پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۱۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه معدن هیزج اکتشاف شده و پروانه بهره‌برداری دارد، به طوری که مراحل واگذاری این معدن با اداره کل منابع طبیعی انجام شده است گفت: فعالیت‌های معدنی به ناچار باید انجام شود و چرخ صنعت بچرخد.
شعار سال: سوژه «مخالفت اهالی روستای هیزج همدان با ایجاد معدن» را مردم به عنوان مطالبه در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند به منظور دریافت پاسخ قانع‌کننده به سراغ مسوولان رفته و چند و، چون ماجرا را جویا شدیم.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در این باره اظهار کرد: معدن هیزج اکتشاف شده و پروانه بهره‌برداری دارد به طوری که مراحل واگذاری این معدن با اداره کل منابع طبیعی انجام شده است.

محمد خاکی با بیان اینکه مقررات لازم برای واگذاری صورت گرفته و این معدن از لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارد افزود: این معدن تامین کننده مواد اولیه کارخانه تولید پودر میکرونیزه است و در هفته گذشته مردم از انجام مراحل انفجار جلوگیری کردند.

وی با اشاره به اینکه اهالی روستا در محل معدن حاضر شدند و از فعالیت معدن جلوگیری کردند که این موضوع از مراجع ذیربط قابل پیگیری است تصریح کرد: اغلب روستاییان نسبت به مراتع موجود در روستا اعتراض دارند و معتقد هستند فعالیت‌های معدنی موجب تخریب منابع طبیعی می‌شود.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با تأکید بر اینکه معدن‌کاری تغییراتی در زمین به همراه دارد یادآور شد: طبق قانون زمانی که قرار است معدنی واگذار شود اقدامات لازم از منابع طبیعی انجام می‌گیرد و موانع را مدیریت می‌کنند و در نهایت مجوز صادر می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: معدن آهک منطقه هیزج هنوز آغاز به کار نکرده، اما در مراحل آتی می‌تواند و با کارگیری ترفند‌هایی مثل آب‌پاشی‌های روزانه، گرد و خاک ایجاد شده را به حداقل رساند.

خاکی با بیان اینکه مشکلاتی، چون ایجاد گرد و غبار قابل رفع است اظهار کرد: معمولا مسائلی بین معدن‌داران و روستاییان وجود دارد که اغلب به صورت کدخدامنشانه حل می‌شود.

وی در قسمت دیگری از سخنانش اضافه کرد: کوه‌های منطقه قهاوند به طور کلی جنس آهکی دارد و سرمایه‌گذاران نیز قطعا کیفیت مواد معدنی را مورد آزمایش قرار دادند و اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند بنابراین این موضوع که کوه‌های آن منطقه مناسب تولید آهک نیست کاملا غیر کارشناسی است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه اشتغال روستاییان در معادن یک قانون نانوشته است به طوری که معدن‌کاران تعدای از کارکنان خود را از اهالی روستا در نظر می‌گیرند یادآور شد: تامین نیروی کار معادن از محل روستا مقرون به صرفه و به سود معدنکار است.

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور نیز بخشی از اشتغال معادن از اهالی محل تامین می‌شود اظهار کرد: به طوری کلی برای آغاز فعالیت معادن معارض وجود دارد از همین رو به معدن‌کاران توصیه می‌شود با اهالی تعامل لازم را داشته باشند.

خاکی در پایان سخنانش اظهار کرد: معادن حقوق دولتی به حساب خزانه واریز می‌کنند تا صرف بازسازی و ترمیم می‌شود، اگرچه فعالیت‌های معدنی به ناچار باید انجام شود تا چرخ صنعت بچرخد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری می‌متالز، تاریخ انتشار ۸ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۵۱۸۵۷، me-metals.ir.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
بهره برداري از معادن در ايران ميتونه به يك توسعه 5 درصدي نياز هاي حوزه صادرات مارو تامين كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
ترو خدا فكر بهره برداري معادن رو ميكنيد محيط زيست هم در نظر بگيريد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
فعالیت معدن که خساراتی به محیط زیست می‌زند ولی میشود آن را مدیریت کرد تا خسارات کمتر شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین