پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۳
چهار روز از زلزله سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد و مردمان بسیاری از روستا‌های زلزله زده از نبود چادر و ماندن در سرما می‌گویند، اما هلال احمر از ارسال یک هزار و ۸۰۰ چادر در این مناطق خبر می‌دهد.
شعار سال: سی سخت در شب‌هایی که هوا دوباره سرمای خود را در روز‌های پایانی سال به رخ می‌کشید درگیر زلزله‌ای شد که ۶۱ نفر را مصدوم و ۷ نفر را راهی بیمارستان کرده است.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که در چند شب گذشته بسیاری از خانه‌های سی سخت و روستا‌های زلزله زده دیگر قابل سکونت نیستند و ماندن در آن‌ها اشتباه غیر قابل جبرانی است از این‌رو در حال حاضر تنها چیزی که می‌تواند شرایط را تا رسیدن به وضعیت مطلوب ثبات ببخشد، توزیع چادر، مواد غذایی و گرمایشی است، زیرا طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این موج سرما ممکن است تا چند روز آینده در کشور بماند.
 

*مردم: چادر نداریم، جایی برای ماندن نداریم

فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی حاکی از آن است که بعد از گذشت چند روز از ماجرای زلزله هنوز برخی از مردم جایی را برای ماندن و سرپناهی برای استراحت ندارند، اما مسئولان هلال احمر و سایر نهاد‌های امدادی می‌گویند کمک‌های زیادی از سایر استان‌ها رسیده و مشکلی از این بابت در منطقه وجود ندارد.

البته شیوع ویروس کرونا در چنین شرایطی، روی امداد رسانی‌ها تاثیر دارد و به تبع آن سطح خطر و ریسک را بالاتر می‌برد، اما با این حال تیم‌های امدادی استان‌های اطراف اعلام آمادگی کرده‌اند و محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر هم می‌گوید: روند امدادرسانی و اسکان اضطراری در سی سخت ادامه دارد و علاوه بر امدادرسانی، توزیع بسته‌های غذایی در بین زلزله‌زدگان آغاز شده است.
 

*همتی: هزار چادر دیگر لازم است

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور درباره وضعیت توزیع چادر در بین مردم زلزله‌زده سی سخت به مهر گفته که یک‌هزار و ۸۰۰ تخته چادر امدادی از زمان شروع حادثه زلزله تاکنون بین مردم زلزله‌زده سی‌سخت توزیع شده است، اما یک‌هزار تخته چادر دیگر نیاز است. از طرف دیگر با توجه به شدت سرمای سی‌سخت، از سوی نیرو‌های امدادی، اردوگاه اضطراری به‌زودی تکمیل و برپا می‌شود.

همتی اظهار داشت: یکی از نیاز‌های ضروری مردم زلزله‌زده تخلیه و آواربرداری از منازل مسکونی است و با توجه به برودت دما و تخریب بیشتر منازل، باید هر چه سریع‌تر در راستای آواربرداری و شروع به کار بازسازی اقدام شود.
 
                                                                            سی سخت و زلزله‌ای در اوج سرمای جانسوزش
 

*ورود بسیج سازندگی به مناطق زلزله زده سی سخت

سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور هم با بیان حضور گروه‌های جهادی واکنش سریع بسیج در نقاط زلزله‌زده این استان گفت: در مرحله اول این خدمت رسانی جهادگران استان در عرصه‌های مختلف امداد و نجات انجام مأموریت خواهند داشت.

زهرایی مرحله دوم را این گونه عنوان کرد: با توجه به هماهنگی به عمل آمده گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان‌های اصفهان، فارس، چهار محال و بختیاری، خوزستان و بوشهر اقدامات خواهند داشت.

او سومین مرحله را کار قرارگاهی ملی دانست و افزود با توجه به نیاز منطقه و اعلام اهالی و مسئولین در صورت نیاز به فعالیت گسترده‌تر، قرارگاه ملی با حضور گروه‌های جهادی سراسر کشور تشکیل خواهد شد.
 

*ساخت روی گسل نه!

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم درباره وضعیت مناطق زلزله‌زده سی سخت گفت: در شورای عالی شهرسازی، طرح پهنه‌بندی گسل‌ها تصویب و ابلاغ شود و در منطقه زلزله‌زده سی سخت، نسبت به جابجایی ساخت و ساز‌های مسکونی که روی گسل قرار دارند، اقدام شود.

او بیان داشت: در صورت ساخت و ساز واحد‌های مسکونی روی گسل با همکاری ادارات کل بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان این موضوع مشخص و نسبت به جابه‌جایی این واحد‌ها اقدام می‌شود و تسریع در آغاز صدور پروانه ساختمان از سوی بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برای بازسازی منازل مسکونی ضروری است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدارنیوز، تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۹۹، کد خبر: ۸۲۵۰۲، www.didarnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین