پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
مقام‌های بهداشتی دانمارک اعلام کردند که استفاده از واکسن آسترازنکا را به دلیل عوارض جانبی «نادر»، اما «حاد» متوقف کرده‌اند. با وجود این اکثر کشور‌های اروپایی پس از تایید مجدد ایمنی واکسن آسترازنکا توسط سازمان جهانی بهداشت و آژانس دارویی اروپا، استفاده از این واکسن را برای برخی گروه‌های سنی از سر گرفتند.
شعار سال: بنابراین دانمارک اولین کشور اروپایی است که دیگر از این واکسن استفاده نمی‌کند. پیشتر دانمارک به همراه چند کشور اروپایی پس از گزارش موارد مشکوک مرگ و لختگی خون در میان چند شهروند دریافت کننده واکسن آسترازنکا، استفاده از این واکسن را به صورت موقت به حال تعلیق درآورده بود.

با وجود این اکثر کشور‌های اروپایی پس از تایید مجدد ایمنی واکسن آسترازنکا توسط سازمان جهانی بهداشت و آژانس دارویی اروپا، استفاده از این واکسن را برای برخی گروه‌های سنی از سر گرفتند.

آلمان استفاده از واکسن آسترازنکا را محدود کرد؛ مرگ یک نفر در فرانسه پس از تزریق. اما مقامات بهداشتی دانمارک این توصیه را نپذیرفتند و تعلیق موقت واکسیناسیون کرونا با محصول دارویی تولید شده توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت سوئدی آسترازنکا را دوباره تمدید کردند.

به این ترتیب سورن بروستروم، مدیر کل آژانس بهداشت ملی دانمارک روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که با وجود توصیه نهاد‌های تنظیم کننده مقررات بهداشتی و دارویی در اروپا و سازمان جهانی بهداشت در مورد استفاده از واکسن آسترازنکا، روند واکسیناسیون در دانمارک بدون استفاده از این واکسن ادامه خواهد یافت.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات، تاریخ انتشار: ۲۵فروردین ۱۴۰۰، per.euronews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
0
شاید به دانمارکی ها نساخته!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین