پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۸۱۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
یک کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه عربستان یکی از نگران‌ترین کشور‌های منطقه به لیل تغییر سیاست‌های آمریکا در دولت بایدن است، گفت: پمپئو و نتانیاهو با انجام سفر به منطقه درصدد کاهش نگرانی کشور‌های عربی از تغییر سیاست‌های آمریکا هستند.
شعار سال: قاسم محب علی در تحلیل خود از اخبار منتشر شده مربوط به سفر نتانیاهو به عربستان و همچنین سفر به بحرین و امارات اظهار کرد: به نظر می‌رسد انتخابات آمریکا تمام کاشته‌های این‌ها را سوزاند و آن چیزی که فکر می‌کردند اتفاق می‌افتد نشد، در واقع نه ترامپ برنده شد و نه توانستند ترامپ را تشویق کنند که اقدامی نظامی علیه ایران انجام دهد.

وی تصریح کرد: لذا این‌ها نگران بعد از روی کار آمدن در قدرت هستند، زیرا بایدن موضوعاتی از جمله بازگشت به برجام، تغییر سیاست در یمن، عدم حمایت از عربستان و مد نظر قرار دادن مسائل حقوق بشری در عربستان و همچنین عدم حمایت کامل از اسرائیل را در برنامه‌های خود دارد در نتیجه این وضعیت نگرانی جدی را برای اسرائیل و کشور‌هایی که بازی تیم ترامپ را خوردند ایجاد کرده است.

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: بنابراین پمپئو و نتانیاهو با انجام سفر به منطقه درصدد کاهش نگرانی کشور‌های عربی از عواقب تغییر سیاست آمریکا هستند و در این میان عربستان یکی از نگران‌ترین کشورهاست، زیرا به قول معروف تمام تخم مرغ هایش را در سبد ترامپ گذاشته بود و حالا که او شکست را پذیرفته و روند روی کار آمدن بایدن آغاز شده نگران است که با وضعیت جدید چگونه خود را تطبیق دهد.

مدیر کل پیشین بخش خاورمیانه وزارت خارجه همچنین بیان کرد: کشوری مانند عربستان نگران است تغییر سیاست‌های آمریکا مسائلی مانند یمن و یا پرونده قتل خاشقجی را مجدد روی میز آورد لذا نگرانی دارد و همان طور که پادشاه عربستان و برخی از وزرای این کشور مطرح کرده اند بزرگترین نگرانی آن‌ها بازگشت آمریکا به برجام است.

محب علی در ادامه افزود: در واقع این کشور‌ها نگران مذاکرات مجدد میان ایران و آمریکا در قالب برجام هستند و یا این که روابط ایران و آمریکا به سمت عادی سازی برود اگر این اتفاق بیافتد بازنده بزرگ تیم حاکم در عربستان و اسرائیل هستند.

وی یادآور شد: بنابراین با انجام این سفر‌ها به منطقه در تلاش هستند تا هم جلوی بایدن را بگیرند و هم در داخل ایران شرایط را به گونه‌ای دیگر تغییر دهند لذا ایران باید در این مسائل هوشیار باشد و اجازه ندهد کسانی که مخالف منافع ملی هستند بتوانند اقدامی انجام دهند.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا،تاریخ انتشار:6آذر1399،کدخبر:99090504110،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
بنظرم انقدر هم سیاست بایدن با ترامپ متفاوت نیست که اینجوری عربستان رو له کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
قطعا هم همینه عربستان روی منزوی شدن ایران خیلی هزینه کرده بود و ترامپ اون هارو به حد لازم و کفایت دوشیده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
عربستانی ها دارن این روزها خون میخورن در امید حمله به ایران توسط ترامپ هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
نه تنها بن سلمان که تموم شاهزاده های سعودی باید جمع کنن و از قدرت کنار برن حس میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
عربستانی ها نهایت تلاش خودشون رو در دوره ترامپ کردن که به ایران اسیب بزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین