پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کهن ترابی از عملیاتی نشدن برخی از قول های معاون وزیر فرهنگ وارشاداسلامی بعد ازگذشت 2سال ازسفروی به شهرستان قاین گلایه کرد.

شعار سال: جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قاین در فرمانداری قاین برگزارشد .

دراین جلسه مختاری یکی از ناشرین شهرستان با گلایه از اینکه سال گذشته کتاب زعفران جهان پس از 2سال تلاش وتحقیق نوشته شد وبرای ناشرین کتاب زحمات زیادی کشیده شد گفت:متاسفانه حمایت زیادی از ناشرین نشد واین کتاب با هزینه زیادی به چاپ رسید ودرحال حاضر نه تنها در استان که در شهرستان هم برای خریداین کتاب تمایل زیادی از سوی ارگان های فرهنگی صورت نمی گیرد .

وی افزود: در جلسه ای که با رئیس شورای استان با مدیرکل ارشاد داشته ایم ایشان قول خرید کتاب زعفران در جهان راداده انداما یکی از شرایط آنها به دلیل اینکه کتاب در استان چاپ نشده است شرط مولف ناشر بوده است وبه همین دلیل هنوز این قول عملیاتی نشده است ونتوانسته ایم بر سر این موضوع به توافقی برسیم وامیدواریم که مسئولین استان نیز دراین زمینه حمایت وهمکاری بیشتری از ناشرین شهرستانی داشته باشند.

وی افزود:معاون هنری اداره کل در یک مصاحبه اعلام کرده بود که از ناشرین استانی کتاب خرید کرده اند ومن یکی از ناشرین هستم وخریدی از ما صورت نگرفته است وخواسته من این است که حمایت بیشتری از ناشرین شهرستانها داشته باشند.

وی خطاب به فرماندار گفت:اگر در منطقه قاینات ودر سطح شهرستان دست ناشرین را نگیرید از استان چه انتظاری است؟؟؟25هزار جلد کتاب به پیکره فرهنگی شهرستان تزریق کرده ایم اما فقط7هزار جلد از من خریداری شده است..

کهن ترابی فرماندار قاین در این جلسه اظهارداشت: بارها گفته ایم که اگر می خواهیم پیشرفت کنیم از رهگذر فرهنگی باید عبور کرد وقاین نیازمند یک تحول فرهنگی است وتحول فرهنگی یکی از مصادیقش حمایت از ناشرین ومولفین شهرستان است.

وی افزود: برای حمایت از ناشرین شهرستانی ، ادارات در کنار هم قرار بگیرند وکمک کنند تا ناشر انگیزه برای نوشتن داشته باشد. به عنوان مثال وقتی که میهمان خارج از استان داریم درکنار سایر هدایاوسوغاتی که به میهمانان می دهیم ادارات نیز از کتب ناشرین شهرستان وبه خصوص کتاب زعفران جهان که در خصوص مهم ترین محصول استراتژیک شهرستان است نیز به میهمانان هدیه دهند.

فرماندار قاین بااشاره به موضوع حمایت از ناشرین بومی واستانی که قول آن توسط کاراندیش معاون وزیر فرهنگ وارشاد درسفر به قاین داده شده بود وخبر ی از این قول معاون وزیر پس از گذشت حدود2سال گفت: آقای کاراندیش درسال 93به شهرستان قاین سفری داشتند ودراین سفر قول هایی هم به هنرمندان وبه خصوص ناشرین شهرستان دادند که هر اثر فاخر فرهنگی بومی متعلق به شهرستان یا استان باشد در بحث خریداری به ناشر کمک خواهیم کردومتاسفانه سربرخی از قول های خود نماندندو هیچ اقدامی دراین زمینه صورت نگرفت وامیدواریم این موضوع به گوش مسئولین کشوری واستانی برسدو رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی قاین هم پیگیر این موضوعات باشند.

کهن ترابی در ادامه این جلسه گفت:یکی از وظایف اصلی شهرداری وشورای شهر امورات فرهنگی است وفقط بحث عمرانی نیست لذا باید دراین زمینه نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به گلایه های مردم شهرک ولیعصر(عج)قاین که از امکانات فرهنگی کمتری برخوردارهستند گفت:مردم شهرک ولیعصر بارها اعلام کرده اند که انگار ما درشهرناتنی هستیم وتوجه ای به ما نمی شود ولازم است که توجهات عمرانی وفرهنگی به این شهرک بیشتر شود .

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در خصوص کتابخانه جوادالائمه این شهرک مطرح است نداشتن مکان مستقل ومناسب است که شهرداری وشورای شهر تا زمان ساخت مکان مناسب برای کتابخانه در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی که یکی از امورات کمیسیون فرهنگی است مکانی را به صورت اجاره ای آماده ودر اختیار این نها قراردهند تااینکتابخانه کما فی السابق در این محدوده خدمات خودرا ارائه دهد.

فرماندار قاین با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی قاین نیز گفت: این پروژه از سال88درشهرستان کلنگ خورده است وبه دلیل اعتبار بسیار زیادی که برای تکمیل این کتابخانه نیاز است متاسفانه به دلیل وضعیت موجود اعتباری هنوز نتوانسته ایم آن را به سرانجامی برسانیم ونیاز است که دراین امر از خیرین کتابخانه ساز کمک گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک های خیرین وبودجه های شهرستانی که به این پروژه اختصاص می یابد بتوانیم طی 3یا4سال آینده این پروژه را یکیاز مهم ترین نیاز های قشر دانش اموز ودانشجوی شهرستان است به بهره برداری برسانیم

اردوان رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی قاین نیز در این جلسه گفت: باتوجه به موضوعی که ناشرین محترم مطرح کرده اند که معاون هنری اداره کل در یک مصاحبه اعلام نموده اند که سال گذشته 60میلیون از ناشرین استانی خرید داشته اند واز ناشرین شهرستان خریدی صورت نگرفته است گفت: دروزارت ارشاد هیچ مصوبه وقانونی نداریم که از مولف کتاب خریدی صورت گیرد وخرید باید از انتشارات ویا به عنوان ناشرمولف صورت گیرد که درهمین خصوص سال گذشته 9میلیون و700هزار از این 60میلیون مربوط به انتشارات اکبرزاده در شهرستان قاین بوده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آکا ایران، تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395، کد مطلب: -:www. akairan.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین