پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۴۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
مجری مطالعات بالینی واکسن ایرانی برکت گفت: واکسن برکت اردیبهشت ماه وارد فاز سوم می‌شود و امید است تا خردادماه به تولید انبوه برسد.
شعار سال : محمدرضا صالحی، متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) تهران با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا گفت: طی چند روز گذشته با افزایش بیماران مبتلا به کرونا مواجه شده ایم. هم در مراجعه سرپایی و هم در بستری با افزایش مراجعات رو به رو هستیم.

او افزود: در این مراجعات علامت جدیدی از کرونا یافت نشده و علائم همان چیزی است که در گذشته نیز بوده است. مراجعین با علامت کوفتگی بدن، سردرد، تنگی نفس و سرفه به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که چه میزان ابتلای مجدد به کرونا به بیمارستان مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعداد مراجعات دوم در تهران بسیار کم است و همچون سایر نقاط جهان کم‌تر از ۵ درصد است. غالب افرادی که یک مرتبه به کرونا و از نوع شدید آن مبتلا شده اند، با دقت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و این سبب می‌شود تا کم‌تر با مراجعه دوم مواجه شویم.

صالحی ادامه داد: مراجعه کنندگان در تمامی رده‌های سنی هستند، اما همچنان افراد مسن بیشترین میزان ابتلا را به خود اختصاص داده اند. غالب افراد مراجعه کننده به بیمارستان‌ها یا در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و یا در محل کار و اجتماعات به این بیماری دچار شده اند. آخرین موردی نیز که به بیمارستان مراجعه کرده است نیز در یک دورهمی در محل شغل خود به کرونا مبتلا شده است.

او افزود: شهروندان در صورتی که علائمی در خود مشاهده کردند در ابتدا باید به سرعت خود را قرنطینه کرده و خود را از خانواده و نزدیکان خود دور کنند. در گام دوم اگر علائم تشدید شد و تب شدید، تنگی نفس، ضعف و بی حالی شدید به سراغ شهروندان آمد به متخصص بیماری‌های عفونی مراجعه کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) تصریح کرد: باید توجه داشت که بسیاری از رفتار‌های ویروس جهش یافته مشابه ویروس اولیه کرونا است و تفاوت‌های جزئی دارند و هنوز به صورت قطعی این تفاوت‌های جزئی به اثبات نرسیده است.

صالحی در خصوص آخرین وضعیت واکسن کرونا گفت: بسیاری از تولیدکنندگان واکسن در جهان بر این باور هستند که واکسن آن‌ها در مقابل نمونه جهش یافته نیز کارآیی دارد، اما هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است. مشخصا واکسن برکت در این رابطه مورد آزمایش قرار گرفت و سرم بیماران مبتلا به کرونا را به ویروس جهش یافته نزدیک کردند و مشاهده شد که ویروس جهش یافته انگلیس کاملا از بین رفته است. این واکسن اردیبهشت ماه وارد فاز سوم می‌شود و در خرداد ماه نیز به تولید انبوه خواهد رسید.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 5 اسفند 99 ، کد خبر : 1141001 ، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
خيلي خيلي دير داريم به اين واكسن دست پيدا ميكنيم خيلي از كشور ها در حال پايان فاز اول هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین