پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۱۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
فردین علیخواه جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در شصت و سومین نشست نقد و اندیشه با موضوع «آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی» بیان داشته است که، مشخص نیست برخی از مسوولین در چه جهانی سیر می‌کنند و چه برداشتی از این تکنولوژی دارند. آنچه در شبکه‌های اجتماعی بروز می‌کند حاصل خرابی در بقیه بخش‌ها است و بار آن مسائل و مشکلات را شبکه‌های اجتماعی به دوش می‌کشند.

شعار سال:فردین علیخواه معتقد است که شبکه اجتماعی آیینه شرایط اجتماعی بوده و ماهیت بد و خوب آن را در شرایط جامعه واقعی جستجو کنید. آنچه در شبکه‌های اجتماعی بروز می‌کند حاصل خرابی در بقیه بخش‌ها است و بار آن مسائل و مشکلات را شبکه‌های اجتماعی به دوش می‌کشند.

مسائل جنسی در جامعه پنهان و کتمان می‌شود اما در زیست‌جهان ما وجود دارد و حتی ما نیز به عنوان بزرگسالان و هیات علمی دانشگاه نیز این مطالب و ویدئوها را دریافت می‌کنیم و بسیار همه‌گیر و گسترده است. بعد از فیلتر تلگرام دسترسی به محتواهای جنسی در فضای مجازی افزایش داشته است.

 پیشنهاد من این است که مسولین هیچ کاری نکنند و همین باعث سیاسی نشدن موضوع می‌شود و اساتید و کارشناسان این حوزه می‌توانند در این باره صحبت و نظرات خود را مطرح کنند.

نکته جالب اینکه،مشخص هم نشد که فیلتر تلگرام بر پایه کدام منطق و استدلال فنی،فرهنگی- اجتماعی و دینی - قانونی صورت گرفت. چرا فضا برای رشد یک شبکه خطرناک تر بنام واتساپ باز گردید؟

دیتاهایی که اپلیکیشن‌های واتس‌ا‌پ، فیس‌بوک مسنجر، تلگرام و سیگنال از تلفن شما ذخیره می‌کنند
 تلگرام را مقایسه کنید با واتس آپ و فیسبوک!

 بعد از به روزرسانی جدید واتس آپ که در آن اطلاعات بیشتری از کاربران را در اختیار فیسبوک میگذارد، ایلان ماسک نرم افزار سیگنال(Signal) را بعنوان جایگزین مناسب واتس آپ معرفی کرد.


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
اينكه تو اين سايت و خبرگزاري اين همه به جامعه شناسي اهميت داده ميشه نشان از فرهنگ و تخصص بالا در امر رسانه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
شبكه هاي اجتماعي در ايرات براي چي بايد اين همه تابو باشه؟ مساله اي نيست كه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین