پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
عبدالصبور شهلی با تاکید بر اهمیت اهدای خون توسط مردم اظهار داشت: هر بیمار تالاسمی به عنوان مصرف کننده دائمی فرآورده های انتقال خون، به طور متوسط ماهانه یک تا 2 واحد خون نیاز دارد.
شعارسال: وی با اشاره به پیشینه پایگاه انتقال خون در سراوان گفت: این پایگاه با پیگیری های فراوان در سال 93 راه اندازی شده و هم اینک به علت کمبود امکانات و پزشک، خونگیری هر هفته تنها 2 روز در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه فعالیت می کند.

وی گفت: سال گذشته حدود 16 هزار واحد خون از دیگر شهرستان های استان و کشور با توجه به نیاز بیماران سراوانی وارد این شهرستان شد.

وی از مشارکت و استقبال خوب مردم سراوان برای اهدای خون به ویژه بانوان قدردانی کرد و خواستار پیگیری تامین نیروی انسانی و پزشک در پایگاه انتقال خون این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه زنان هر چهار ماه یکبار و مردان هر سه ماه یکبار می توانند خون اهدا کنند خاطرنشان کرد: اهدای خون دارای شرایطی است و بر مبنای آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل 18 و حداکثر 65 سال سن و حداقل 50 کیلوگرم وزن داشته باشند.

فرماندار سراوان نیز در حاشیه اهدای خون با تبریک هفته اهدای خون(پنجم تا 11 مرداد) گفت: اهدای خون امری بسیار خوب و خدا پسندانه است که اثرات مثبتی به همراه دارد.

درویش نارویی ادامه داد: انسانها از نظر اسلام و فقهی به کمک و همراهی همدیگر نیاز دارند که اهدای خون یکی از زیباترین جلوه های کمک به هم نوع است.

سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تابناک سیستان و بلوچستان، تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مرداد 1395، کدخبر: 269442، www.tabnaksistanbaluchestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین