پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۶۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
اظهارات مهم مقامات وزارت خارجه درباره توافق ۲۵ ایران با تنها کشوری که در تحریم‌های ترامپ علنا از ایران نفت می‌خرید و کالا می‌داد، منتشر شد.
شعار سال: اظهارات مهم مقامات وزارت خارجه درباره توافق ۲۵ ایران با تنها کشوری که در تحریم های ترامپ علنا از ایران نفت می خرید و کالا می داد، منتشر شد.‌

رضا زبیب مدیر کل شرق آسیای وزارت خارجه درباره این توافق گفت: بعد از تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین، عربستان به چین پیشنهاد تفاهم ۵۰ ساله داده تا با ایران رقابت کند.

وی ادامه داد: دادن پایگاه نظامی به چین یا هر کشور دیگری در ایران یک جوک است. پروتکل های قدرت نظامی ایران و قانون اساسی کشور اجازه فکر کردن به این موضوع را هم به ما نمی دهد.

زبیب خاطر نشان کرد: وزارت خارجه وظیفه خود را برای رسیدن به این تفاهم مهم انجام داده و از این به بعد نقش سازمانهای مربوطه در کشور مهم است که این سند را تبدیل به قرارداد های اجرایی راهگشا کنند.

وی افزود: کار کردن چین با ما به خودمان ربط دارد، در گذشته کشورهای دیگر خواستند چین الان دارد با آنها کار می کند، ما نخواستیم. مثلا در مورد واکسن کرونا امارات با چین وارد عمل شد و دیروز خط تولید انبوه واکسن را با چین راه انداخت.
همچنین خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: تفاهم با چین از جنس سند و نقشه راه است نه قرارداد. عدد و رقم در آن نیست و هیچ چیز کمی سازی نشده؛ هیچ طرف سومی ندارد؛ هیچ انحصاری به کسی داده نشده و مدیریت و اداره هیچ جایی یا منطقه ای به کسی داده نشده است و چیزی از جمله نفت پیش فروش نشده است.

وی افزود: آمریکایی ها و امثال پوپئو که می گفتند اگر ایران می خواهد گرسنه نباشد باید از ما تبعیت کند یا رسانه های آنها مثل آن رسانه ی فارسی زبانی که پولش را از قحطانی عربستانی می گیرد همان کسی که خاچقچی را قطعه قطعه کرد دلسوز مردم ایران شده اند؟ یا از توافق ایران با چین هراس دارند؟

خطیب زاده گفت: چین تنها کشوری بود که در تحریم های ترامپ علنا از ایران نفت می خرید و کالا می داد و در سامانه های خود اعلام می کرد. بلوکه شدن پول نفت ایران توسط چین دروغ است.

وی افزود: رابطه ما با آسیا مثل چین یک رابطه اصیل است. سند تفاهم راهبردی با چین مربوط به سال ۹۴ و همزمان با برجام است که امروز عملیاتی شد.

خطیب زاده در پایان اضافه کرد: گردش به شرق نداریم. نگاه به شرق داریم. نه شرقی و نه غربی یعنی وابستگی به شرق و غرب مذموم است، نه تعامل و رابطه.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار: 12 فروردین 1400، کد خبر: 4959563،  www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
0
وزارت حارجه در ایران اصلا در زمینه نگه داری باورهای مردم نسبت به این سیاست های نظام موفق نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین