پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
پس از شش روز سردی بازار ثبت نام بالاخره روز سه شنبه در آخرین روز ثبت نام، ساختمان شماره دو فرمانداری با ازدحام داوطلبان برای ثبت نام روبرو شد.
شعار سال: زنگ آغاز ثبت نام انتخابات شورای شهر سال 1400 از ساعت 8 صبح چهارشنبه مورخ 20 اسفند 1399 به صدا درآمد و ثبت نام در سراسر فرمانداری‌های کشور شروع شد. این ثبت نام بر اساس اطلاعیه اولیه فرمانداری تا ساعت 18 روز سه شنبه مورخ 26 اسفند 1399 ادامه خواهد داشت.

داوطلبان در این دوره به علت شیوع ویروس منحوس کرونا علاوه بر ثبت نام حضوری، می‌توانند به سه طریق دیگر و به صورت غیر حضوری ثبت نام کنند. این سه طریق به شرح زیر می‌باشد: ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام؛ ثبت نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام و ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام را انجام دهند.

روزی سرد برای ساختمان شماره دو فرمانداری

حضور داوطلبان در ساختمان شماره دو فرمانداری تهران در روز اول ثبت نام به نسبت دوره­‌های گذشته کم رنگ‌تر بود. حوالی ظهر سید محمد آقا میری، رئیس هیئت نظارت شهر تهران، در بازدید روز اول خود از ساختمان شماره دو فرمانداری در جمع خبرنگاران، گفت: تا الان که به ظهر نزدیک می‌شویم، ثبت نام 8 نفر از ثبت نام کنندگان قطعی شده است.

ساختمان شماره دو فرمانداری برای اولین روز ثبت نام، روز بسیار سردی را پشت سر گذاشت. تعدادی خبرنگار و عکاس، کارمندان فرمانداری برای فرایند ثبت نام، نیروهای خدوم انتظامی برای برقراری نظم و تعدادی داوطلب برای ثبت نام، تنها افراد حاضر در این ستاد بودند.

تنها نام سرشناس در بین داوطلبان ثبت نام ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالی بود که در ساعات پایانی روز اول به ستاد ثبت نام مراجعه و ثبت نام خود را قطعی کرد.

سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گزارشی برای روز اول ثبت نام انتخابات شوراها تا ساعت ۱۸ گفت: تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه مورخ 20 اسفند ماه، ۲۲۵۴ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر، برای ثبت نام اقدام کردند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اعلام این خبر افزود: بیش از ۳۶ درصد افرادی که تا ساعت ۱۸ اولین روز از مهلت قانونی، برای ثبت نام اقدام کردند، روش‌های الکترونیک شامل استفاده از تلفن همراه و رایانه شخصی را برای ثبت نام انتخاب کردند؛ بیش از ۲۲ درصد داوطلبان روز نخست ثبت نام انتخابات شوراها، با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، برای ثبت نام اقدام کردند؛ کمتر از ۴۲ درصد اقدام کنندگان برای ثبت نام در روز اول مهلت قانونی ثبت نام را افرادی بودند که به فرمانداری­‌ها مراجعه کردند.

تا روز یکشنبه یعنی پنجمین روز ثبت نام داوطلبین، حدود ۵۰۰ داوطلب در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت نام کردند که بیشتر این ثبت نام‌­ها غیرحضوری بود. خسرو دانشجو عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران، مهدی صیاد شیرازی عضو هیئت موسس تشکل تازه تاسیس نسل نو و حجت الله دمیاد، استاندار پیشین کرمانشاه و معاون امنیتی وزارت کشور در دولت نهم و دهم تا روز یکشنبه با حضور در ساختمان شماره دو فرمانداری ثبت نام خود را قطعی کردند.

امکان ثبت نام در تمام ساعات شبانه روز از مزایای ثبت نام الکترونیک برشمرده می­‌شد. حال که شیوع وروس منحوس کرونا و اهمیت و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی، از همه افرادی که تمایل داشتند در انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کنند، دعوت شد تا با استفاده از موبایل­‌های هوشمند و یا رایانه شخصی و با سهولت کامل و بدون هرگونه هزینه، ثبت نام کنند.

چمران سر لیست اصولگرایان تهران

مهدی چمران روز یکشنبه، درباره تهیه لیست انتخابات شورای شهر تهران توسط شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، اظهار کرد: ۹ نفر توسط شورای ائتلاف در تهران انتخابات شدند تا " با همکاری یک گروه ۷ نفری از اقشار مختلف و یک گروه ۱۵ نفری از متخصصین شهری " به جمع بندی نهایی برسند.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در پاسخ به این سوال که آیا خودش در انتخابات شورا‌ها ثبت نام می‌کند یا خیر گفت: بسیاری از مردم و نیرو‌های انقلاب به بنده توصیه و پیشنهاد کردند که در انتخابات شورای شهر ثبت نام کنم.

وی در پاسخ به سوال که درباره سرلیستی چمران در شورای ائتلاف برای انتخابات شورای تهران اعلام کرد که هنوز جمع بندی در این خصوص صورت نگرفته است.

با توجه به این گفت‌وگو احتمال اینکه مهدی چمران به صورت مجازی ثبت نام کرده باشد، بسیار بالا و محتمل است.

احساس تکلیف داوطلبان در روزهای پایانی

اما دوشنبه (ششمین روز ثبت نام) درست یک روز مانده به پایان ثبت نام، به یکباره داوطلبان بسیاری احساس تکلیف و ادای دین به انقلاب کردند و خود را شایسته حضور در این عرصه دیدند. برخی از اعضای شورای اسلامی فعلی شهر تهران در این دوره به صورت حضوری نام نویسی کردند. زهرا نژاد بهرام، الهام فخاری، محمد علیخانی و مجید فراهانی از اعضای فعلی شورای شهر تهران، کامران زنگیشه مشاور معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، صالح اسکندری عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی و عضو هیات موسس دانشگاه آزاد، محمدرضا خباز استاندار خراسان شمالی در دولت دوازدهم با حضور در ساختمان شماره ۲ فرمانداری تهران به صورت حضوری ثبت نام کردند.

گفتنی است که آرش میلانی، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران به صورت آنلاین در انتخابات ششمین دوره شورای شهر پایتخت ثبت نام کرد.

ازدحام داوطلبان در ساعات پایانی ثبت نام

پس از شش روز سردی بازار ثبت نام بالاخره روز سه شنبه در آخرین روز ثبت نام، ساختمان شماره دو فرمانداری با ازدحام داوطلبان برای ثبت نام روبرو شد. بر اساس اخبار میدانی و تصاویر دریافتی از خبرنگاران در صحنه، حضور داوطلبان برای ثبت نام در ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در آخرین روز پر شور و پر ازدحام یود. ازدحامی که شاید می­توانست در روزهای گذشته سرشکن شود و با این تجمع اینچنینی در شرایط وخیم شیوع ویروس کرونا مواجه نباشیم.

تا ظهر با توجه به صحبت‌های رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور، به نظر نمی‌رسید که ثبت نام انتخابات تمدید شود. اما بعد از ظهر روز آخر سخنگوی ستاد انتخابات کشور، گفت: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر که به صورت حضوری در فرمانداری‌ها انجام می‌شود تا ساعت ۲۰ شب تمدید شد؛ همچنین ثبت‌نام به صورت غیر حضوری و الکترونیکی از طریق سایت و اپلیکیشن نیز تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد.

انتخابات با چاشنی کرونا

این دوره از انتخابات با پدیده‌ای به نام «کرونا» در حال برگزاری است. به طبع بسیاری از فرآیند‌ها و مراحل انتخابات تحت تاثیر این موضوع هست. پس لازم است پروتکل‌های ویژه­ای برای انتخابات تدوین شود. ثبت نام الکترونیک و غیر حضوری از طریق سایت و اپلیکیشن می­تواند گزینه مناسبی برای جلوگیری از شیوع کرونا و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای داوطلبین انتخابات­­­­های پیش رو باشد.

این نوع ثبت نام نیز باید همراه با تقویت زیر ساخت­های مورد نیاز دارد. در همین چند روز گذشته برای ثبت نام ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تعدادی از داوطلبان گلایه­هایی نسبت به مشکلات سیستم داشتند. خسرو دانشجو، عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران پس از ثبت نام در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره شیوه ثبت نام در این دوره، گفت: چند ساعتی برای ثبت نام غیرحضوری تلاش کردم اما گویا سیستم امروز با مشکلاتی روبرو بود و موفق نشدم که به صورت غیرحضوری ثبت نام کنم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار ۲۹ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۲۱۰۳۲، snn.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین