پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: ۶۰ درصد از جمعیت انسانی و دامی عشایر کشور به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی دارند.

شعار سال: «کرمعلی قندالی» روز یکشنبه در آیین افتتاح بخش نخست طرح آبرسانی به عشایر ساکن در منطقه قشلاق زرندیه و دیدار مردمی که با حضور استاندار مرکزی انجام  شد، افزود: عشایر در صحنه های انقلاب اسلامی همواره حضور و نقش پررنگی داشته و پشتوانه انقلاب به شمار می آیند بنابراین وظیفه همه مسئولان است که به این قشر مولد و زحمتکش خدمات لازم را ارائه کنند.

وی خدمات نظام اسلامی به جامعه عشایری را از نظر کمی و کیفی نسبت به دوران پیش از انقلاب قابل قیاس ندانست و افزود: در حوزه راه دسترسی و در حالی که قبل از انقلاب تنها ۱۰ درصد از جامعه عشایر کشور از سامانه های ارتباطی بهره مند بودند اما اکنون این شاخص به بالای ۹۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان عشایر کشور همچنین ضریب باسوادی در میان جمعیت عشایر کشور را بالای ۷۵ درصد عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب تنها ۲۷ درصد از این جمعیت توانایی خواندن و نوشتن داشتند و ارتقای سطح سواد سبب شده تولید با شیوه های فنی و تخصصی در جامعه عشایری کشور افزایش یابد.

قندالی، عشایر استان مرکزی را دارای ظرفیت و توانمندی های بالایی توصیف کرد و گفت: با اینکه میزان جمعیت مردم عشایر در این استان نسبت به سایر مناطق کشور کمتر است اما توانایی و قابلیت های خاص خود را دارند و اکنون شیوه تولید بهره ور به رویکرد مهم عشایر این استان تبدیل شده است.

قندالی با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی به چهار روستا از مجموع ۱۴ روستای منطقه قشلاق زرندیه در بخش نخست، اظهار داشت: برای به نتیجه رسیدن این طرح افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده که تلاش می کنیم در ماههای نخست سال آینده مرحله دوم آن را تکمیل و زمینه بهره مندی همه روستاها از آب آشامیدنی سالم را فراهم نماییم.

در استان مرکزی یک هزار خانوار عشایر با جمعیت پنج هزار نفر فعالیت می کنند که حدود ۹۰ درصد از آنها در مناطق ساوه و زرندیه ساکن هستند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت قطره، تاریخ انتشار: 20بهمن1398 ، کدخبر: 51144622: www.ghatreh.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین