پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
رویترز به نقل از برخی دیپلمات‌ها مدعی شد: بعید است شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد ترور دانشمند ایران اقدامی انجام دهد.
شعار سال: گرچه ایران ساعاتی پس از ترور یکی از دانشمندان برجسته هسته‌ای خود، خواستار محکومیت این ترور از سوی شورای امنیت سازمان ملل شد، اما این درخواست در صورتی محقق می‌شود که یکی از اعضای این شورا برای گفتگو درباره ترور محسن فخری زاده در خواست جلسه داشته باشد.

این درحالیست که به گفته جری ماتجیلا، سفیر سازمان ملل در آفریقای جنوبی و رئیس شورا در ماه دسامبر اعلام کرد: هیچ عضوی تاکنون درخواست بحث در مورد این ترور را نداده است.

رویترز می‌نویسد: شورای امنیت متعهد به حفظ صلح و امنیت بین المللی است و توانایی اجازه اقدامات نظامی و تحمیل مجازات را دارد. اما چنین اقدامات حداقل به ۹ رأی موافق و بدون وتو از سوی ایالات متحده، فرانسه، انگلیس، روسیه و یا چین نیاز دارد.

در عین حال اگنس کالامارد، بازرس سازمان ملل در توییتر خود نوشت که چنین تروری نقض قانون بین المللی حقوق بشر در مورد منع محرومیت خودسرانه افراد از زندگی و نقض منشور سازمان ملل متحد است که استفاده از زور را به طور غیرقانونی در زمان صلح منع می‌کند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در این باره گفت: گوترش خواستار خویشتنداری شده است و هرگونه ترور یا قتل در کشوری دیگر را محکوم کرده است.

در عین حال رویترز می‌نویسد: شورای امنیت قرار است ۲۲ دسامبر درباره توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت‌های جهانی تشکیل جلسه دهد. در این جلسه هر عضو شورا یا ایران می‌تواند ترور فخری زاده را مطرح کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: 12 آذر ۱۳۹۹، کد خبر:1055172، shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
شورای امنیت در سازمان ملل اصلا دستش با همین اسرائیلی ها تو یک کاسه ست انتظار چی دارید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین