پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
پسر عمو و مشاور معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی گفت: ماجرای لیبی یک انقلاب نبود بلکه یک بهانه برای کشتن رهبر این کشور بود
شعار سال: احمد قذاف الدم پسر عمو و مشاور معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی بود. او جزیی از حلقه اصلی اطرافیان قذافی به شمار می‌رفت. حالا قذاف الدم ۱۰ سال پس از سرنگونی رژیم پسرعموی خود، مصاحبه کرده و ماجرای بهار عربی را یک توطئه بزرگ از جانب غرب خوانده است.
 
قذاف الدم در آپارتمان لوکس خود در کرانه نیل در قاهره می‌گوید: ماجرای لیبی یک انقلاب نبود بلکه یک بهانه برای کشتن رهبر این کشور بود؛ چیزی که در لیبی اتفاق افتاد یک آشوب برنامه‌ریزی شده از سوی غرب برای ایجاد بحران در منطقه بود.

این مقام سابق رژیم قذافی می‌افزاید: در زمان معمر قذافی نه تروریسمی بود نه افراطی گری، مردم هم گرسنه نبودند، اما غرب همه این‌ها را به لیبی آورد.

این فرستاده سابق لیبی در مصر گفت: همه انقلاب‌هایی که به نام بهار عربی رخ داد شکست خورد مگر در تونس؛ فقط تونس بود که بعنوان اولین جرقه بهار عربی، موفق شد.

گفتنی است در پی سقوط قذافی در لیبی در سال ۲۰۱۱ و کشته شدن او، این کشور همچنان با آشوب و حملات تروریستی دست به گریبان است. از یک سو دولت مورد حمایت غرب و سازمان ملل قرار دارد و از سوی دیگر یک ژنرال جنگ سالار به نام خلیفه حفتر مدعی حکومت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا، تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۵۰۳۴۶، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین