پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
در جنگ جهانی دوم با بررسی محل‌های اصابت گلوله‌های دشمن به هواپیماها، اقدام به تقویت آن نقاط کردند. در حالیکه این نقاط، نقاطی بود که در هواپیما‌های بازگشته به پایگاه دیده شده بود. آبراهام والد (ریاضیدان) نتیجه گرفت باید اقدام به تقویت مناطقی شود که هیچ نقطه‌ای وجود ندارد. زیرا این مکان‌ها مکان‌هایی هستند که هواپیما در اثر ضربه زنده نمی‌ماند. این پدیده را انحراف بقا یا Survival Deviation نامیدند.

 دشعار سال:درک صحیح مسائل و تحلیل درست داده ها یک ضرورت است. 

در طول جنگ جهانی دوم، متفقین نقشه سوارخهای گلوله را در هواپیماهایی زدند که توسط آتش نازی ها مورد اصابت قرار گرفت. آنها با تقویت مناطقی که گلوله های بیشتری دریافت می کنند (نقاط قرمزی که بر روی تصویر نشان داده شده است) سعی در تقویت هواپیماها داشتند. 

از لحاظ تئوریک، یک استنباط منطقی بود. به هرحال، این مناطق بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند، اما، آبراهام والد، یک ریاضیدان به نتیجه دیگری رسید:  نقاط قرمز فقط آسیب هواپیماهایی است که قادر به بازگشت به خانه بودند. 

به گفته وی، ما باید مناطقی را که هیچ نقطه ای وجود ندارد را تقویت کنیم. زیرا این مکانها مکان هایی هستند که هواپیما در اثر ضربه زنده نمی ماند. این پدیده را انحراف بقا یا Survival Deviation می نامند. 

این اتفاق زمانی رخ می دهد که به چیزهایی که باقی مانده اند نگاه می کنیم در حالیکه باید روی چیزهایی که باقی نمانده اند متمرکز شویم.  تحلیل غلط و تفسیر اشتباه داده ها می تواند سازمان ها را به نقطه مرگ برساند. پس مراقب دیدگاه و روش تحلیلی سازمان خود باشید.


پایگاه  تحلیلی -خبری شعار سال،  برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین