پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
پای سخن یکی از سرمایه گذاران بومی منطقه سیستان که در شهرک صنعتی محمد آباد ،که البته الان بیشتر شبیه به شهرک ارواح شده تا شهرک صنعتی نشستیم، وی مهم ترین عوامل عدم استقبال سرمایه گـذاران بخش خصوصی و ورشکستگی شرکتهای منطقه ی سیستان رو سنگ اندازی ادارات دولتی نام برد.

شعارسال : فــردی که با سرمایه گـذاری شخصی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی اقدام به تاسیس کارخانه ای که در شرف افتتاح و راه اندازی بود مهم ترین موانع سرمایه گذاری رو اینطوری بیان کرد: بانک ها با وام های با سود کلان و شرایط بازپرداخت نامناسب، یکی از موانع اولیه سرمایه گداری تو منطقه هستند که علی رقم اینکه برچسب اسلامی بودن رو یدک می کشند، حمایت شایسته ای از سرمایه گذاری و اشتغال نمی کنند.

علاوه بر بانک ها ، شرکت شهرک های صنعتی نیز پول گزافی از بابت تسویه فاضلاب از شرکت های موجود می گیرد و توجیهش را نیز تعطیلی شرکت های شهرک صنعتی و لزوم سرشکن کردن مخارج تسویه فاضلاب بین شرکت های موجود دانسته ،اداره آب و فاضلاب نرخ بالایی برای آب مراکز صنعتی وضع نموده ، اداره برق با عدم حمایت از شرکت ها باعث خرید یک ترانس ۲۴ میلیون تومانی برای یک واحد تازه تاسیس شده است .

از همه بدتر دوندگی های ایجاد شده برای ادراه استاندارد و گرفتن یک مجوز برای کارخانه در شرف تاسیس و در مرحله تولید آزمایشی و تقاضا برای انعقاد قرارداد با یک آزمایشگاه برای محصولات، که مخارج زیادی را برای یک واحد نوپا ایجاد می کند، همچنین کمیسیون تقویم املاک که ارزش منطقه ای زمین های شهرک صنعتی محمداباد رو چندین برابر شهرهای اطراف از قبیل زاهدان تصویب کردن و در نهایت ادارات تامین اجتماعی و دارایی و . که در آینده به سراغمان خواهند آمد.

این عوامل در کنار هم از یک طرف واز طرف دیگر بسته بودن مرز نیز یکی از عوامل اساسی و مشکلات سرمایه گـذاری در منطقه بوده که با وجود یک بازار بزرگ و وابسته در کشور افغانستان ،تاکنون نتوانسته ایم از آن استفاده ای ببریم.

ادارات دولتی،وظیفه شان انجام بخشی از وظایف دولت بوده ، دولتی که هدفش ارائه خدمات به مردم جهت ایجاد و افزایش رفاه مردم از طریق ایجاد اشتغال و توسعه پایدار است، الان ناخواسته و از طریق بوروکراسی اداری حاکم به یکی موانع سرمایه گـذاری و توسعه منطقه سیستان تبدیل شده، ادارات بجای همکاری و دستگیری مردم و مشارکت دادن آنها در مسیر توسعه باعث فرار سرمایه گزاران بومی در منطقه نقش آفرینی می کنند.

امیدواریم با عنایت به توجه استانـدار معـزز و با توجه به تصـویب نهـایی منطتقه آزاد تجـاری و صنعتی سیستان، بیش از پیش به بخش خصـوصـی و صنعت توجه شده و با برنامه ریزی بلندمدت و حمـایت از سـرمایه گــذاران و رفع موانع تولید ،از مهـاجرت نیروهــای انسانی و مــرزبانان غیور سیستانی جلوگــیری شده و مـانع انتقال سرمایه به خــارج از استان باشیم تا برای جـوانانی که هیچ امیدی به آینده ندارند روزنه ای روشن شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت گندم پرس . تاریخ انتشار سه‌شنبه 19 آبان 1394، کد مطلب : 29918: www.gandompres.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین