پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
شهردار خوسف ضمن گلایه از مسئولان استانی گفت: شهر خوسف برای جذب جمعیت سریز بیرجند در نظر گرفته شده اما اعتبار خاصی در این زمینه برای آن در نظر گرفته نشده است.
شعارسال: محمدرضا قلاسی‌مود بعد از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان خوسف و در جمع نخستین کاروان خبری استان اظهار داشت: شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از جمله شهر خوسف بسیار مظلوم واقع شده‌ اند.

وی با بیان اینکه خوسف به عنوان محلی برای جذب جمعیت سرریز بیرجند در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: جمعیت فعلی این شهر 5 هزار نفر بوده اما به منظور جذب جمعیت سر ریز بیرجند، شهر برای 25 هزار نفر جمعیت ظرفیت دارد و شهرداری با 57 نفر نیرو باید به این جمعیت خدمات‌رسانی کند.

* اگر کمک‌های ارزش افزوده نبود باید تاکنون شهرداری تعطیل می‌شد

قلاسی‌مود یادآور شد: درآمد شهرداری از محل صدور پروانه ساختمانی تاکنون 23 میلیون تومان بوده و اگر کمک‌های ارزش افزوده نبود باید تاکنون شهرداری تعطیل می‌شد.

وی با تأکید بر ارتقاء کیفی معابر شهری در خوسف، افزود: هنگامی که قسمتی به شهر اضافه می‌شود و تعدادی ساکن آن محل می‌شوند، توقع برخورداری از حداقل امکانات شهری را دارند و در چند سال اخیر روستاهای باغان، جومیان، سرپرچ و طرح 50 هکتاری مسکن مهر به شهر اضافه شده است و مردم محلات باغان، جومیان و سرپرچ توقع برخورداری از حداقل امکانات مثل آسفالت و نظافت را دارند.

شهردار خوسف ادامه داد: همچنین در سایت مسکن مهر نیز با توجه به ساکن شدن شهروندان و خاکی بودن معابر، شهرداری موظف است که هرچه سریعتر نسبت به آسفالت معابر اقدام کند، اما عدم بودجه کافی، شهرداری را در این امر یاری نمی‌کند و برای آسفالت بخشی از این معابر نیاز به مبلغ یک‌میلیارد تومان دارد.

* بیش از 40 درصد مساحت شهر، دارای بافت قدیمی و فرسوده است

قلاسی‌مود همچنین ساماندهی بافت ویژه شهر را یکی از ضروریات مهم در حوزه ارتقاء مبلمان شهری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد مساحت شهر، دارای بافت قدیمی و فرسوده بوده و شهرداری برای ارائه خدمات به این قسمت از شهر با مشکلات فراوان مواجه است.

وی اضافه کرد: شهرداری باید برای ارائه خدمت به شهروندان این قسمت از شهر که به طور معمول از قشر ضعیف جامعه هستند، اقداماتی از قبیل انجام طرح مطالعاتی بافت فرسوده، اجرای مصوبات طرح جامع تفضیلی، بهسازی معابر، آسفالت معابر، احداث فرهنگسرا و احداث یا بهسازی پارک در این قسمت را در برنامه‌های خود قراردهد.

شهردار خوسف یادآور شد: اجرای این اقدامات نیاز به اعتباری بیش از 2 میلیارد تومان دارد و با توجه به اینکه شهرداری از منابع درآمدی پایداری برخوردار نیست، به تنهایی قادر به انجام پروژه‌های مذکور نبوده و نیاز به کمک‌های بلاعوض دولتی دارد.

قلاسی‌مود با اشاره به اینکه از تأسیس شهرداری، بیش از 18 سال گذشته و تاکنون اقداماتی در خصوص ممیزی املاک سطح شهر انجام اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، تصریح کرد: بنابراین با توجه به اینکه بخشی از درآمد شهرداری از محل عوارض نوسازی تأمین می‌شود، اجرای این امر ضروری و لازم الاجراست که برای اجرایی شدن آن اعتباری به مبلغ 200میلیون تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه تالاب گواب خوسف یکی از مناطق زیبا و بکر این شهر است، اظهار کرد: درصورت بهسازی و زیباسازی این تالاب می‌­تواند به یکی از قطب­‌های گردشگری شهرستان و حتی استان تبدیل شود و برای تهیه طرح و ایجاد زیرساخت‌های لازم و جذب مشارکت بخش خصوصی مبلغ یک‌میلیارد ریال برآوردشده که مستلزم کمک دولت است.

* آغاز عملیات اجرایی بزرگترین میدان شرق کشور در خوسف

شهردار خوسف از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین میدان شرق کشور در خوسف خبر داد و افزود: اجرای این پروژه نیاز به 600 میلیون تومان اعتبار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا دهه فجر سال آینده این میدان به بهره‌برداری برسد.

قلاسی‌مود آسفالت 5 هزار و 400 مترمربع از معابر خوسف، اجرای 10 هزار و 400 مترمربع زیرسازی، اجرای 4 هزار و 850 متر جدول‌گذاری، بهسازی و تعویض جداول بلوار امام خمینی(ره) از تقاطع بلوار شهید یوسفی تا میدان امام خمینی(ره) به طول 3 هزار متر، اجرای موزاییک فرش بلوار امام خمینی(ره) به طول 2 هزار و 300 متر مربع را از جمله اقدامات شهرداری در طول 14 ماه گذشته عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین طی این مدت 140 قلاده سگ در سطح شهر توسط شهرداری معدوم‌سازی شده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1393 ، کدخبر: - ، www.farsnews.com/

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین