پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۲۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
بندر سیراف که پررونق‌ترین بندر ایران در آن دوره بوده، از روم و یونان گرفته تا آفریقا و چین روابط تجاری گسترده‌ای با دیگر ملل داشت، این روابط در دوره‌ی ساسانیان و همچنین دوره اسلامی وجود داشت. در اینجا می‌توانید بخشی از زیبایی‌های این بندر رازآلود را مشاهده نمایید.

  شعار سال: شهری که تاریخ آن به ۴ هزار سال پیش می‌رسد و اولین و بزرگ‌ترین بندرگاه تجاری ایران بوده و اوج رونقش به دوران ساسانی برمی‌گردد. روزگاری که ۳۰۰ هزار نفر جمعیت داشت.

بندر سیراف که پررونق‌ ترین بندر ایران در آن دوره بوده، از روم و یونان گرفته تا آفریقا و چین روابط تجاری گسترده ای با دیگر ملل داشت، این روابط در دوره‌ ی ساسانیان و همچنین دوره اسلامی وجود داشت.

کشف سفال‌هایی با نقش‌های مختلف و پارچه‌ها و زیورآلات گوناگون از این منطقه گویای وجود این روابط تجاری است و همچنین معماری‌ های گچی و اتاق‌های منقش و تزیین شده و ساختمان ‌هایی در دو و سه طبقه، همه آثار تمدنی بازمانده از بندر سیراف است که مورد توجه محققان است.

این همه تمدن و شکوه و رونق این بندر زیبا در زمین لرزه ای که از مرگبارترین حوادث طبیعی تاریخ بوده و بندر سیراف به خاطر این زمین لرزه هفت روزه و خسارات آن به پمپئی ایران لقب گرفت نابود و ناپدید شد. این حادثه وحشتناک تاریخ زمین در سال سیصد و شصت و هفت هجری قمری اتفاق افتاد.

عکس‌ها از صفحه علی افشین هوشیار و سایر صفحات است.


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی میراث باشی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
1
چقد دلم براي جنوب كشور تنگ شده كاش ميتونستم برم و كرونا نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
در زمينه بندر هامون هنوز هم كه هنوزه رعايت حال معيشت شون رو نميكنيم و فقط ازشون بهره ميكشيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین