پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
بخش عمده ای از معوقات معلمان خرید خدمات آموزشی شامل 2 ماه حقوق سال 94 و عیدی آنها بعد از گذشت نزدیک به یکسال پرداخت نشده است.
شعارسال: حقوق معلمان یک مساله مهم در جامعه ایرانی است. دلیل این مساله گستردگی جامعه فرهنگیان که در حدود 900 هزار نفر و جامعه مرتبط با فرهنگیان یعنی دانش آموزان که حدود 14 میلیون است. این گستردگی در مواقعی باعث شده که چنین موضوع اجتماعی به یک موضوع حساس در زندگی معلمان این قشر فداکار و دلسوز هم تبدیل شود.

اما موضوع حقوق معلمان قراردادی و خرید خدمات جدای از اینها است، معلمانی که از 2 سال قبل جهت کمک به نظام آموزشی کشور در آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان استخدام شده اند. اما در شهرستان دلگان این معلمانی که در مهر ماه سال 93 جذب و استخدام شده اند و مدرک تحصیلی آنها دیپلم بوده است، اما در مهر ماه 94 با همه انهایی که مدرک تحصیلی دیپلم بود، قراردادی امضا نشد.

این پایگاه خبری در گزارشی در سال گذشته با موضوع در سال تحصیلی جدیدبه ما گفتند به شما نیازی نداریم/ حقوق معلمان خرید خدمات از اداره اموزش و پرورش تامین می شود به مشکلات این قشر که روزگاری از قشر فرهنگی پرداخت، مسئول موسسه فرهنگی آموزشی غیر دولتی دانشیاران سیستان و بلوچستان متولی جذب معلمان خرید خدمات آموزشی طی مصاحبه ای در همان گزارش گفت که مشکلات این قشر را برطرف خواهد کرد.

بعد از پیگیری های خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری دلگان پرس، بخشی از حقوق معوقه معلمان خرید خدمات آموزشی سابق دلگان واریز شد، اما بخش عمده ای از معوقات آنها شامل 2 ماه حقوق سال 94 و عیدی آنها بعد از گذشت نزدیک به یکسال پرداخت نشده است.

* وعده های توخالی مسئولان آموزش و پرورش

یکی از این معلمان سابق خرید خدمات آموزشی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه چندین بار به مسئولین آموزش و پرورش دلگان مراجعه کرده ایم، اظهار کرد: تنها پاسخی که از آنها دریافت کرده ایم، وعده پرداخت حقوقمان بوده است که هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود: زمانی که جذب شدیم به ما وعده استخدام همیشگی دادند، اکثر آنهایی که در مهرماه 93 و با مدرک دیپلم جذب شده اند جهت تحصیل به دانشگاه آزاد رفتند ولی بعد از یکسال قراردادی با آنها امضا نکردند.

این معلم سابق خرید خدمات آموزشی تصریح کرد: حالا که جذب نشده ایم، همین حقوق و عیدی که از ما طلب آموزش و پرورش است، پرداخت کنند، وعده توخالی ندهند ما هم مشکلاتی داریم، با پرداخت این حداقل حقوق اندکی از مشکلات روزمره ما برطرف شود.

* مسئولی که پاسخگو نبود

طی تماس تلفنی خبرنگار ما با رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دلگان، نامبرده در این خصوص پاسخگو نبود.

** سخن آخر:

سخن معروفی یکی از بزرگان دین که فرموده است: " حقوق کارگر را پرداخت کنید، قبل از اینکه عرقش خشک شود." بهترین پیام و تلنگری باشد برای مسئولان و سازمانهایی که در پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان خود تعلل می کنند زیرا این کارمندان و کارگران به این دستمزد و حقوق در این وضعیت اقتصادی نیاز شدید دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: سه شنبه 24 فروردین 1395، کدخبر: 701470، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین