پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
برخلاف تلاش در زمینه‌های تولید، تدارکات و مراقبت‌های بهداشتی بازار جهانی، حوزه ساخت‌وساز یکی از صنایع پرمصرف بوده که هنوز از رونق رباتیک به صورت کامل بهره‌ای نبرده است. تراکتیکا، پیش‌بینی می‌کند که این روند طی ۵ سال آینده تغییر خواهد کرد.
شعار سال: برخلاف تلاش در زمینه‌های تولید، تدارکات و مراقبت‌های بهداشتی بازار جهانی، حوزه ساخت‌وساز یکی از صنایع پرمصرف بوده که هنوز از رونق رباتیک به صورت کامل بهره‌ای نبرده است.تراکتیکا، یک شرکت تحقیقاتی متخصص در کامپیوتر، اتوماسیون و فن‌آوری‌های رباتیک، پیش‌بینی می‌کند که این روند طی ۵ سال آینده تغییر خواهد کرد. آن‌ها انتظار دارند که صنعت رباتیک ساختمانی تا سال ۲۰۲۵ میلادی درآمدی معادل ۲۲۶ میلیون دلار را در بازار جهانی به دست آورد و به توسعه چشمگیری برسد.

در واقع شرکت‌های ساختمانی بیشتر به دنبال صنعت رباتیک برای حل کمبود نیروی انسانی، بهبود سرعت و کارآیی، افزایش ایمنی در پروژه و سود سودمندتر هستند. ربات‌های ساختمانی نوید می‌دهند که شیوه ایجاد خانه، ساختمان و زیرساخت‌های صنعت را تغییر می‌دهند.

با این حال، ما هنوز در مراحل اولیه هستیم. در حال حاضر، این ربات‌ها تخریب، آجرچینی، حفاری، چاپ سه‌بعدی و حتی بستن میلگرد را بر عهده دارند. ما همچنین ربات‌های فروشگاه سخت افزار را دیده‌ایم که به مشتریان کمک می‌کنند. اما این روز‌ها در فکر طراحی و ساخت چند اسکلت بیرونی و ربات برای کمک به بلند کردن بار‌های سنگین در حوزه ساخت و ساز جهان هستیم.

با گسترش بازار ربات‌های ساختمانی، به زودی شاهد ایجاد شرکت‌های متوسط و بزرگ بیشتری خواهیم بود که به دنبال انتخاب این فناوری هستند. این مساله خصوصا با سیستم‌های اتوماسیون ساختمان و مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) کاملا سازگار است. تراکتیکا پیش‌بینی می‌کند، انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۵ میلادی تعداد ساخت ربات‌های ساختمانی به بیش از ۱۴۰۰ واحد برسد؛ یعنی حدود ۴ برابر بیشتر از تعداد موجود در بازار جهانی.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۱۸۲۱، eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین