پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
جمعی از خـانواده هـای شاهد و ایثارگــر با ارسـال نامــه ای سرگـشاده به مدیرکل استان از عملکـــرد وی انتقـاد کــردند.

شعارسال : متن کـامل این نامه که برای گندم پرس ارسال گردیده به شــرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای پالاش مدیرکل محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان دامت توفیقاته

عباس پالاش :

با سـلام:

مـدتی است که شما بر مسند سازمانی نشسته اید کـه بیش از هر جای دیگـری عطـر ایثار و شهادت در آن حس می شود ؛ نمیدانم کـه آیا هنـوز یادتان هست پیامی را که امام راحل ( ره ) برای تاسیس بنیاد شهید صادر کردند در قسمتی از این فرمان تاریخی اینگونه آمده است که :

ملت شریف ایران می داند که نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسامی مـرهون فـداکاری قشرهای مختلف ملت است که در صف اول باید شهدای انقلاب رحمه الله علیهم و کسانـی را که در این راه معلـول و آسیب دیده شده اند، محسوب داشت. لهذا باید رسیدگی کـامل به خاندان شهـدا و آسیب دیدگان و معلولین در این راه، چه در حال انقلاب و چه قبل و بعد از آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنان بشود.”

همانطور که گفته شد پیروزی انقلاب حاصل همین رشادتها و فداکاریهای این عزیزان بود کسانی که قید خانواده خود را زدند و جان خود را فدا کردند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز به تعالی برسد شاید پیام حضرت امام را فراموش کرده باشید البته شاید هم نه ولی حتما پیامی که در حکم ریاستتان آمده را هیچگاه فراموش نخواهید کرد که در قسمتی از آن اینگونه آمده است که :

"امید است با سرلوحه قرار دادن اصول حاکم بر دولت تدبیر و امید و در جهت تعالی مادی و معنوی کشور، با بسیج تمام امکانات و سرمایه‌های های سازمان، با رویکردی فرهنگی تلاش مضاعفی را برای خدمت به بهترین بندگان خدا در ابعاد مادی و معنوی، تبیین حق عظیم شهدا و ایثارگران، آکندن عطـر شهادت در کل جامعه و ترویج فـرهنگ ایثار و شهادت به نحو احسن به کـار گیرید.”

در قسمتی از حکمتان اینگونه آمـده است که ” با سرلوحه قرار دادن اصول حاکم بر دولت دبیر و امید ” کار کنید ، اگر اصول حاکم بر دولت تدبیر و امید،فعالیتهای سیاسی و حـزبی در بنیاد شهید است پس باید گفت کـارتان را به نحـو احسن انجـام داده اید و نمره ۲۰ گرفته اید چـرا که ظاهرا فعالیت شما در بنیاد شهید این روزها شده همراهی دوستان اصلاح طلبتان و یا مشاورین استاندار .

اینطور که معلوم است برنامه ریزی برای دستیابی به اهـداف سیاسی حزبتان را زود شروع کرده اید . ولی اگر اصول حاکم بر دولت تدبیر و امید فعالیت سیاسی و حزبی نیست پس لطفا گوشه ای از کارنامه خود در این چند ماه را ارایه دهید.

این دو پیام را جهت رجوع به کارنامه تان یادآور شدم که هرگاه ترافیک فعالیت های سیاسی و حـزبی تان کمتـر شد کمـی هـم به این فکر کنید که تا به حال در این سازمان چه کرده اید؟

آقای پالاش عزیز :

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که صندلی که بر آن تکیه زدید را مدیون چه کسانی هستید؟ این موضوع را محال است فراموش کنید که آن صندلی گرم و نرم را مدیون خون شهدا و ترکشهای به جای مانده در ابدان جانبازان و سختیهای دردناک که آزادگان این سرزمین هستید .

جناب آقای پالاش :

شما در استانی در این جایگاه قرار گرفتید که باب شهادت هنوز باز است و فردی که در این استان و در چنین سازمانی مسوولیت می گیرد حتما فرد قوی و کارآمدی هست که شهدا ،ایثارگران و خانواده های آنها در اولویت کارهای خود قرار می دهد اما حال این سوال پیش می آید که آخرین باری که به خانواده ی شهیدی و یا به خانه جانبازی قطع نخاع که روی ویلچر نشسته و منتظر آمدنتان هست ( که البته این عزیزان نیازی به ترحم شما ندارند ولی حضورتان به آنها دلگرمی میدهد که هنوز فراموش نشده اند) سرزدید در خاطرتان هست؟

مدیر کل محترم :

متاسفانه این روزها شاهد تفکری در جامعه هستیم که هر گاه اسم خانواده شهدا وایثارگران می آید همه با ناراحتی از امتیازات وسهمیه هایی سخن می گویند که این عزیزان می گیرند امتیازاتی که در اکثر مواقع صحت هم ندارد بلکه زخمی بزرگ بر دل این عزیزان می زند. شما برای از بین بردن چنین ذهنیتی در جامعه چه کارهایی انجام داده اید؟

حال علاوه بر نکاتی که قبلا گفته شد چندین نکته دیگر هم به امید پاسخگویی شما مدیر عزیز بزرگوار بیان میشود که در حوزه کاریتان هست.

آقای پالاش بزرگـوار :

۱.آیا خبر دارید از حال فرزند شهیدی که دیروز توسط یکی از همین افراد همسو با شما مورد ضرب و شتم قرار گرفته است،؟آیا این همان احترام به خانواده ی شهداست که در فرمان تاریخی امام راحل (ره ) آمده است؟

۲.آیا از حـال آن رزمنده و جانبازی که در ادارات و موسسات سیستان کار میکنند و شرکتی هستند و هیچ امنیت شغلی ندارد، خبر دارید؟

۳.آیا از حال فرزند وهمسر شهید ، جانباز و ایثارگرانی در مراکز و موسسات دولتی مشغول هستند ولی وضعیت خدمتی شان هرچند که با آزمـون پذیرفته شده اند روی هواست،خبری دارید؟

۴.آیا از حال آن شیرمردانی که روزهای نبرد با شجاعت ایستادند و از خاک و ناموس این مملکت دفاع کردند ولی الان درحاشیه سیستان هستند و معلوم نیست که چه میخورند، چه میپوشند وچگونه زندگی میکنند،خبر دارید؟

۵.آیا برمزار شهدای سیستان سری زده اید که ببینید برخی شهدای ماهنوز مزارشان سنگ لوح ندارند؟

۶.آیا وقت آن نرسیده که کمی از دوستان مشاورتان و اصلاح طلبتان درمورد حل مشکلات بنیاد شهید و امور ایثار گران استفاده کنید؟

اگر مشغله های کاری و حزبی و ادامه تحصیلتان اجازه داد،کمی هم در این موارد تامل کنید .

به امید پاسخگــویی شمــا

والسـلام علیکـم و رحمت الله و برکاته

جمعــی از فــرزندان شاهد و ایثارگــر

پانزده آبانماه یکهزار و سیصد و نود و چهار

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از گندم پرس . تاریخ انتشار شنبه 16 آبان 1394، کد مطلب : 29819: www.gandompres.ir=

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین