پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
متاسفانه علیرغم آنکه هلال احمر بالای هزار چادر در منطقه توزیع کرده، اما به نظر می‌رسد مدیریت مناسبی نداشته و خیلی افراد ناچار شدند به خانه‌های دیگران یا یاسوج و روستا‌های اطراف بروند. نکته مهم در این بین همیاری و همدلی جدی مردم کل منطقه است.

شعار سال:خانه‌ها در یک خط در داخل سی سخت ویرانه‌های جدی دارند. خانه و وسایل خانه. تخریب برخی خانه‌ها بالای ۸۰ درصده اما با توجه با ساعت وقوع زلزله همه بیدار بودند و خدا رو شکر آسیب جدی جانی حادث نشده و معدودی آسیب‌دیدگان درحال حاضر در بیمارستان‌های یاسوجند که وضعیت وخیمی ندارند.

سرما و برف روز اول مردم رو اذیت کرد اما از دیروز هوا بهتر شده است. هرچند شب‌ها اقامت در چادر به خاطر سوز شدید دنا ناممکنه. آشپزخانه‌ای برپا شده و از یاسوج هم مردم در خانه‌ها برای سی‌سخت پخت غذا دارند.

تلخی جدی این زلزله روستای کریک هست که به خاطر بافت کاملا قدیمی و سنتی آسیب خیلی جدی دیده و متاسفانه امدادرسانه درستی هم در موردشون صورت نگرفته. ۴ روستای دیگر را سر زدم اما خسارت قابل بیانی جز چند ترک در دیوارها ایجاد نشده بود.

مردم کریک در ۱۰ کیلومتری سی‌سخت اما اوضاع خوبی ندارند.به طور کلی مشکل اصلی الان بازسازی خانه‌هاست که به دلیل بزرگ بودن خانه‌ها هزینه ساخت و بازسازی خیلی بالاست در نتیجه گروه‌ها و خیرین به سختی بتونن ورود کنن مگر اینکه چند خانواده خاص رو حمایت کنن. دیروز من دو خانواده مستحق کمک که پدر بیمار و جمعیت خانواده بالاس و شناسایی کردم. و قطعا خانواده‌های بیشتری هم وجود دارند برای تمرکز در کمک‌رسانی.

با فرماندار و رییس خانه بهداشت حرف زدم. به نظر اشراف خوبی داشتند روی سی‌سخت و استاندار هم حاضر بود. اما مردم از هلال احمر ناراضی بودند. اینها که گفتم فقط سی‌سخت بود و فرمانداری تازه امروز سراغ روستاها رفته و نگرانی من روستای قدیمی و زیبای کریک هست که تخریب خانه‌هایش به صد درصد هم رسیده و مردم می‌گفتند فقط روز اول هلال احمر سرکشی داشته بدون رسیدگی. هرچند غذای گرم برای آنها هم ارسال می‌شود و مشکل اصلیشان غیر از بازسازی خانه‌ها، وسایل گرمایشی است.

از پریشب آب و برق و گاز هم در کل منطقه وصل شده و اینترنت اسیبی ندیده است.

متاسفانه علیرغم آنکه هلال احمر بالای هزار چادر در منطقه توزیع کرده اما به نظر می‌رسد مدیریت مناسبی نداشته و خیلی افراد ناچار شدند به خانه‌های دیگران یا یاسوج و روستاهای اطراف بروند. نکته مهم در این بین همیاری و همدلی جدی مردم کل منطقه است.

 از پخت نان و غذا برای زلزله‌زده‌ها تا در اختیار قرار دادن خانه‌ها و حتی یک هتل در یاسوج به صورت رایگان و درمان کلیه مردم به صورت رایگان حتی برای مشکلات غیر زلزله.


ساجده عرب سرخی
پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی امتداد

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین