پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: این اتفاق می‌تواند ظن سفارشی بودن این اظهارات برای ایجاد انحراف در افکار عمومی و دامن زدن به یک جنجال تبلیغاتی بر پایه مطالب جعلی و ساختگی را تقویت کند.
شعار سال: درپی اظهارات مقامات قضایی و امنیتی اوکراین درباره علت سرنگونی هواپیمای اوکراینی در ایران، دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی ایران، اوکراین متهم کرد که موضع گیری «سفارشی» دارد.

شورای عالی امنیت ملی کشور، موضع‌گیری صریح اوکراین مبنی بر سرنگونی «عمدی» پرواز ۷۵۲ از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «سفارشی» نامید.

کیوان خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: «این اتفاق می‌تواند ظن سفارشی بودن این اظهارات برای ایجاد انحراف در افکار عمومی و دامن زدن به یک جنجال تبلیغاتی بر پایه مطالب جعلی و ساختگی را تقویت کند.»

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که سرپرست تیم دادستان‌های اوکراینی روز پنج‌شنبه به رادیو فردا گفت ایران به‌رغم وعده‌های پیشین از ارائه مدارک مربوط به سرنگونی پرواز ۷۵۲ امتناع کرده و پنهان‌کاری می‌کند.

اولکسی دانیلوف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین می‌گوید سپاه پاسداران «عمدا» به هواپیمای مسافربری شلیک کرد و آن را سرنگون ساخت تا از «افزایش تنش منطقه‌ای بین ایران و آمریکا جلوگیری کند».

این در حالی است که سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران، برداشت دانیلوف از اظهارات «صریح» شمخانی را «اشتباه» نامیده است.

وی به طور ویژه بر این موضوع تاکید کرده که طرح این موضوع «در شرایطی که دادگاه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیما کار خود را آغاز کرده» درست نیست.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران اضافه کرده که «تنها درخواست مشخص» دانیلوف از ایران در این دیدار، «ارسال جعبه سیاه هواپیما برای بازخوانی به اوکراین بود و وی این موضوع را برای کشورش حیثیتی عنوان کرد.»

آن‌طور که خسرمی روایت کرده، در «توافق» میان شمخانی و دانیلوف «قرار شد که جعبه سیاه به اوکراین ارسال شود.»

وی افزوده، اما پس از «بررسی دقیق کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری مشخص شد که اوکراین توانایی فنی لازم برای بازخوانی جعبه سیاه را ندارد، لذا جعبه سیاه به فرانسه ارسال و با حضور مجموعه کشور‌های ذینفع بازخوانی شد.»

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پرسش، تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۵۶۸۱، www.porcesh.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
بیچاره اینهمه خانواده های داغدار اونمه بچه کوچیک خانواده هاشون دیوانه شدن خیلی هاشون یا جون بودن و نوعروس و نوداماد یا با بچه هاشون اومده بودن و فقط پدر مونده بدون زن و بچه یعنی در یک لحظه در چند ثانیه ثمره چند سال زندگیش به باد رفت خیلی تلخه منکه هیچ وقت نتونستم خودمو جای اونا بزارم خدا بهشون صبر بده وقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین