پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
استاندار بوشهر گفت: با تکمیل طرح‌های بزرگراهی تا 2.5 سال آینده همه مناطق ویژه و شهرک‌های اقتصادی استان بوشهر به بزرگراه متصل می‌شوند.

شعار سال : مصطفی سالاری بعدازظهر امروز در همایش روز ملی صادرات با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه صادرات اظهار داشت: اگر ظرفیت‌های استان بوشهردر زمینه حمل و نقل دریایی با سایر ظرفیت‌های صنعتی ملی موجود در استان بوشهرگره بخورد صادرات از بوشهر به عنوان یکی از مولفه‌های پیشرفت و توسعه تجارت کشوربه شمار می‌رود.

وی بهره مندی از همجواری با خلیج فارس را به عنوان مهم‌ترین ظرفیت استان بوشهر برشمرد و افزود: افزایش ظرفیت‌های ساختاری سبب می‌شوند بستر تولید و صادرات به عنوان یک از مولفه‌های توسعه یافتگی تقویت شوند.

استاندار بوشهر با اشاره به ضرورت کاهش بروکراسی و تحقق قانون رفع موانع تولید گفت: ایجاد معافیت‌ها و قابل رقابت بودن امکانات استان برای سرمایه گذاری سبب می‌شود ظرفیت‌های ساختاری استان بوشهر در زمینه توسعه تولید و صادرات و شکل گیری فعالیت‌های صنعتی در مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری با سرعت و انگیزه بیشتر اتفاق بیافتد.

وی صادرات را یک رسالت ملی در بهبود شرایط اقتصادی در دوران پسا برجام برشمرد و بیان کرد: استان بوشهر به لحاظ موقعیت جغرافیائی در میان سایر مناطق و یژه اقتصادی و آزاد تجاری کشور از شرایط به مراتب مطلوب‌تری در زمینه توسعه فرآیند تولید، صادرات و افزایش تولید ناخالص ملی برخوردار است.

سالاری با اشاره به احداث بندر در جزیره و مجتمع نگین بوشهر افزود: با بهره‌گیری امکانات پیش بینی شده در بندرنگین امکان توسعه صادرات به عنوان نقطه قوت استان بوشهر از پایانه‌های اختصاصی صادرات مواد معدنی و ساختمانی، مواد غذایی، پتروشمی و سایر فرآورده‌های دریایی و نفتی امکان پذیر است.

وی وجود فرودگاه بین المللی بوشهر را یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر برای جذب سرمایه گذار برشمرد و گفت: فرودگاه بوشهر یکی از نقاط قوت در جذب سرمایه گذار به شمار می‌رود که با مکان‌یابی و انجام مطالعات مقدماتی در خصوص جابجایی آن به صورت قطعی به توافقاتی دست یافته‌ایم که در زمینه حمل و نقل هوایی امکانات مناسبی نیز در اختیار سرمایه گذاران و تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

استاندار بوشهر با اشاره وجود زیرساخت فرودگاه در خارگ، امام حسن، عسلویه، کنگان ، جم به عنوان نقاط قوت استان گفت: فرودگاه‌هایی که در استان موجود است از نظر پراکندگی از وضعیت مطلوبی برخوردارند که با توجه به توسعه سرمایه گذاری و افزایش تولید و صادرات امکان بهره‌برداری از آنها وجود دارد.

وی حمل و نقل جاده‌ای را مکمل حمل و نقل دریای و هوایی دانست و تصریح کرد: با احداث هشت پروژه بزرگراهی استان بوشهر به عنوان نقطه استراتژیک تولید، صادرات کشور مطرح می‌شود و تا 2.5 سال دیگر همه مناطق ویژه و شهرک‌های اقتصادی استان به بزرگراه متصل می‌شود.

سالاری با اشاره به مصوبه شورای عالی اقتصاد در سال 1392 در خصوص اجرای راه آهن و توسعه حمل و نقل ریلی گفت: برای احداث راه اهن و اتصال بوشهر به حمل و نقل ریلی پیگیری‌هایی در هیئت دولت آغاز شده که انتظار می‌رود با توجه به سوابقی که در هیئت دولت در خصوص عدم دریافت اولویت برای استفاده از فاینانس در پیگیری‌های قبلی داریم بتوانیم با به نتیجه رسیدن و تحقق این طرح به عنوان مکمل سایر ظرفیت‌های استان در توسعه صادرات به کار گرفته شود.

وی با تاکید برجلوگیری از تراکم صنایع به صورت متمرکز در جنوب استان افزود: پراکندگی صنعتی و سرمایه گذاری و جمعیتی و تنوع در سبد تولید استان هم در صنایع بالادستی و هم صنایع تبدیلی در برنامه ریزی‌های آتی استان را به شدت مورد توجه قرار می‌دهیم.

استاندار بوشهر آسیب‌های اجتماعی در زمینه‌های زیست محیطی و اجتماعی را از نقاط ضعف تمرکز صنایع در جنوب استان برشمرد و تصریح کرد: تمرکز صنایع بیش از این در جنوب استان از نظر امنیتی و پدافند غیر عامل نیز منطقی به نظر نمی‌رسد که به همین خاطر از منطقه ویژه اقتصادی شمال استان به همین منظور استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به انجام مطالعات آمایش استان در زمینه پراکندگی مناسب صنایع گفت: استفاده از ظرفیت‌های استان در زمینه پرورش آبزیان، صنعت گردشگری، کشت خارج از فصل با توجه به شرایط آب و هوایی، عمل آوری و فرآوری و بسته بندی و صادرات محصولات شیلاتی سبب می‌شود که تحولات اقتصادی تاثیر عمده‌ای بر تولیدات و صادرات استان در مقایسه با صنایع متمرکز در یک رشته به جان‌گذارد و سرمایه گذاری از ریسک پایینی برخوردار باشد.

سالاری گفت: از تلاش صنعت گران و تجار برای تولید و توسعه صادرات با تما م توان حمایت می‌کنیم و از صنایع و تولید کنندگانی که منافع خود را با منافع مردم گره زده‌اند تقدیر می‌کنیم و مردم نیز در رفع مسائل این واحدهای تولیدی با تمام توان اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به سهم 29 درصدی استان بوشهراز صارات کل کشور بیان کرد: در نیمه نخست امسال صادرات غیر نفتی از استان بوشهر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت تسنیم ، تاریخ نشرخبر : 23 آبان 1394 کد مطلب : 916476 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین