پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
کانادا و اوکراین در پی پذیرش مسئولیت سرنگونی هواپیمای اوکراینی از طرف جمهوری اسلامی، خواهان پاسخگویی ایران شدند. رئیس جمهور اوکراین خواستار پرداخت غرامت از سوی ایران شد و ترودو گفت کانادایی‌ها در تراژدی ملی عزادارند.

شعارسال: جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و ولودیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز شنبه ۲۱ دی (۱۱ ژانویه) نخستین سران کشورهای خارجی هستند که به پذیرفتن مسئولیت سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین واکنش نشان دادند و از ایران خواستند پیگیر و شفاف عمل کند.

دفتر جاستین ترودو با صدور بیانیه‌ای خواستار «شفافیت و عدالت برای خانواده‌ها و بستگان قربانیان» شد. ترودو گفته است: «این یک تراژدی ملی است و همه کانادایی‌ها عزادار هستند». جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز جمعه ۲۰ دی اظهار داشته بود: ۱۳۸نفر عازم کانادا بودند که از این تعداد، ۶۳ نفر کانادایی بوده‌اند. او تصریح کرد که سرتاسر کانادا در این درد سهیم‌ هستند.

ولودمیر زلینسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، خواستار پرداخت غرامت از طرف جمهوری اسلامی شده است. زلینسکی از ایران خواست در قبال سقوط هواپیمایی اوکراینی مسئولیت کامل آن را بپذیرد. زلیسنکی همچنین گفته است که انتظار دارد جمهوری اسلامی تحقیقات جامعی انجام دهد و عاملان و مقصران را به دست عدالت بسپارد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: 21دی1398  ، کدخبر: 477346: www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین