پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۰
صداگذاری روی انیمیشن برای خودش دنیایی دارد. انیمیشن تنها یک داستان و روایت نداشته و عجین شده با احساس و یک جریان است. وقتی یک انیمیشن حرفه‌ای ساخته می‌شود، باید تمام حواس پنجگانه کاربران و بینندگان را درگیر کند. باید المان‌هایی نظیر افکت صوتی، موسیقی متن، موزیک آغازین و پایانی، صدای محیط، حتی نویز‌ها و ... در نظر گرفته شوند. به گونه که حس شنوایی کاربران را درگیر کند. به تکه‌ای از صداگذاری موش سرآشپز دقت کنید.

شعار سال:هر انیمیشنی یک روایت دارد. در حقیقت انیمیشن بدون روایت عملا تاثیری ندارد. معمولا یک راوی داستان انیمیشن را می‌گوید یا کاراکترها دیالوگ‌هایی دارند که روایت انیمیشن را تکمیل می‌کنند. به این صداها، صداهای وکال می‌گویند. از طرف دیگر، انیمیشن بدون افکت صدا عملا مفهومی ندارد. به طور مثال دوست دارید یک صحنه‌ تعقیب و گریز پلیسی را در انیمیشن خود نشان دهید. چه صداهایی نیاز دارید؟ صدای انواع تفنگ، صدای تصادف، صدای حرکت ماشین، صدایی لایی کشیدن و ترمز گرفتن و کلی صدای دیگر که داستان شما را واقعی‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کنند.

صداهای محیط به انیمیشن شما حجم می‌دهند. فکرش را بکنید. داخل خیابان قدم می‌زنید. چه صداهایی را می‌شنوید؟ احتمالا صدای یک ترافیک سنگین، صدای بوق زدن ماشین‌ها، صدای شلوغی جمعیت. یا مثلا داخل جنگل قدم می‌زنید. چه صداهای را می‌شنوید؟ صدای جیرجیرک‌ها، شاید از دوردست صدای حیوانات وحشی هم به گوش برسد. صدای بادی که به برگ درختان می‌خورد. تمام این صداها باعث می‌شوند تا احساسی واقعی از بودن در خیابان و جنگل داشته باشید.افکت صدای محیط باعث می‌شود تا تصویر شما گسترده‌تر و حجیم‌تر شود.

صداگذاری بعدی، موزیک متن است. موزیک جریان احساسات ماست. جریان احساساتی که هر لحظه تجربه می‌کنیم. لذا باید موزیک زیبا و تاثیرگذار انتخاب  شود.موزیک تاثیری ناخودآگاه دارد.

تعداد بازدید : 13

اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین