پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
استاندار آذربایجان غربی گفت: موضوع عدم توازن منطقه ای به ویژه در تدوین برنامه ششم توسعه به صورت جدی از سوی مجلس شورای اسلامی و نهادهای مسئول پیگیری شود تا بتوانیم زمینه توسعه بیشتر مناطق محروم به ویژه این استان را فراهم کنیم.

شعار سال: قربانعلی سعادت روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: برای بهبود این وضعیت باید نگاه ویژه ای در تدوین بودجه ها و برنامه ها برای مناطق محروم داشته باشیم که امیدواریم این امر در تدوین برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مواردی که می تواند مد نظر مجلس و دولت باشد، تامین زیرساخت های توسعه در مناطق کمتر توسعه یافته است چراکه اگر این امر میسر نشود، سرمایه گذار وارد مناطق محروم نمی شود و توسعه ای اتفاق نمی افتد.

وی توجه به حوزه صنعت را یکی از مهمترین عوامل توسعه آذربایجان غربی برشمرد و اظهار کرد: در گذشته به این امر توجهی نشده و کشاورزی محور توسعه استان بوده که امیدواریم در کنار کشاورزی، به موضوع ارتقای بخش صنعت استان نیز توجه لازم صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های دولت برای احیای دریاچه ارومیه گفت: ما در صدد هستیم تا در کنار اجرای برنامه های احیایی، روند کشاورزی را در این استان تغییر دهیم تا ضمن مصرف کمتر، این بخش مهم اقتصادی نیز توسعه یابد که در این خصوص نمونه های مشابهی نیز در کشورهای همسایه وجود دارد.

ناصر حضرتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از اجرای سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن تا چهارم آذرماه در استان خبر داد و گفت: طبق تصمیم گیری های صورت گرفته در پنج استان در حد یک شهر و در 26 استان در حد یک حوزه، سرشماری آزمایشی صورت می گیرد که در استان ما در حد حوزه بوده و بخشی از شهر ارومیه به این منظور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این سرشماری از چهارم آبان ماه جاری آغاز شده و تا چهارم آذرماه ادامه دارد.

سرشماری نفوس و مسکن قرار است در پاییز سال آینده همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار شود.

در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی این هفته در خصوص وضعیت و مشکلات شهر بوکان، مصوبات حوزه فرهنگی و اجتماعی و مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان بحث و تبادل نظر شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايرنا، تاریخ انتشار: 23 آبان 1394، کد مطلب: 81837915 (4986509):www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین