پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
نمایندگان مجلس افغانستان در واکنش به اقدام نیرو‌های ناتو که اجازه فرود به هواپیمای حامل هیأتی از نمایندگان مجلس پاکستان به فرودگاه کابل را نداده بودند، بررسی این اقدام را در دستور کار قرار دادند.
شعار سال: عبدالقادر زازی وطن دوست، رئیس دبیرخانه مجلس نمایندگان افغانستان با اعلام این خبر گفت که برج مراقبت فرودگاه در اختیار نیرو‌های پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و آن‌ها بدون اطلاع مقامات اجازه فرود به هواپیمای حامل هیات پارلمانی پاکستان به ریاست اسد قیصر، رئیس مجلس این کشور را ندادند.

برخی رسانه‌های افغانستان علت برگشت هواپیمای حامل رئیس مجلس پاکستان را تهدید امنیتی و برخی رسانه‌ها نیز مشکلات فنی در باند فرودگاه را عامل عدم صدور مجوز فرود از سوی برج مراقبت عنوان کرده اند. این منابع که مشکلات فنی را موجب این اقدام نیرو‌های ناتو عنوان کرده اند، افزوده اند که، مشکلات به وجود آمده در باند فرودگاه کابل موجب شده تا نشست و برخاست هواپیما‌ها برای یک ساعت متوقف شود و علت اصلی ممانعت از فرود هواپیمای حامل اسدقیصر در این فرودگاه نیز همین بوده است.
 
 ناتو برج کنترل فرودگاه کابل را در اختیار دارند

به رغم این، «محمدریاض آرین» فرمانده پلیس مرزی فرودگاه کابل نیز در گفتگو با رسانه‌ها گفت که در جریان کار توسعه فرودگاه نیرو‌های امنیتی مقداری مواد منفجره در آن کشف کردند و به همین دلیل پرواز و فرود هواپیما‌ها برای مدتی متوقف گردید.

نیرو‌های ناتو که برج کنترل فرودگاه کابل را در اختیار دارند و فرود هواپیمای اسدقیصر را نیز برگشت داده اند، در این رابطه هیچگونه اظهار نظری نکرده اند.

میررحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان می‌گوید که مسئولان ارشد فرودگاه کابل را برای روز شنبه فرا خوانده و قرار است با نمایندگان مجلس نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی این موضوع برگزار کنند.

وی گفته است که عوامل و انگیزه‌های این رویداد بطور کامل بررسی و با افرادی که در این رویداد هرگونه غفلت و تعلل کرده باشند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رحمانی گفت که سفر رئیس مجلس پاکستان به کابل در وقت مناسب بار دیگر تنظیم خواهد شد، اما به زمان دقیق آن اشاره‌ای نکرد.

در همین راستا منصور احمدخان، سفیر پاکستان در کابل نیز به رسانه‌ها گفت که اسدقیصر بعد از بازگشت به اسلام آباد با همتای افغان خود تماس تلفنی برقرار کرده و گفته که وضعیت را درک می‌کند و در نخستین فرصت به کابل سفر خواهد کرد.

رئیس مجلس پاکستان و هیات همراه وی قرار بود در سفر سه روزه به کابل با مقامات بلند پایه افغانستان دیدار کند. هدف اصلی سفر وی تحکیم روابط مجالس و توسعه تجارت بین دو کشور عنوان شده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۲۸۹۰۵۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین