پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
یک شرکت بریتانیایی عینکی ساخته است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند فاصله‌های مورد نیاز خود را با متن روبرو تنظیم نمایند.
شعار سال: چند سال پیش یک عینکی که قابلیت تنظیم تمرکز نقطه کانونی را داشت به وسیله شرکت بریتانیایی Adlens ساخته شد و این امکان را به کاربران می‌داد که سطح مورد نیاز برای چشمان خود را با تنظیم شیشه عینک ایجاد کنند.

اکنون همان شرکت تکنولوژی را به منظور جایگزین نمودن عینک‌های دو کانونی تولید کرده است. به این وسیله اکنون کاربران می‌توانند به جای اینکه سر خود را برای تنظیم فاصله مطالب با چشم خود بچرخانند، با چرخاندن یک شماره گیر کوچک که روی دسته عینک کار گذاشته شده است فاصله مطلب را با چشمان خود  تنظیم نمایند.

عینک AdlensFocuss برای هر کدام از چشم‌ها دو لنز ترکیبی درست کرده است.

  کاربر می‌تواند با دستکاری یک شماره گیر کوچک که در داخل یکی از دسته‌های عینک جاسازی شده است، با چرخاندن آن لنز‌ها را به یکدیگر نزدیک کند یا با چرخاندن برعکس آن لنز‌ها را از هم دور کند و با این کار میزانی از واضح نمایی که برای وضوح مطالب نیاز دارد را بدست آورد.

این شماره گیر کوچک امکان تنظیم فاصله را در سه اندازه‌ی دور، نزدیک و بینابین را به کاربران می‌دهد و در نتیجه با استفاده از یک عینک حتی چند کاربر هم می‌توانند استفاده کنند.

Adlens این تکنولوژی را قدرت آپتیک متغیر (VPO) نام نهاده است و مدعی است که این عینک می‌تواند چهار منطقه دید را بدون آشکار بودن نواحی کانونی آن برای کاربران فراهم سازد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از کانون، تاریخ انتشار:۸ تیر ۱۳۹۴، کد خبر:۹۸۶۲۵، www.kanoon.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین