پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: به زودی هزار و 150 هکتار از راضی شهرستان خاش زیر طرح آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.
شعارسال: امان‌الله طوقی اظهار داشت: هم‌اکنون 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان زیر پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفته که سهم شهرستان خاش حدود 1500 هکتار است.

وی افزود: در پرداخت هزینه اجرای طرح آبیاری تحت فشار، 85 درصد سهم دولت و 15 درصد سهم کشاورز است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خاش بیان کرد: سهم کشاورز به ازای هر هکتار مبلغ 618 هزار تومان می‌شود که اگر کشاورز نتواند سهم خود را پرداخت کند می‌تواند با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی این رقم را پرداخت کند.

وی اضافه کرد: سهم شهرستان خاش از میزان اراضی که با سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شوند، 25 درصد است که تاکنون 90 درصد کار انجام و تا پایان سال تمام 1500 هکتار بطور کامل زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

طوقی با بیان اینکه هم‌اکنون آبیاری تحت فشار بصورت بارانی و قطره‌ای در این شهرستان اجرا می‌شود افزود: یکی از کشت‌های مستمر شهرستان خاش سبزیجات است.

وی گفت: در شهرستان خاش هزار و 50 واحد گلخانه وجود دارد که بطور مستمر خیار و گوجه در آنها کشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی خاش اضافه کرد: شهرستان خاش از نظر تولید محصولات گلخانه‌ای رتبه نخست را در بین شهرستاهای سیستان وبلوچستان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در خاش در 11 ماه از سال محصولات گلخانه‌ای تولید شده و از آنجائیکه کشت‌ها پاییزه و بهاره است این شهرستان در زمینه کشاورزی همیشه فعال است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری سیب پرس، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: 4425، www.sibpress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین