پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
برعکس تصور عامه از وضعیت آب کشور، کمتر حساسیت عملی درباره آب در مدیران اجرایی کشور وجود دارد. عیسی کلانتری مشاور آب و کشاورزی دولت روحانی می‌گوید، چیت‌چیان تنها وزیر نیرویی بود که آمار و ارقام را منتشر می‌کرد و محرمانه و سری نداشت. در یکی از نشست‌های ماهانه اعلام کرد، آبی که از طریق آبرفت‌ها به منابع آب زیرزمینی منتقل می‌شود، ۱۹.۵ میلیارد مترمکعب بود. سال ۹۴، میزان برداشت آب ما سالی ۵۱ میلیارد مترمکعب بود. از این میزان ۴۷ میلیارد مترمکعب آن را از چاه و ۴ میلیارد متر مکعب را از طریق قنات برداشت می‌کردیم. یعنی ما ۲۰ میلیارد متر مکعب تزریق خدایی داریم، ولی ۵۱ میلیارد مترمکعب برداشت می‌کنیم. اگر بخواهیم واقع بینانه بحث کنیم، وزیر نیرو بعنوان متولی آب کشور، باید دادگاهی شود.

شعار سال: در بیش از چهار دهه اخیر منابع آبی کشور تحلیل رفته است. طبق داده‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، کسری تجمعی آب زیرمینی کشور در سال ۱۴۰۱، معادل ۱۴۳ میلیارد متر مکعب بود.

تعداد بازدید : 7

به باور تحلیلگران شرایط کنونی ناشی از سیاست‌های حاکم بر کشور بوده است. در مقاطع مختلف عیسی کلانتری یکی از مقامات ارشد و افراد تاثیر گذار در حوزه کشاورزی و محیط زیست بوده است.

با او که سیزده سال وزیر کشاورزی و در دولت روحانی رئیس سازمان محیط زیست بود، به گفتگو نشستیم تا عملکردش در حوزه کشاورزی، آب و محیط زیست را بررسی کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اکوایران، تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر:۳۶۳۳۸، ecoiran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین