پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۶۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
بهروز مفید با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر امسال با حذف هیأت انتخاب در شرایطی ویژه برگزار می‌شود تأکید کرد که در این شرایط داوران جشنواره باید با دقت بیشتری آثار را قضاوت کنند.
شعار سال: بهروز مفید تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که امسال فیلم سینمایی «بام بالا» را در جشنواره فیلم فجر دارد، اظهار داشت: درباره نحوه برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر و تمهیداتی که برای آن اندیشیده شده در حال حاضر نمی‌توانم نظری بدهم و به نظرم بهتر است صبر کنیم تا جشنواره برگزار شود و بعد درباره نقاط قوت و ضعف آن صحبت کنیم.

مفید خاطرنشان کرد: با این حال همین که امسال مسئولان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم به برگزاری جشنواره گرفته‌اند و تلاش بر این است که چراغ سینما در دهه فجر روشن باشد و تا اندازه‌ای که خطرات به حداقل برسد و شیوع کرونا نیز بیشتر نشود سعی در برگزاری جشنواره دارد به نظر من ارزشمند و قابل تقدیر است اما اینکه تا چه اندازه برگزاری جشنواره در سال جاری می‌تواند موفق باشد هنوز نمی‌توانم اظهار نظری داشته باشم.

او افزود: حذف هیأت انتخاب با توجه به حجم اندک آثار نسبت به سال‌های قبل می‌تواند تا حدی تصمیم درستی باشد اما این نکته نیز حائز اهمیت است که هیأت انتخاب کار هیأت داوران را ساده‌تر می‌کند و در حقیقت گزینش اولیه توسط هیأت انتخاب باعث می‌شود که داوران با تمرکز بیشتری روی آثار منتخب و در واقع راه‌یافته به جشنواره کار کنند اما اگر هیأت داوران بتوانند انرژی لازم را برای قضاوت آثار بگذارند فکر می‌کنم حذف هیأت انتخاب آسیبی به جشنواره نخواهد زد.

مفید درباره نمایش فیلم‌های جشنواره فجر برای عموم مردم گفت: شرط اول این اتفاق این است که پروتکل‌های بهداشتی با سخت‌گیری رعایت شوند و قطعاً امنیت جانی باید در اولویت باشد. اما به طور کل باید بگویم که من به عنوان تهیه‌کننده ترجیح می‌دهم فیلم برای عموم مردم، منتقدان و سینماگران نمایش داده شود چرا که قطعاً صحبت‌های مردم و مخاطبان است که می‌تواند به عوامل تولید انرژی دهد. قطعاً عدم اکران فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر می‌تواند لطمه‌ای جدی به جشنواره وارد کند اما باید بدانیم که در شرایط ویژه‌ای هستیم و باید مسائل دیگر را هم مدنظر داشته باشیم تا برگزاری جشنواره منجر به خسارت‌های جانی نشود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دزد و پری» تأکید کرد: شاید در این وضعیت، شرایط ایده‌آل برای برگزاری جشنواره به شکلی بود که ما فیلم‌ها را به صورت آنلاین اکران کنیم اما متأسفانه در کشور ما شرایط لازم برای جلوگیری از قاچاق فیلم‌ها وجود ندارد و فکر می‌کنم متولیان جشنواره باید درباره نمایش آثار بهترین تصمیم‌ها را بگیرند اما به عنوان تهیه‌کننده درباره نحوه برگزاری و نمایش آثار هیچ ایده‌ای ندارم چرا که چندان درگیری ذهنی درباره این موضوع نداشتم.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: مشکل اکران در سینمای ایران که در سال گذشته بسیار بیشتر از گذشته به چشم می‌آید اصلی‌ترین دغدغه ما برای فیلم است. به هر حال تعداد بالای فیلم‌های متقاضی اکران باعث می‌شود سرمایه‌گذاران آثار مدتی طولانی به سرمایه‌شان دست پیدا نکنند و فکر می‌کنم حتی اگر امروز مشکل شیوع کرونا حل شود ما تا مدت‌ها در سینمایمان با بحران روبرو هستیم. به نظر من حدوداً دو سال بسیار سختی را در پیش داریم و حتی ممکن است سال آینده سال بسیار سخت‌تری باشد چرا که فیلم‌های در صف اکران نسبت به گذشته بسیاری بیشتر است و واقعاً نمی‌دانم قرار است چه تصمیم‌گیری برای این وضعیت داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار ۲۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر: 1120252، www.borna.news.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
مردم خیلی به رای داوران در جشنواره توجه میکنن و اون هارو ملاک دیدن و یا ندیدن فیلم ها میدونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
واقعا جشنواره ها دارن کم کاری صورت میدن با اینکه انلاین هم شده و به صورت حضوری نیست باز این رفتارهارو داریم میبینیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
هیت انتخاب وجود نداره پس کی به صورت تخصصی این فیلم هارو بررسی می‌کنه؟!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین