پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۸۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
رییس ستاد انتخابات کشور از تایید صلاحیت ۹۰درصد داوطلبان شورای شهر در مرحله هیات اجرایی خبر داد و گفت: افرادی که تایید صلاحیت نشده‌اند با مراجعه به هیات نظارت می‌توانند مراتب اعتراض خود را اطلاع دهند.

شعار سال:  جمال عرف روز پنجشنبه درباره تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ و میزان ثبت نام کنندگان داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستاها و تیره عشایری، گفت: در این دوره ۲۴۶ هزار نفر ثبت نام کردند که میزان ثبت نام کنندگان در دوره قبلی ۲۳۴ هزار نفر و در دوره چهارم هم ۲۲۱ هزار نفر بوده است و این افزایش با در نظر گرفتن شرایط موجود قابل توجه است.

 معاون وزیر کشور با بیان اینکه ۷۱ درصد از ثبت‌نام کنندگان با مراجعه به بخشداری، ۱۷ درصد از طریق پیشخوان ها و ۱۶ درصد غیر حضوری ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد:‌ از لحاظ جنسیت ۷ درصد ثبت‌نام‌کنندگان زنان و بقیه مردان بودند که دوره های قبل از ثبت نام کنندگان زن ۵ و ۴ درصد بود.

 رییس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بیش از ۷۱ درصد از داوطلبان شورای روستا زیر ۵۰ سال سن دارند و شغل بیشتر آنان نخست آزاد و بعد کشاورز است. یک چهارم افراد سابقه شورای روستا را دارند و ۱۸۸ هزار نفر افراد جدید بودند که سابقه ندارند.

وی اضافه کرد: از آنجا که ۳۸ هزار روستای ما زیر هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و ۲۵۰۰ روستای بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارد، لذا برای دسته اول شاخص بالای دیپلم مطرح نیست. برای همین بیشتر ثبت نام کنندگان با مدارک تحصیلی ابتدایی هستند.

عرف درباره ثبت نام کنندگان داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر گفت: تعداد ثبت نام کنندگان حد فاصله دوره چهارم و پنجم قرار داشت و بیش از ۵۱ هزار نفر در این دوره از انتخابات شوراها ثبت نام کردند.

وی افزود: در مجموع ۲۹۷ هزار نفر در شورای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان ادامه داد: سه درصد از ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفری که ثبت نام کرده‌اند، انصراف دادند و هیئت‌های اجرایی بعد از گرفتن استعلام از مراجع چهارگانه و بررسی سوابق حدود ۹۰ درصد از کاندیداها شوراهای شهر تایید صلاحیت کرده اند.

وی ادامه داد: افرادی که تایید نشده اند با مراجعه به هیئت نظارت می توانند مراتب اعتراض خود را اطلاع دهند.

معاون وزیر کشور درباره انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی هم گفت: در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی که در ۶ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود ۸۷۷ نفر ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به زمان آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری گفت: زمان ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از تاریخ ۲۱ اردیبهشت به مدت ۵ روز خواهد بود.
وی در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت بالای انتخابات ریاست جمهوری, ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری حضوری و در محل تعیین شده وزارت کشور خواهد بود.

عرف خاطر نشان کرد: طبق تقویم انتخاباتی در نظر گرفته شده, بعد از طی مراحل ثبت نام و تایید صلاحیت ها از هفتم خرداد ماه، ستاد انتخابات کشور افراد تایید شده برای رقابت های ریاست جمهوری را آگهی خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به مساله مهم و خطیر تبلیغات انتخاباتی در شرایط کرونایی گفت: در این خصوص تجربه برگزاری انتخابات در سراسر دنیا مورد بررسی قرار گرفته و ستاد انتخابات وزارت کشور تمامی تمهیدات لازم در جهت رعایت اصول بهداشتی را پیش بینی کرده است.

وی گفت: تبلیغات طبق قانون از هفتم تا روز ۲۶ خرداد ماه خواهد بود.

عرف درخصوص مساله تبلیغات هم گفت: در گذشته میتینگ ها و همایش های انتخاباتی را داشتیم که در این دوره یا نخواهیم داشت و یا اینکه به صورت حداقلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: برنامه اصلی ستاد بر این است که تبلیغات در فضای مجازی و رسانه ها به خصوص صدا و سیما دنبال شود.

معاون وزیر کشور هم چنین اظهار داشت: برای رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، ستاد انتخابات کشور دو راهبرد افزایش تعداد شعب اخذ رای و همچنین مدت زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در نظر گرفته است.

عرف با اشاره به اهمیت مشارکت پرشور در انتخابات خرداد ماه سال جاری گفت: برنامه محوری کاندیداها و تمرکز آن ها بر مسائل اصلی کشور می تواند زمینه ساز افزایش رقابت های انتخاباتی و به تبع آن افزایش مشارکت عمومی گردد.

رییس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت های خود خاطر نشان کرد: اگر اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تا روز ثبت نام نهایی نشود دیگر ملاک اجرا نخواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۲۹۶۸۴۳، www.irna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
اميد داريم مردم در اين دوره از انتخابات دقيق تر راي خودشون رو به صندوق بندازن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین