پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
بارش برف در دومین ماه از فصل پاییز چهره بیشتر شهرهای استان را سفیدپوش و مردم را مجبور به استفاده از وسایل گرمازا و لباس‌های گرم کرد.

شعار سال: بارش باران طی روزهای اخیر در بیشتر شهرهای استان ادامه دارد و برودت هوا موجب شده این بارش باران همراه با برف باشد در حال حاضر ارتفاعات اورین بزرگ و کوچک و برلوک و پیرکال در بخش‌های صفائیه و قطور شهرستان خوی به صورت کامل سفید پوش شده است.

هر چند بارش برف پاییزی نویدبخش سال آبی پربارش در استان آذربایجان غربی است اما افت دما به میزان ۱۲ درجه سانتیگراد در این شهرستان خبر از زمستان زودرس در این منطقه داشته و هم اکنون مردم این مناطق مجبور به استفاده از لباس‌های گرم و وسایل گرمازا هستند.

بارش برف پس از پنج روز بارش باران در تکاب نیز موجب خوشحالی اهالی این شهرستان به ویژه کشاورزان و روستاییان شده اما با افت محسوس دمای هوا نیز همراه بوده که موجب لغزندگی خیابان‌ها و معابر عمومی شده و تردد خودروها و وسایل نقلیه را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

تداوم بارش برف، دانش آموزان مدارس روستایی تکاب در نوبت بعدازظهر را نیز برای عزیمت به مدارس خود با مشکلاتی مواجه ساخته است.

بارش برف همچنین موجب تعطیلی فعالیت‌های ساختمانی و عمرانی و نیز فعالیت دستفروشان میوه و تره بار در شهر تکاب شده است و بیشتر شهروندان برای فرار از سرما به پوشیدن لباس‌های زمستانی روی آورده‌اند.


*چالدران چهره کاملاً زمستانی به خود گرفته است

همچنین بارش برف از روز گذشته نیز به صورت باران در شهرستان چالدران شروع شده بود امروز بر اثر برودت هوا تبدیل به برف شد.

با ادامه بارش برف شهرستان چالدران سفیدپوش شد و این شهرستان چهره کاملاً زمستانی به خود گرفت، مردم این شهرستان نیز وادار به استفاده از لباس گرم و وسایل گرمازا از جمله بخاری در منازل خود شده‌اند.

فرماندار چالدران در خصوص بارش برف و تدابیر انجام شده در این شهرستان گفت: هم اکنون تمامی محورهای ارتباطی این شهرستان باز است و رفت و آمد در آن‌ها جریان دارد.

کریم حسین زاده با بیان اینکه با وجود اجرای عملیات نمک پاشی و برفروبی، تردد در این محورها با کندی و با زنجیر چرخ امکانپذیر است اضافه کرد: به علت کوهستانی بودن منطقه توصیه می‌شود رانندگانی که قصد سفر به شهرستان چالدران را دارند مجهز به وسایل گرمازا و زنجیر چرخ باشند.

اداره هواشناسی تکاب نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد: بارش برف تا دو روز آینده در شهرستان تکاب ادامه داشته و دمای هوای این شهرستان را نیز هفت تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داد.

این اداره همچنین نسبت به بروز کولاک شدید در ساعات آینده به ویژه در ساعات پس از نیمه شب در محورهای برفگیر و سخت گذر این شهرستان و نیز محورهای روستایی هشدار داد.


*احتمال بروز کولاک در تکاب

اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان تکاب نیز نسبت به بروز کولاک شدید و انسداد محورهای ارتباطی شهرستان تکاب هشدار داده و از همه خودروها به ویژه وسایل نقلیه عمومی خواست تا از لوازم ایمنی متناسب با فصل سرما و یخبندان استفاده کرده و از تردد بدون زنجیر چرخ در جاده‌های بین شهری خودداری کنند.

بر اساس اعلام اداره راهنمایی و رانندگی تکاب به علت بارش برف و احتمال کولاک شدید در محورهای ارتباطی این شهرستان از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهای ارتباطی تکاب جلوگیری خواهد شد.

ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تکاب نیز اعلام کرد تاکنون هیچ یک از جاده‌های اصلی و بین شهری و محورهای روستایی تکاب به علت بارش برف مسدود نشده و تجهیزات راهداری در جاده‌های اصلی تکاب مستقر شده‌اند و راهداران آماده فعالیت در زمان انسداد راه‌های دسترسی هستند.

*هشدار اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی به کشاورزان

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی طی اطلاعیه ای با اشاره به در پیش بودن موج بارش‌های فصلی و کاهش محسوس دما، گذر جبهه سرد و نفوذ توده هوای سرد عرضهای شمالی از اوایل هفته آینده به کشاورزان توصیه کرد: هر چه سریع‌تر محصولات باغی و زراعی خود را برداشت کرده و به مکانهای سرپوشیده انتقال دهند.

در اخطاریه شماره ۸ اداره کل هواشناسی استان با اشاره به وقوع بارندگی و کاهش قابل توجه دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه، خودداری از هرس در باغات نیز به کشاورزان توصیه شده است.

انتقال کندوهای عسل به محلهای مسقف یا مناطق زمستان گذران، تهویه و تنظیم دما و رطوبت در مرغداری‌ها، دامداری‌ها، سالن‌های پرورش قارچ و انبارها از دیگر توصیه‌های هواشناسی استان است.

بر اساس اعلام این اداره کل، با توجه به اینکه جبهه هوای سر وارد استان می‌شود لازم است تا کشاورزان نیز نسبت به جمع‌آوری و برداشت محصولات خود اقدام کنند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 آبان 1394، کد مطلب: 2956193:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین