پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
اگر تصویر خبر نمایشی نباشد، همان یک قطعه تابلو حداقل ۱۰۰ هزار تومان هزینه داشته و هزینه حدودا ۱۰۰ میلیونی باید برای معرفی درختان کهنسال توسط شهرداری مشهد صرف شود. هزینه‌ای که می‌توان با نصب یک تکه حلبی قرمز رنگ نیز دنباله گیری کرد. منتظر توضیحات شهرداری مشهد هستیم.
شعار سال: احمدرضا سلامی با تاکید بر اهمیت و حفظ درختان کهن‌سال در فضای شهری و ارتباط این درختان با موضوع هویت در منظر شهری، گفت: نقش اکولوژیکی، زیست محیطی و زیبایی‌های خاص هنری درختان کهن سال، عزم شهرداری مشهد را در حفظ و نگهداری این درختان ارزشمند قوی‌تر کرده است.
وی با اشاره به اینکه درختان کهن سال ضمن ایجاد زیبایی و سایه‌گستری در معابر، بخشی از هویت بصری شهر بوده و موجب پیوند شهر و شهروندان می‌شود، ادامه داد: بر این اساس حفظ و نگهداری درختان کهنسال شهر از طریق ترمیم پوسیدگی ها، مقاوم سازی تنه و افزایش شادابی و دیرزیستی آن‌ها در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه خالی شدن تنه درختان، احتمال شکستگی و از بین رفتن درخت بر اثر نیرو‌های طبیعی همچون برف و باد را به همراه دارد، به‌منظور پیشگیری از بروز خطرات جانی و مالی برای شهروندان، مهار، ترمیم و مقاوم سازی تنه این درختان در دستورکار قراردارد.
سلامی با بیان اینکه پرکردن تنه خالی درختان با استفاده از مخلوط سیمانی را از روش‌های قدیمی حفظ تنه‌های خالی است، تصریح کرد: این روش به دلایل علمی منسوخ شده است.
وی گفت: در حال حاضر از روش‌های جایگزین تراشیدن چوب‌های مرده و حذف پوسیدگی ها، استفاده ازمواد ضدعفونی کننده، چسب هرس قارچ کش و تزریق فوم جهت پر کردن حفرات وشکاف‌های درختان بر روی درختان کهنسال سطح شهر انجام می‌شود. این اقدامات توسط کارشناسان واحد جنگل داری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان این که بیماری‌ها و آفات نیز موجب مقاومت تنه درختان در مقابل وزش باد می‌شود، تاکید کرد: درختان کهن‌سال جز میراث ملی محسوب می‌شوند؛ بنابراین لازم است بر اساس یک برنامه مدون وضعیت خاک، آفات، سیستم آبیاری و ... این درختان سالانه چندین بار بررسی و پایش می‌شوند.
سلامی با اشاره به اینکه برای حفظ و نگهداری این گنجینه‌های ارزشمند همت و عزم همه شهروندان بیش از پیش احساس می‌شود، عنوان کرد: شهروندان می‌توانند با شناسایی و معرفی درختان کهنسال به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد را در پاسداشت این سرمایه‌های طبیعی یاری دهنده باشند.
وی با اشاره به شناسایی ۸۸۰ درخت کهنسال تاکنون در سطح شهر مشهد، اضافه کرد: شناسایی سایر درختان کهنسال سطح شهر در دستور کار قرار دارد و به زودی تمامی درختان کهنسال با الصاق تابلو مشخص می‌شوند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تصریح کرد: بیشترین تعداد درختان کهنسال در منطقه ۶ قرار داد و گونه غالب در بین درختان کهنسال درختان چنار و توت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۴۳۴۰۳۱۰۶، www.news.mashhad.ir.
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین