پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۹۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
کانال تلگرامی میراث باشی در انتقادی به هنرمندان حراج تهران از کرامت و اخلاقیات هنرمند می گوید و اظهار می دارد که ،حراج تهران اگر به سراغ هنرمند واقعی برود اصلا نمی‌تواند سودی کسب کند. سود جایی مثل حراج تهران و نگارخانه‌ها از غیر هنرمندان است. از کسانی است که تکنسین هستند نه هنرمند.
شعارسال: واقعیت یک نافهمی عجیبی در حوزه هنر‌های تجسمی وجود دارد که به همه جا رسوخ کرده و دست بر قضا گروهی خوب از این نافهمی سود می‌برند به آن دامن می‌زنند.
هنرمند، قابلیت خرید و فروش ندارد!
 یکی از جا‌هایی که از این نافهمی سود می‌برد حراج تهران است. همچنین مدیران بی‌سوادی هستند که از این کج فهمی‌ها سود می‌برند بنابراین این روند را اصلاح که نمی‌کنند هیچ خیلی مواقع به آن دامن هم می‌زنند.
وقتی یک مدیر هنری می‌گوید ما ۳ هزار تماشاچی، ۲۰ هزار مخاطب، ۵۰ هزار هنرمند داریم و... یعنی برای من هنر مهم نیست آمار مهم است. کسی که تولید آمار می‌کند بهترین کار برایش این است که هر چیزی را به آمارش بیفزاید.
کارشناسان حاذق بی‌حب و بغض و غیر منفعت‌طلب معتقدند اگر به تعداد انگشتان دست هنرمند داشتیم باید کلاهمان را بالا بیندازیم! آن‌ها معتقدند این‌ها هنرمند نیستند، اما به واسطه بوق و کرنال برخی‌هایشان در جامعه ما تبدیل به غول هنری می‌شوند.
 
هنرمندی که قابلیت خرید و فروش داشته باشند، لزوما هنرمند نیست!
هنرمندی که کوچکترین کرامت‌های انسانی و اخلاقی را رعایت نکند هنرمند نیست. هنرمندی که۲۰ سال است در آتلیه‌اش را بسته و فقط نقاشی می‌کند و نمی‌داند بر مردم کوچه و بازار چه می‌گذرد هنرمند نیست. هنرمندی که ۴۰ سال است سوار تاکسی و اتوبوس و مترو و بی‌آرتی نشده درد مردم را در چهره‌هایشان ندیده و لمس نکرده چه جور هنرمندی است. کسی که چشم و ابروی زیبایی می‌کشد لزوما هنرمند نیست پرینتر قوی است.
اما آن‌هایی که می‌خواهند عوام‌فریبی کنند و لایک بیشتری جمع کنند به سراغ هنرمندان واقعی نمی‌روند، به سراغ همین آدم‌ها می‌روند که تاییدشان کنند، که قابلیت خرید و فروش داشته باشند، که این‌ها را همراهی کنند.
هنرمند واقعی را نمی‌توان همراه کرد. هنرمند واقعی خودش است صادق و سالم.
حراج تهران اگر به سراغ هنرمند واقعی برود اصلا نمی‌تواند سودی کسب کند. سود جایی مثل حراج تهران و نگارخانه‌ها از غیر هنرمندان است. از کسانی است که تکنسین هستند نه هنرمند.
وگرنه می‌شود به یک هنرمند گفت شما امسال یک مربع ۱.۵ در ۱.۵ متر کار کن. همین کارت خوب است ادامه بده و... این فرمایش‌ها در گوش هنرمند نمی‌رود.
هنرمند نمی‌تواند وارد برخی از این بازی‌های سیاسی و اقتصادی شود بنابراین اصلا چنین هنرمندی و هنرش برای یک نگارخانه‌دار و حراج‌دار منبع سود نیست.
طبیعی است اهرم‌هایی که می‌خواهند سود ببرند، مرید و مرادی راه بیاندازند، آدم دور خودشان جمع کنند و... اصولا نمی‌توانند حامی هنرمند واقعی باشند. این‌ها حامی کسانی هستند که ادای فهم هنر و هنرمند را درمی‌آورند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی میراث باشی
 
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
همه مون ميدونيم كه درون مايه اين حراج ها چي هست خداروشكر كه گاها فيلم ها پرده از اين حراج ها برداشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
هر زماني در زمينه هنر شنيديد كه داره پول هاي زيادي جابجا ميشه بدونيد هنر داره زير سوال ميره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین