پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

افزایش دو برابری حجم برنامه‌های ارشادی رسانه ملی

حجم تولید برنامه‌های ارشادی و تربیتی صدا و سیما طی ۳ سال نزدیک به دو برابر و نیم شده است.
شعار سال: اطلاعات مرکز آمار نشان می‌دهد، تعداد برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با رویکرد ارشادی و تربیتی در سال ۹۵ حدود ۴۹هزار مورد بوده و در سال ۹۸ تعداد این برنامه‌ها به ۱۱۵هزار و ۳۶۲ مورد رسیده است. این درحالی است که تعداد برنامه‌های با رویکرد تفریحی و سرگرمی، در سال ۹۸ حدود ۷۵هزار مورد بوده است.
 
برنامه‌های تولیدی با موضوع علم و فن

طبق همین آمار تعداد برنامه‌های تولیدی با موضوع علم و فن در صداوسیما از ۱۶هزار مورد سال ۹۵، به ۲۷هزار مورد در سال ۹۸ رسید و تعداد برنامه‌های با موضوع اقتصادی در سال گذشته ۲۰هزار مورد بوده است. این درحالی است که این رسانه «ملی» ۶۶۱هزار و ۱۳۲ مورد برنامه با موضوع معارف اسلامی در سال ۹۸ ساخته و پخش کرده است. فارغ از کیفیت تولید برنامه‌های صداوسیما این آمار‌ها نشان می‌دهد، صداوسیما با ارتزاق از منابع عمومی و جیب مردم، هر سال بیشتر از سال قبل به‌عنوان یک منبع ارشادی و تربیتی خود را بزرگ می‌کند و از واقعیت سلیقه و نیاز مخاطبان جامعه دور می‌شود.

در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز دولت برای بودجه صدا و سیما با افزایش ۳۵درصدی نسبت به بودجه ۹۹، رقمی بالغ بر ۲هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان در نظر گرفته است؛ یعنی برابر با بودجه ۱۰ استان: همدان، اردبیل، زنجان، یزد، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، البرز، قزوین، قم و سمنان.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از میدان، تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: meidaan.com، ۷۵۵۰۱
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
من كه مخاطب اين ها هستم اصلا اين دوبرابر شدن رو حس نميكنم نه من نه خانوادم
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین