پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سرخس علاوه بر برخورداری از شرایط ویژه این منطقه، از ضمانت ها و حمایت های دولت نیز برخوردار می شوند.محمد خزاعی دیروز در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و ترانزیت که در منطقه ویژه اقتصادی سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی برگزار شد، افزود:
شعارسال: بر اساس قانون تاسیس مناطق آزاد و ویژه، سرمایه گذاران در این مناطق ، نه فقط از حمایت های منطقه بلکه از ضمانت های جمهوری اسلامی، مساعدت های سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس یکی از مهم ترین و راهبردی ترین مناطق اقتصادی کشور است.وی گفت: منطقه ویژه سرخس در محدوده ای از ایران واقع شده که دو عامل مهم توسعه اقتصادی شامل منابع عظیم گاز با بیش از 70 سال ذخیره و آب کافی از طریق سد دوستی با ظرفیت یک میلیارد مترمکعب را دارد.

خزاعی افزود: همچنین به همت آستان قدس رضوی و دولت، کلنگ احداث راه آهن در این منطقه زده شد و بدین طریق سرخس به یک شاهراه ارتباطی به کل کشورهای مشترک المنافع آسیای میانه(CIS) تبدیل خواهد شد. وی ادامه داد: همسایگی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با ترکمنستان و عبور خط انتقالی راه آهن از این منطقه عامل دیگر اهمیت راهبردی منطقه ویژه اقتصادی سرخس است.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین به پروژه های در حال اجرای مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی سرخس اشاره کرد و افزود: ایجاد خط ارتباطی از چابهار و امتداد آن از طریق زاهدان - مشهد به سرخس یکی از این پروژه ها به شمار می رود .وی گفت: همچنین در دولت یازدهم تلاش می شود زمینه تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد با جدیت پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت:سرخس با صرفه ترین راه مبادلات با کشورهای آسیای میانه و شرق به غرب است.مروج الشریعه افزود: بر اساس مطالعات طرح آمایش سرزمینی سال 86 در استان خراسان رضوی، سرخس به تنهایی به عنوان یک منطقه بر اساس 18 شاخص استان برگزیده شد.

مروج الشریعه گفت: منتخب مردم این حوزه انتخابیه تلاش می‌کند گره تبدیل منطقه ویژه به منطقه آزاد باز شود تا حق این شهر در حوزه انرژی و چهار راه ترانزیت برآورده شود.وی اظهار کرد: ترانزیت کالا با ریل عریض در منطقه ویژه سرخس می تواند از سرخس تا سیبری بدون تعویض بوژی پیش رود و این تحولی در حوزه حمل و نقل و ترانزیت کالاست. مروج الشریعه تصریح کرد: دستاورد این همایش می تواند از یک سو در توجه به سرخس مهم واقع شود و از سوی دیگر می تواند در کارگروه شرق کشور با حضور روسای اتاق های بازرگانی استان های عضو این کارگروه ارائه شود تا سرمایه گذاران از این منطقه ویژه و منحصر به فرد استفاده کنند.

احمد صادقی گلمکانی مدیر منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز در این همایش، سرخس را پل ارتباطی کشورهای آسیا و جنوب شرقی آسیا و دریاهای آزاد دانست و گفت: سرخس بهترین مسیر حمل و نقل ریلی است و منطقه ویژه اقتصادی دارای 51 کیلومتر ریل عریض و طبیعی و دارای استقرار مخازن سوخت است .وی درباره اهمیت برگزاری همایش فرصت‌های طلایی سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی زمینی و هوایی تصریح کرد: در این همایش، فرصت‌های مختلف ترانزیتی، کاهش هزینه‌های لجستیک تجاری و برقراری خطوط منظم حمل صادراتی از قبیل خطوط ریل عریض و طبیعی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بررسی شد.

در خور ذکر است همایش بین المللی فرصت های طلایی حمل و نقل و ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با حضور کارشناسان و هیئت هایی از کشورهای ایران، ترکمنستان، عراق، افغانستان، ازبکستان، روسیه، قزاقستان، گرجستان، کره جنوبی و سرکنسول های پاکستان، افغانستان و ترکمنستان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی، تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 خرداد 1395، کدخبر: - ، www.ha.mefa.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین