پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۹۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
در آمریکا مهم‌ترین بخش رقابت‌های انتخاباتی میزان سرمایه‌ای است که کاندیدا‌ها می‌توانند برای هزینه کرد‌های انتخاباتی خود از میلیونر‌ها جمع آوری کنند.
شعار سال: میلیاردر‌ها بیش از هر زمان دیگری در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا نقش داشتند. سه نفر از آن‌ها - «دونالد ترامپ، مایکل بلومبرگ و تام استایر» - برای ریاست جمهوری کاندید شدند.

آن‌ها پول خرج کردند؛ پول زیاد. بسیاری از آن‌ها برای حمایت از کاندیدای مورد علاقه خود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. ۲۰ نفر اول، در مجموع ۲.۳ میلیارد دلار، یا کمی بیشتر از دو برابر هزینه مبارزات انتخاباتی جو بایدن هزینه کردند؛ و فقط یک نفر بیش از نیمی از این مبلغ را اهدا کرد.

حتی هنوز هم، کمک‌های مالی لطمه زیادی به ثروت میلیاردر‌ها که با سرعت بیشتری نسبت به هزینه‌های مبارزات در حال رشد است، نخواهد زد. در واقع، میزان کمک‌های مالی در مقایسه با ثروت بیش از اندازه آن‌ها نسبتاً ناچیز ​​است.

«رابرت مگوایر» مدیر تحقیقاتی «شهروندان برای مسئولیت و اخلاق» در واشنگتن می‌گوید: «خرید نفوذ، برای یک آمریکایی عادی، فوق العاده گران است. اما [میلیاردرها]با نرخ فوق العاده مقرون به صرفه، نفوذ گسترده‌ای دارند.»

به همین منظور ما مبلغی را که این میلیاردر‌ها هزینه کرده اند با دارایی خالص خانوار آمریکایی که در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲۱، ۷۰۰ دلار بود، مقایسه کردیم.

اهداکنندگانی که مجله آمریکایی فوربز یافته است، به ترتیب بر اساس مقدار هزینه آن‌ها و درج شده با رقم اهدای آنها، به مبلغی معادل بر اساس متوسط ​​درآمد خانوار، رتبه بندی شده اند.

۱. مایکل بلومبرگ

دارایی خالص: ۵۴.۹ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۱.۲ میلیارد دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا

مرد ۵۴.۹ میلیارد دلاری آمریکا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱.۲ میلیارد دلار به کارزار‌های انتخابات ریاست جمهوری کمک کرد.

شهردار سابق نیویورک و مدیرعامل میلیاردر کمپانی غول پیکر «بلومبرگ» که در زمینه رسانه‌ای و مشاوره مالی و نرم افزاری فعالیت می‌کند، بیشترین میزان از دارایی خود را در تاریخ صرف کارزار ریاست جمهوری اش کرد.

او در ابتدای فعالیت‌های سیاسی اش خود را دموکرات معرفی می‌کرد. با این حال، سال ۲۰۰۰ و در حالی که خود را برای انتخاب به عنوان شهردار نیویورک آماده می‌کرد، حزب خود را به جمهوری خواه تغییر داد. با این حال او در سال ۲۰۲۰ به کارزار دموکرات‌ها بازگشت و حدود ۱۵۰ میلیون دلار هم به سوپر پک‌های این کارزار کمک مالی کرد که بیش از سه چهارم آن صرف حمایت از «جو بایدن» شد.

(سوپر پک چیست؟ در انتخابات آمریکا کمک‌های مالی به کاندیدا‌های انتخابات به اعانه‌های مردم عادی و سازمان‌های غیردولتی یا سندیکا‌های کارگری و انجمن‌های محلی که به شکل مستقیم به ستاد‌های تبلیغاتی کمک می‌کنند، محدود نمی‌شود و سوپرپک‌ها نیز نقش مهمی دارند. این کمیته‌ها اعم از جمهوری خواه و دموکرات، متشکل از گروه‌ها و افرادی هستند که هزینه‌های انتخاباتی غیرمستقیم به کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تامین می‌کنند. آن‌ها به جای کمک به کاندیدای مورد نظر خود به انتشار آگهی، مقاله و حتی ساخت و پخش تیزر‌های تبلیغاتی علیه رقیب می‌پردازند.)

۲. تام استایر و همسرش کت تیلور

دارایی خالص: ۱.۴ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۴۱۴.۹ میلیون دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا


این میلیاردر مدیر صندوق پوشش ریسک، و جمع آوری کننده کمک مالی آمریکایی ۳۴۲ میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی خود در ریاست جمهوری هزینه کرد، به علاوه ۷۳ میلیون دلار دیگر نیز برای اهداف چپگرا‌ها و تلاش برای ثبت نام رای دهندگان هزینه کرد.

استایر مؤسس و شریک مدیریتی ارشد سابق فرلن کپیتال و از مؤسسین بانک وانکلیفرنیا است که بعد‌ها از طریق ادغام تبدیل به بانک ایالتی بنفیشال از بانک‌های توسعه‌ای مستقر در اوکلند شد. فرلن کپیتال ۲۰ میلیارد دلار سرمایه را برای نهاد‌ها و افراد دارای ثروت بالا مدیریت می‌کند. استایر از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ از اعضای هیئت امنای دانشگاه استنفورد بود.

۳. شلدون آدلسون و همسرش میریام

دارایی خالص: ۲۹.۸ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۲۱۸.۴ میلیون دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا


شلدون آدلسون که مرگش در ژانویه رخ داد، رکورد هزینه‌های خود را شکست و ۱۲۰ میلیون دلار به سوپر پک‌های جمهوری خواه کنگره، ۹۰ میلیون دلار به سوپر پک‌های طرفدار ترامپ و حدود ۸ میلیون دلار دیگر به سایر اهداف محافظه کار و کاندیدا‌ها کمک کرد.

میلیاردر جمهوری خواه کمک بسیار بزرگی برای قرمز نگه داشتن سنا هزینه کرد. او همچنین یک میلیون دلار در حمایت از انتخاب مجدد سناتور معروف، «لیندزی گراهام» که به راحتی حریف خود را شکست داد، کمک کرد.

آدلسون یکی از ۲۰ میلیاردری بود که بیشترین میزان حمایت مالی را در انتخابات را انجام داد. این سرمایه دار یهودی شناخته شده، البته آن چنان هم موفق نبود و در انتخابات ریاست جمهوری کمک‌های کلانی به یکی از کارزار‌های حامی ترامپ انجام داد که شکست سختی را برای این میلیاردر محافظه کار در پی داشت.

ادلسون یهودی تبار بود و تا پایان عمر، ده‌ها میلیون دلار به سازمان‌های عمدتاً یهودی در سراسر جهان کمک مالی کرد. در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ برخی ترامپ را تحت تأثیر ادلسون دانستند و خروج از برجام و انتقال پایتخت رژیم اشغالگر از تل آویو به بیت المقدس نیز به خواست او انجام شده است.

او سیاست خارجی ترامپ را به سمت خروج از برجام، و وضع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران هدایت کرد.

۴. کن گریفین

دارایی خالص: ۱۵ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۶۷.۶ میلیون دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا


کنت کوردل «کن» گریفین یک میلیاردر آمریکایی مدیر صندوق پرچین، کارآفرین و سرمایه گذار است. او مدیر اجرایی (مدیر عامل)، مدیر ارشد سرمایه گذاری (Co-CIO) و صاحب اکثریت شرکت سرمایه گذاری سیتادل است که در سال ۱۹۹۰ تأسیس کرد. سیتادل با ۳۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری تخمین زده شده است. شرکت خواهر سیتادل اوراق بهادار از هر ۵ معامله سهام ۲ مورد انجام می‌دهد.

کن گریفین صاحب گران‌ترین پنت هاوس جهان به ارزش ۲۳۸ میلیون دلار در منهتن نیویورک است.

گریفین، حامی «میت رامنی» در سال ۲۰۱۲، مستقیماً به مبارزات دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ یا ۲۰۲۰ کمک نکرد. در عوض، او بر روی کنگره تمرکز کرد، ۳۷ میلیون دلار به سوپر پک‌های حمایت از جمهوری خواهان سنا و ۱۰ میلیون دلار دیگر به گروه حامی جمهوری خواهان مجلس در طی دو سال گذشته اعطا کرد.

۵. داستین مسکوویتز و کاری تونا

دارایی خالص: ۱۸.۱ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۵۱.۸ میلیون دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا


کارآفرین اینترنتی آمریکایی که یکی از بنیانگذاران وب سایت فیس بوک است. وی به همراه «مارک زوکربرگ، ادواردو ساورین، اندرو مک کولم و کریس هیوز» فیس بوک را پایه ریزی کردند.

موسکوویتز که ۳۶ سال دارد و با زاکربرگ ۸ روز فاصله سنی دارد، کم سن و سال‌ترین اهداکننده مالی انتخابات ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. وی که ابتدا مسئول ارشد بخش تکنولوژی و سپس معاون زاکربرگ در فیس بوک شد، در سال ۲۰۰۸ از این شبکه اجتماعی جدا شد تا شرکت نرم افزاری آسانا را تأسیس کند.

او و همسرش کاری تونا در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۲۵ میلیون دلار هزینه کردند، سپس با کمک ۴۷ میلیون دلاری به یک سوپر پک طرفدار بایدن در سال ۲۰۲۰ این رقم را دو برابر کردند و در ماه‌های پایانی مبارزات انتخاباتی، به یک تبلیغات گسترده کمک کردند.

۶. استفن و کریستین شوارتزمن

دارایی خالص: ۲۲.۵ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۴۸ میلیون دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا


استفان شوارتزمن کارآفرین، بانکدار، سرمایه دار و مدیر اجرایی آمریکایی است، که در سال ۱۹۸۵ با مشارکت پیتر جورج پیترسون شرکت بلک استون را تأسیس کرد.

وی هم اکنون به‌عنوان مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت بلک استون فعالیت می‌نماید. شوارتزمن در رتبه ۱۱۵ از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. شوارتزمن هم اکنون ریاست فوروم استراتژیک و خط مشی ترامپ را نیز برعهده دارد

شوارتزمن، ثروتمندترین فرد در بخش دارایی‌های خصوصی، در انتخابات ۲۰۲۰، ۳۵ میلیون دلار در یک سوپر پک به نام «صندوق رهبری سنا» از سناتور‌های جمهوری خواه حمایت کرد. وی همچنین ۲ میلیون دلار به گروهی داد که از یک سناتور جمهوری خواه خاص، «سوزان کولینز» از ایالت ماین حمایت می‌کرد.

۷. جیم و مرلین سایمنز

دارایی خالص: ۲۳.۵ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۲۵.۹ میلیون دلار


آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا

جیمز هریس سایمنز ریاضیدان، مدیر صندوق پوشش ریسک میلیاردر است. او از سرمایه گذاران کمّی است و در سال ۱۹۸۲ رنسانس تکنالوجیز که یک صندوق پوشش ریس است را در ستاکت، نیویورک پایه گذاری کرد. او تا به امروز رئیس هیئت مدیره آن است.

سایمنز با اهدای یک کمک مالی مرکز نظریه رایانش سایمنز را در دانشگاه کالیفرنیا برکلی تأسیس کرده‌است. او مدتهاست که یک پادشاه دموکرات است. برای سال ها، او از طریق مرکز نظریه رایانش سایمنز درآمد هنگفتی کسب کرده است. سایمنز ماه گذشته از سمت ریاست استعفا داد، اما همچنان در شرکت سرمایه گذاری می‌کند. او و همسرش، مرلین، ۱۰ میلیون دلار به سوپر پک حمایت کننده از دموکرات‌ها در سنا (SMP) دادند. آن‌ها همچنین بیش از ۸ میلیون دلار به کمیته‌های حمایت از جو بایدن تزریق کردند.

۸. برنارد و بیلی مارکوس

دارایی خالص: ۷.۳ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۲۴.۸ میلیون دلار


آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا


برنارد مارکوس کارآفرین، داروساز و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که در سال ۱۹۷۸ شرکت «هوم دیپو» را تأسیس نمود.

هوم دیپو هم اکنون به عنوان بزرگترین فروشنده لوازم خانگی و ساختمانی آمریکا شناخته می‌شود. برنارد مارکوس در رتبه ۴۳۷ از فهرست ثروتمندترین افراد جهان مجله فوربز قرار گرفت.

او ۱۰ میلیون دلار به یک سوپر پک کمک کرد که در آستانه انتخابات انبوهی از تبلیغات ضد بایدن را ارائه می‌داد و ۵.۸ میلیون دلار برای یک سوپر پک متمرکز در رقابت‌های جمهوری خواهان در سنا هزینه کرد. «آرتور بلانک» دیگر بنیانگذارهوم دیپو از بایدن در سال ۲۰۲۰ حمایت کرد، اما مارکوس بیش از ۳۰ برابر بلانک برای ترامپ هزینه کرد.

۹. آیزاک و لورا پرلموتر

دارایی خالص: ۶.۱ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۲۴.۳ میلیون دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا


پرلموتر، رئیس کمپانی سرگرمی «مارول» مدت هاست که به ترامپ، همسایه اش در پالم بیچ، فلوریدا وفادار است. حدود ۹۵ ٪ از کمک‌های پرلموتر‌ها به ​​کمیته‌هایی که برای انتخاب مجدد رئیس جمهور قبلی رقابت می‌کردد، می‌رفت. ترامپ با پرلموتر نیز خوب بوده است - گفته می‌شود که وی در وزارت امور کهنه کاران به او نفوذ زیادی می‌بخشد، حتی اگر سرمایه دار کتاب‌های طنز هرگز موقعیت رسمی در این وزارتخانه نداشته باشد.

۱۰. جی جو و مارلین ریکتز

دارایی خالص: ۳.۷ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۲۲.۳ میلیون دلار


آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا

ریکتز، که یک شرکت کارگزاری سهام تاسیس کرد و همسرش، مارلین، میلیون‌ها دلار را برای حمایت از ترامپ و سناتور‌های جمهوری خواه پیش از انتخابات سال ۲۰۲۰ هزینه کرد. آن‌ها همچنین به یک سوپر پک به نام «شهروندان برای کارآفرینی آزاد» ۷.۸ میلیون دلار کمک مالی ارائه دادند. این گروه هزینه‌های زیادی را برای رقابت‌های کنگره در نیومکزیکو، ویرجینیا، کالیفرنیا و اوکلاهما صرف کرد. «تاد» یکی از پسران آنها، به عنوان رئیس امور مالی کمیته ملی جمهوری خواهان فعالیت می‌کند، در حالی که پسر دیگر، پیت، فرماندار نبراسکا است.

۱۱. چارلز و هلن شواب

دارایی خالص: ۱۰.۵ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۲۱.۲ میلیون دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا

چارلز شوآب مدیر مالی آمریکایی است. او مؤسس و رئیس هیئت مدیرهٔ ابرشرکت چارلز شوآب است. او در فروش تخفیف اوراق بهادار در سال ۱۹۷۵ پیشگام بود. او در سال ۲۰۰۸ از مدیریت عامل اجرایی ارشد بازنشسته شده، ولی همچنان بزرگترین سهام دار آن است.

او ۷۶ مین ثروتمند در فهرست فوربز است.

پادشاه اوراق بهادار و همسرش هلن از حمایت مستقیم از ترامپ شانه خالی کردند، در حالی که میلیون‌ها دلار به کمیته‌ها و سوپر پک‌های حمایت از جمهوری خواهان کاندیدای کنگره اهدا کردند. آن‌ها همچنین حدود یک میلیون دلار به کمیته ملی جمهوری خواهان دادند. سوابق آن‌ها نشان می‌دهد که این وجوه به حساب‌های استفاده شده برای قرار دادن کنوانسیون ملی جمهوری خواهان و پرداخت به وکلا استفاده شده است.

۱۲. لیندا مک ماهون، همسر وینس مک ماهون

دارایی خالص همسر: ۱.۹ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۱۸.۴ میلیون دلار

آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا

در سال ۲۰۱۷، لیندا مک ماهون مدیر عامل سابق سرگرمی جهانی کشتی فرنگی، در کاخ سفید ترامپ سمتی را در کابینه عهده دار شد و به عنوان رئیس اداره تجارت‌های کوچک کار می‌کرد. او این پست را در سال ۲۰۱۹ ترک کرد تا رهبری اولین سوپر پک طرفدار ترامپ را داشته باشد و در پایان ۱۵.۷ میلیون دلار به این گروه پرداخت.

۱۳. استفان و سوزان ماندل

دارایی خالص: ۲.۸ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۱۸.۲ میلیون دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا

مانتل و همسرش سوزان، غول صندوق‌های تامینی کانکتیکات، میلیون‌ها دلار برای حمایت از انتخابات جو بایدن، به طور مستقیم و از طریق سوپر پک‌ها هزینه کردند. آن‌ها همکاران خود را به عضویت این سوپر پک‌ها در آوردند و آن‌ها را به عنوان بسته‌های رسمی بایدن معرفی کردند. سوزان ماندل همچنین ۱.۳ میلیون دلار به سوپر پک «والدین برنامه ریزی شده» کمک کرد.

۱۴. وارن و هریت استیونز

دارایی خالص: ۲.۷ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۱۸.۱ میلیون دلار


آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا

استیونس، بانکدار آرکانزاس، یک اهدا کننده قدیمی جمهوری خواه است. وی ۳.۵ میلیون دلار برای دو سوپر پک طرفدار ترامپ و ۶ میلیون دلار به صندوق رهبری سنا اختصاص داد. او همچنین پول‌هایی را به سوپر پک‌هایی ریخت که از «سوزان کالینز و لیندزی گراهام» جمهوری خواه حمایت می‌کردند.

۱۵. پل سینگر

دارایی خالص: ۳.۶ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۱۶.۸ میلیون دلار


آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا


میلیاردر آمریکایی که سابقه حمایت از اهداف سیاسی محافظه کارانه و دگرباشان جنسی را دارد، در سال ۲۰۱۶ سرسختانه مخالف دونالد ترامپ بود. به هر حال او یک میلیون دلار به کمیته تحلیف رئیس جمهور سابق اهدا کرد، اما او خیلی بیشتر برای کمک به ترامپ هزینه نکرد. بیشترین هزینه این سرمایه گذار در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ مبلغ ۶.۵ میلیون دلار بود که به صندوق موسوم به «رهبری سنا» در حمایت از جمهوری خواهان اعطا شد.

۱۶. پاتریک و شرلی رایان

دارایی خالص: ۳.۴ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۱۶.۲ میلیون دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بیمه رایان در شیکاگو از اهدای کمک به ترامپ اجتناب کرد. در عوض، او و همسرش شرلی بخش عمده‌ای از مشارکت خود را در سوپر پک‌هایی صرف کردند که در رقابت‌های اصلی جمهوری خواهان درسنا حضور داشتند. از بزرگترین کمک‌های آنها: ۱۰.۵ میلیون دلار به صندوق رهبری سنا، ۱.۷۵ میلیون دلار به «آمریکایی‌ها برای اقدام به موفقیت» (که ۱۳ میلیون دلار برای حمایت از دیوید پردو هزینه کرد) و ۱.۵ میلیون دلار به صندوق «آینده بهتر ام. آی» (که ۱۱ میلیون دلار صرف مخالفت با گری پیترز کرد).

۱۷. رید هافمن و میشل یی

دارایی خالص: ۲ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۱۵.۱ میلیون دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا

رید هافمن کارآفرین، سرمایه گذار، نویسنده، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که در سال ۲۰۰۲ شرکت لینکدین را تأسیس نمود. وی هم اکنون به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت لینکدین فعالیت می‌کند. رید هافمن به عنوان ۵۱ امین ثروتمند در عرصهٔ تکنولوژی، ۳۴۱ امین میلیاردر جهان و ۶۵ امین فرد قدرتمند شناخته شده است.

هافمن علاوه بر ریختن میلیون‌ها دلار درسوپر پک‌هایی که از جو بایدن و سایر دموکرات‌ها حمایت می‌کنند، رویکرد کمی متفاوت در هزینه‌های سیاسی خود داشت. وی ۴.۵ میلیون دلار برای همکاری با گروهی از شرکت‌های رسانه‌ای و پروژه لینکلن برای تولید تبلیغات دیجیتالی انتقادی از ترامپ هزینه کرد.

۱۸. هنری و مارشا لوفر

دارایی خالص: ۲.۱ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۱۴.۸ میلیون دلار


آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا

لوفر پس از کار به عنوان استاد با جیم سیمونز (شماره ۷) در دانشگاه ایالتی نیویورک در استونی بروک، به همکار خود در تکنولوژی رنسانس - صندوق تامینی تاسیسی سیمونز- پیوست. اکنون هر دو اهدا کننده بزرگ دموکرات هستند. لوفر و همسرش، مارشا، ۲.۵ میلیون دلار برای یک سوپر پک حمایت از بایدن و ۱.۸ میلیون دلار دیگر برای گروهی که از دموکرات‌ها در سنا حمایت می‌کنند، سرمایه گذاری کردند.

۱۹. استیو و آندره وین

دارایی خالص: ۳ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۱۴.۸ میلیون دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا

استیو وین اَبَربیزنس من آمریکایی است که به دلیل اشتغال در زمینهٔ صنعت هتل و کازینو‌های لوکس شناخته می‌شود.

وین در میان اتهامات سوء استفاده جنسی در سال ۲۰۱۸، از سمت ریاست مالی کمیته ملی جمهوری خواه و مدیرعاملی استراحتگاه‌های وین کناره گیری کرد. او و همسرش، آندره، بیش از هر زمان دیگری برای انتخابات ۲۰۲۰ هزینه کردند، و بیش از ۱۰ میلیون دلار به سوپر پک‌هایی که هزینه زیادی را برای رقابت‌های سنا در جورجیا صرف کردند، منتقل کردند.

۲۰. کلسی و امی وارن

دارایی خالص: ۳.۲ میلیارد دلار

مشارکت ها: ۱۴ میلیون دلار



آشنایی با میلیونر‌های موثر در انتخابات امریکا

دونالد ترامپ راه را برای «خط لوله دسترسی به داکوتا» برای وارن باز کرد، سپس این میلیاردر نفتی را به عضویت هیئت مدیره مرکز هنر‌های نمایشی جان اف کندی منصوب کرد. عجیب نیست که وارن حاضر شد بیش از ۱۰ میلیون دلار برای انتخاب مجدد ترامپ هزینه کند. در طول تابستان، وارن به فوربز گفت که انتخابات ۲۰۲۰ «مهمترین انتخابات در یک نسل» خواهد بود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران، تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۰۳۴۹۹، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین