پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
دکتر "سپهدار انصاری نیک" گفت: به منظور آماده سازی مجتمع پتروشیمی مرجان برای دستیابی به ظرفیت کامل اسمی تولید و استمرار تولید پایدار پروژه تعمیرات اساسی آن مطابق برنامه زمانبندی شده از ۶ لغایت ۳۰ دی ماه ۹۹ و در فرجه زمانی ۲۶ روزه و زودتر از برنامه پیش بینی شده با موفقیت کامل انجام شد.
شعار سال: وی افزود: عملیات تعمیرات اساسی این مجتمع پتروشیمی برای نخستین بار توسط کارشناسان و متخصصان داخلی این شرکت و با ضریب موفقیت و ایمنی بالایی به اتمام رسید.

دکتر انصاری نیک ادامه داد: در انجام عملیات اجرایی این رویداد بزرگ بیش از ۴۰۰ نفر نیرو علاوه بر کارکنان ستادی و عملیاتی مشارکت داشتند که بالای ۷۰درصد این افراد از نیرو‌های بومی منطقه بودند.

مدیرعامل پتروشیمی مرجان تصریح کرد: در این فرآیند تخصصی که با کار جهادی و تفکر تیمی و با تکیه توان داخلی نیرو‌های کارآزموده و باتجربه این مجتمع آغاز شد تمامی واحد‌های تولیدی و خدماتی در قالب ۳۰۰ هزار نفر ساعت با ۵۲۳۲ دستور کار اصلاحی و پیشگیرانه که از این مجموع دستور کار ۹۸۳ دستور در واحد ASU و ۴۲۴۹ دستور کار در واحد متانول برای اولین بار به صورت همزمان تعمیرات اساسی شدند.

دکتر انصاری نیک اضافه کرد: عملیات OVERHAUL پتروشیمی مرجان در شرایطی انجام شد که تهدیدات ناشی از بیماری کرونا از یک سو و از جانب دیگر تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان وجود داشت با این وصف متخصصان داخلی باتوان مضاعف و اراده‌ای راسخ و احساس مسئولیت بالا پای کار آمدند و با انجام موفق این عملیات بزرگ افتخار آفرینی کردند.

مدیر عامل پتروشیمی مرجان در ادامه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای رفع موانع و گلوگاه‌های تولید با هدف دستیابی به ظرفیت کامل اسمی پرداخت و در این خصوص به اصلاح و تعویض خط PRG به عنوان اصلی‌ترین محور تعمیرات اساسی این دوره اشاره و تاکید کرد: در پروژه تعویض خط PRG، مجموعا ۵۵۰۰ نفر-روز نیروی اجرایی، معادل ۶۵۰۰۰ نفر ساعت در دو شیفت و به صورت ۲۴ ساعته، وظیفه اجرای عملیات تعویض و نصب خط PRG را بر عهده داشتند.

وی همچنین در این ارتباط گفت: روزانه به طور میانگین ۳۰ نفر نیروی ستادی کارفرما وظیفه پشتیبانی فنی مهندسی عملیات اجرایی را بر عهده داشتند.

دکتر انصاری نیک ادامه داد: در این پروژه، خط قدیمی با وزنی بالغ بر ۲۲۰ تن، در ۳۲ قطعه، از موقعیت ریفورمر خارج گردید و سپس با قطعات طراحی و ساخته شده‌ی جدید جایگزین شدند که مجموعا شامل ۳۷ سرجوش ۲۴ اینچ ۱۶ سرجوش ۶ اینچ ۳۱۲ سرجوش ۱.۵ اینچ ۲۸ سرجوش ۱ اینچ و معادل ۱۴۸۰ اینچ قطر جوشکاری بودند.

به این ترتیب یک گلوگاه اساسی تولید با ۱۰۰ درصد ظرفیت که بواسطه شرایط طراحی و نصب خط قدیمی بوجود آمده بود، رفع گردد و ان‌شاالله در سال جهش تولید، این مهم در شرکت پتروشیمی مرجان با تولید در ظرفیت اسمی محقق گردد.  

مدیر عامل پتروشیمی مرجان در پایان از همه دست اندرکاران و مدیران مجتمع و تمامی مدیران ستادی و پشتیبانی و بخصوص همکاری مضاعف مدیریت شرکت پتروشیمی دماوند تشکر و قدر دانی نمود و اظهار امیدواری کرد که این اقدام سرآغازی باشد برای درخشش بیش از پیش موفقیت‌های شرکت پتروشیمی مرجان در تحقق اهداف متعالی خویش باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نفت‌ما، تاریخ انتشار: ۴ بهمن  ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۳۲۳۱۳، naftema.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین