پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵
سرپرست سازمان امور عشایر ایران در سفر به خوزستان و بازدید از راه‌های تخریب شده عشایری بر اثر سیلاب، ضمن تاکید بر اختصاص و ایجاد یک ردیف اعتبار ملی راه‌های عشایری گفت که مشاهده پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرا در مناطق سخت گذر عشایری به مثابه ممکن کردن برخی غیرممکن‌ها است.
شعار سال: شاهپور علائی مقدم سرپرست سازمان امور عشایر ایران برای بازدید از مناطق و پروژه‌های عشایری و بررسی مشکلات عشایر و نحوه خدمات رسانی به عشایر خوزستان، به این استان سفر کرد.

در این سفر که مدیرکل مطالعات سازمان امور عشایر و مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک ایرانیان حضور دارند، دکتر علائی مقدم با عشایر این استان در شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل دیدار و از نزدیک دغدغه‌ها و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دارد.


دیدار با عشایر لالی و پروژه انتقال آب "چهار کولان" و "چشمه شاه"

سرپرست سازمان امور عشایر ایران در روز اول سفر خود به خوزستان به همراه نماینده مردم شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مجلس با عزیمت به لالی ضمن دیدار با و گفتگو با عشایر این شهرستان از پروژه در حال اجرای تامین و انتقال آب شرب عشایر در منطقه "چهار کولان" و "چشمه شاه" بازدید کرد.

علائی مقدم در این بازدید که مدیرکل امور عشایر خوزستان، امام جمعه و فرماندار لالی نیز حضور داشتند بر اجرای هرچه زودتر این پروژه با رعایت اصول فنی در و رفع موانع و مشکلات تاکید کرد و گفت: باید فاز اول این پروژه تا بهمن ماه سال‌جاری تکمیل و عشایر منطقه از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار شوند.


اجرای پروژه‌ها در مناطق سخت گذر ممکن کردن غیرممکن هاست

سرپرست سازمان امور عشایر ایران همچنین با عزیمت به شهرستان اندیکا از منطقه عشایری "چارتنگ تینا" با حضور فرماندار اندیکا، مسئولین محلی و معتمدین عشایر بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار داشت: مشاهده پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرا در مناطق سخت گذر عشایری به مثابه ممکن کردن برخی غیرممکن‌ها است.

علائی مقدم ادامه داد: این پروژه‌ها در این شرایط سخت فقط با اتکا به فرهنگ جهادی و عزم جدی و رسالت خدمات رسانی و ساماندهی عشایر انجام و اجرا می‌شوند.


بازدید از راه‌های عشایری منطقه "آب زرد و آرام" در اندیکا

سرپرست سازمان امور عشایر ایران همچنین از پروژه انتقال آب شرب و راه‌های عشایری منطقه "آب زرد و آرام" شهرستان اندیکا بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت اجرای این پروژه قرار گرفت.

این پروژه در منطقه‌ای سخت گذر واقع شده و حتی محل احداث ایستگاه پمپاژ فاقد راه دسترسی است و مواد و مصالح مورد نیاز با دست و یا با چهارپایان به محل پروژه حمل می‌شود.

برای اجرای این پروژه ۲۰ کیلومتر انتقال آب در نظر گرفته شده و بر اساس زمان بندی عملیات اجرایی آن تا پایان بهمن ماه سال‌جاری به پایان می‌رسد.

با بهرداری از این پروژه ۲۰۰ خانوار عشایری منطقه "وارگه" در استقرارگاه‌های قشلاقی خود از نعمت آب آشامیدنی پایدار برخوردار می‌شوند.


بازدید از مناطق هرکله، تنگ بابا احمد، فهیم آباد و ایلراه رگ منار

سرپرست سازمان امور عشایر ایران و هیت همراه همچنین از مناطق عشایری هرکله، تنگ بابا احمد، فهیم آباد و ایلراه عشایری رگ منار، بازدید و ضمن دیدار با عشایر و بررسی دغدغه‌ها و مشکلات آنان بویژه در حوزه دسترسی به راه که در بارندگی‌های اخیر تخریب شده اند، بر بازسازی و مرمت هرچه سریعتر این راه‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل نداشتن ردیف اعتباری مستقل برای احداث، ترمیم و نگهداری راه‌های عشایری همه ساله کلیه استان‌ها با مشکلات جدی در این خصوص مواجه هستند، بر اختصاص ردیف اعتباری ملی برای راه‌های عشایری تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، همچنین نشست هم‌افزایی ساماندهی و ارائه خدمات به عشایر کوچنده مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل با حضور سرپرست سازمان امور عشایر ایران و مدیرکل مطالعات و مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک برگزار شد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس، مدیرکل امور عشایر خوزستان، و فرمانداران و روسای امور عشایر این چهار شهرستان در این جلسه حضور داشتند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری سازمان امور عشایر ایران، تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۹۹۴۰، ashayer.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
به راحتی میتونستیم اقتصاد در زمینه عشایر رو اونقد قوی کنیم که اون ها مشکلات معیشتی شون حذف بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین