پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۲۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
بر اساس دستورالعمل‌های ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد مقرر شده که میزان مسافر‌های این مسیر به حدود نصف تقلیل یابد و در سمت راست اتوبوس‌ها که جفت صندلی هستند، صرفاً یک مسافر جای داده شود و به همین خاطر مجوز افزایش کرایه‌ها برای پر نمودن این خلأ و کسری درآمد اتوبوس نیز صادر شده است! (یعنی در کل کرایه این مسیر غیرمنطقی بود که با مصوبه کرونا اجازه افزایش بیشتر هم داده شده است)
شعار سال: مردم می‌خواهند بدانند آیا استاندار نسبت به دستگاه‌ها و مسئولان زیردست خود نظارتی دارد؟ آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولان را بازخواست می‌کند و یا صرفاً این شورا دورهمی هفتگی مدیران به ریاست استاندار است و ...؟
وضعیت اسفبار اتوبوس‌های مسیر یاسوج به تهران و بالعکس، قضایا و مسائل بسیاری دارد که پرداختن در این باب و بررسی وضعیت تضییع حقوق مسافران این مسیر به یک واکاوی و تحلیل همه جانبه در چندین شماره دارد و سعی می‌شود مسائلی را که شهروندان محترم مرکز استان به صورت تلفنی، حضوری، کامنت و دیگر نحوه‌ها به این رسانه انتقال داده‌اند، اندک اندک و مورد به مورد مورد بررسی قرار داد و کلیه مسئولان مستقیم و غیرمستقیمِ مرتبط با آن را به چالش گرفت و آنها را نسبت به حقوق مردم در این خصوص پاسخگو نمود و آنها را موظف به انجام دقیق و صحیح وظایف خود کرد.
درخواست از پایگاه خبری کبنا نیوز به مطالبه عمومی مردم در این باب تبدیل شده است که ضرورت پرداخت به آن را تکلیف رسانه‌ای خود می‌داند و در این شماره آنچه که نسبت به سایر مسائل این خط مسافرتی، ضرورت فوری‌تر دارد مورد بررسی قرار می‌گیرد؛
بطور کلی کرایه این مسیر نسبت به دیگر مسیرهای مشابه در سطح کشور (از لحاظ بعد مسافت و ...) بسیار بیشتر است که در شماره‌های آینده به نحو مفصل با ذکر نمونه‌های از کشور مورد مقایسه قرار می‌گیرد. اما آنچه که در این مقال ضرورت بررسی و اطلاع رسانی دارد کرایه این مدت کرونایی است. بر اساس دستورالعمل‌های ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد مقرر شده که میزان مسافرهای این مسیر به حدود نصف تقلیل یابد و در سمت راست اتوبوس‌ها که جفت صتدلی هستند، صرفاً یک مسافر جای داده شود و به همین خاطر مجوز افزایش کرایه‌ها برای پر نمودن این خلأ و کسری درآمد اتوبوس نیز صادر شده است! (یعنی در کل کرایه این مسیر غیرمنطقی بود که با مصوبه کرونا اجازه افزایش بیشتر هم داده شده است)
اما متاسفانه این مصوبه ستاد کرونا و نحوه عمل تعاونی‌ها و اتوبوس داران این مسیر فقط به ضرر دو چندان مردم منجر شده است. بدین گونه که به بهانه این مصوبه کرایه‌های مضاعف از مردم گرفته می‌شود و اما همچنان اتوبوس‌ها به صورت جفت صندلی و تک صندلی، کامل مسافرگیری می‌کنند و اساساً این مصوبه برای آنها منجر به کسب درآمد بیشتر شده است. کاش حداقل در این وضعیت بد اقتصادی کرایه مضاعف بر مردم بسته نمی‌شد. مردم از پرداخت همان کرایه‌های سابق نیز عاجز بودند.
یعنی هم جیب مسافران و شهروندان یاسوجی زده می‌شود و هم با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی جان آنان مورد تهدید است و هیچ مقام مسئولی در این خصوص اظهار دغدغه ندارد. چراکه این مسئولان محترم، خود و خانوده های آن‌ها با اتوبوس طی طریق نمی‌کنند و با طیاره می‌پرند!
برای اثبات این امر کافی است مقامی مسئولی از مقامات نظارتی در محل پلیس راه یاسوج به تهران (نه در پایانه) و یا در مسیر پاتاوه، اتوبوس‌های رفت و برگشت از یاسوج به تهران را مورد بازرسی قرار دهند.....
بقیه داستان اسفبار اتوبوس‌های این مسیر و عدم نظارت و دفاع از حقوق مردم در شماره‌های بعد مورد بررسی دقیق قرار خواهند گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز، تاریخ انتشار: 19 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.kebnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
ناوگان حمل و نقل مسیر های بین شهری ایران خصوصا در جنوب غربی کشور واقعا وحشتناکه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین