پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
تنها می توان گفت ، بازدید هوایی "۲۰ثانیه‌ای" وزیر صنعت برفراز طرح های صنعتی فعال وبرند هیچ دردی از دردهای مردم کهگیلویه وبویراحمد را که رتبه اول بیکاری در کشور را دارند درمان نخواهد کرد و مسئولین که چشم وزیر را به روی حقایق استان بستند باید پاسخگوی عملکردو از دست رفتن فرصت ها باشند.

شعار سال: امیر عباس بهادری - وقتی فرصت ها یکی یکی از دست می رود و تنها رتبه اول در بیکاری و رتبه آخر در درآمد سرانه نصیب استان می شود.

*بخش اول

پنج اردیبهشت نودپنج معاون وزیر صنعت به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند طبق گزارش رسانه معاون وزیر تنها به دو صنعت که درحال فعالیت هستند و از برندهای معروف می باشند ، بازدید می کند(کبنا ، 1395)

بیست و دوم تیر ماه نود پنج وزیر صنعت به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند طبق گزارش رسانه طبق وزیر تنها به دو صنعت که درحال فعالیت هستند و ازبرندهای معروف می باشند ، بازدید می کند(تسنیم ،1395)

بیست چهارم مردادماه نود پنج ،وزیر صنعت به همراه با کاروان تدبیر و امید به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند ، طبق گزارش های رسانه ها بازهم دو اتفاق گذشته تکرار می شودو البته افتتاح ساختمان اتاق بازرگانی استان ، آنچه مسلم است وزیر تنها به برندها استان سر کشی می کند (صبح زاگرس ،1395)

این ها سه اتفاق مهم بود که در 6ماه نخست سال در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنعت برای استان رقم خورده ، سفر وزیر صنعت بی تردید می توانست فرصت های فراوانی را برای استان رقم بزند، حال به اخبار زیر دقت کنید.

*بخش دوم

بیستم دی ماه 94ر رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت: متأسفانه وجود برخی مشکلات سبب تعطیلی تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی در این استان شده است.داریوش دیودیده با اشاره به اینکه در حال حاضر 730 واحد تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، افزود: در حال حاضر یک سوم واحدهای تولیدی در این استان تعطیل هستند.وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان کهگیلویه و بویراحمد 33 درصد از واحدهای تولیدی تعطیل و 67 درصد از واحدهای تولیدی فعال هستند(صبح زاگرس ،1394).

دوازده اردیبهشت نود پنج :سید موسی خادمی ظهر امروز در بیستمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به تعطیلی 200 واحد صنعتی گفت: هر اتفاقی که در صنعت کشور رخ دهد در استان نیز اتفاق می‌افتد و مشکلات رکود و بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد ناشی از وضعیت موجود کشور است(فارس ، 1395)

بررسی بخش اول و بخش دوم حاوی نکات بسیاری را برای مردم استان محروم و مستضعف مشخص می کند که دور از ذهن مردم نخواهد بود، وضعیت اقتصادی و معیشتی هر روز به سمت بدتر شدن می رود و تنها رکود و تعطیلی کسب وکارها نصیب مردم شده است البته این تنها در حوزه صنعت و معدن و تجارت است ، و تاسف بارتر از این ماجرا تملق و چاپلوسی یکی از نمایندگان استان ، به وزیر صنعت می گوید درد و درمان خودت هستی.

این پایان ماجرا نیست بررسی های میدانی از واقعیت دیگری از وضعیت بغرنج صنعت و معدن و تجارت استان پرده می برمی دارد که نمود آن در سفر دولت تدبیر و امید خود را به خوبی نمایش داد ، تحصن کارگران شرکت قند یاسوج که با پلاکارد کارخانه قند را تاراج بردند اعتراض خود را از وضعیت بد نماد صنعت استان به نمایش گذاشتند ،تحصن کارگران کارخانه فولاد نیزخود داستانی دیگری با درد ها و رنج ها است، که خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

متاسفانه صنعت ومعدن و تجارت استان تنها با نمایش دادن چند برند استان وضعیت بقیه صنایع رو به نمایش نگذاشتند و تنها به رویکرد گفتار درمانی روی آورده که خود عملکرد ضعیف این سازمان را برای مردم بیش از بیش به نمایش گذاشته است.

تنها چیزی که در ذهن مردم از مدیریت این سازمان در ذهن ها باقی است ، عکس یادگاری برخی مدیران در چم چیت است . تیم مدیریتی استان به جای آنکه شهرک های صنعتی خاک خورده راکه بیش از 70 درصد آن تعطیل شده ، سیمان مارگون که چهارسال آب آن تامین نشده ، سیمان یاسوج که مشکلات به سمت تعطیلی آن را برده،سیمان سپو دهدشت و... می توانست به جای بازدید صنایع برندها سه باره وزیر و معاون وزیر را به بازدید آنها و به صورت موردی در رفع مشکلات آنها قدمی بردارند ، و ظلمی که به مردم استان در این زمینه نشود، تا فرصت ها از دست نرود .

از هرچه بگذریم مردم استان آمارهای تاسف بار که شامل رتبه اول در بیکاری ، رتبه آخر در سرانه درآمد، رتبه فاجعه بار خودکشی را با پوست و گوشت خود احساس می کنندو عده ای تنها به فکر حقوق های نجومی و از دست ندان میز خود هستند.

تنها می توان گفت ، بازدید هوایی "۲۰ثانیه‌ای" وزیر صنعت برفراز طرح های صنعتی فعال وبرند هیچ دردی از دردهای مردم کهگیلویه وبویراحمد را که رتبه اول بیکاری در کشور را دارند درمان نخواهد کرد و مسئولین که چشم وزیر را به روی حقایق استان بستند باید پاسخگوی عملکردو از دست رفتن فرصت ها باشند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پايگاه خبري تحليلي صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 27 مهر 1395، کد مطلب: 78562:www. sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین