پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
شرکت ریوتینتو تولید لیتیوم گرید باتری را از سنگ باطله در کارخانه‌ای واقع در معدن بورات که در شهر کالیفرنیا ایالات‌متحده کنترل می‌شود، آغاز کرد.
شعار سال : به نقل از وب‌سایت خبری ماینینگ ویکلی، این کارخانه آزمایشی در گام بعدی به ارتقای دستاورد فرآیند تولید لیتیوم در معدن Boron خواهد پرداخت تا این ماده معدنی مهم را با درجه خلوص بالاتری از توده باطله با عمری بیشتر از ۹۰ سال عملیات معدنی، استخراج کرده و ارزش‌افزوده از آن به‌دست بیاورد. در دوره آزمایشی این واحد، فرآیند‌های تشویه و لیچینگ (استخراج مایع - جامد) توده سنگ، در مقیاس کوچک‌تر بازیافت لیتیوم موفقیت‌آمیز بوده است.

این کارخانه آزمایشی با ظرفیت طراحی‌شده ۱۰ تن در سال، لیتیوم گرید باتری یا لیتیوم گرید الکترولیت باتری، تولید خواهد کرد. قرار است این کارخانه در طول سال ۲۰۲۱ به بهره‌برداری کامل برسد و کلیه مراحل راه‌اندازی این فرآیند بهینه‌شده از قبیل مطالعات، ارزیابی، امکان‌سنجی و پیشرفت، زیر نظر ریوتینتو به اجرا درخواهد آمد و ظرفیت کاری آن در مرحله اول تولید حداقل ۵ هزار تن در سال یا بیشتر خواهد بود که این میزان می‌تواند تقریبا باتری ۷۰ هزار خودروی برقی را تامین کند.

مدیر ریوتینتو می‌گوید، مرحله بعدی در این راستا، ارتقای تولید لیتیوم در سایت Boron است. به‌طور کل در این سایت از مواد باطله، بدون نیاز به فرآیند استخراج اضافی، برای تولید لیتیوم استفاده می‌شود. این دستاورد خلاقیت ما را نشان می‌دهد. ما از راه‌های جدیدی در کسب‌وکارمان استفاده می‌کنیم تا پاسخگوی تقاضای کالا‌های حیاتی مانند لیتیوم باشیم که حرکتی است به‌سوی آینده بدون کربن.

استراتژی تولید لیتیوم ریو شامل پروژه بورات لیتیوم Jadar در منطقه سیبری است که درحال‌حاضر مطالعات امکان‌سنجی آن آغازشده و امید می‌رود تا سال ۲۰۲۱ به پایان برسد. توسعه پروژه لیتیوم در Boron آمریکا نیازمند مشارکت بلندمدت ریوتینتو با موسسه مواد بحرانی (CMI) وابسته به سازمان انرژی آمریکاست که روی کشف روش‌های بازیافت اقتصادی محصول جانبی از ماده اصلی، توسط فرآیند‌های تصفیه و ذوب و بازیافت متمرکز است. کارشناسان CMI همراه با کارشناسان فنی ریو کار می‌کردند تا با کمک یکدیگر چند چالش فرآیند کلیدی را حل‌وفصل کرده و در کالیفرنیا باتری گرید لیتیومی را تولید کنند.

کشف لیتیوم توسط ریو در Boron یک اتفاق بود. درواقع یک شرکت معدنی درحال آزمایش باطله فلز بور بود تا ببیند آیا مقدار طلا در آن قابل‌توجه است یا خیر، اما به‌جای آن ردپای فلز لیتیوم در غلظت‌های بالاتر از پروژه‌های داخلی مشاهده شد و استخراج آن در دست توسعه قرار گرفت. الکس مک‌دونالد، مهندس ارشد کارخانه، در وب‌سایت این شرکت اظهار کرد که ما به دنبال طلا بودیم...، اما چیزی بهتر از طلا پیدا کردیم که آن لیتیوم باتری و توانایی تولید مقدار زیادی از آن بود.

این پروژه درحالی انجام می‌شود که ایالات‌متحده تلاش می‌کند تا هم برقی‌سازی وسایل نقلیه را تشویق کند و هم‌وابستگی این کشور را به چین برای معادن کمیاب، لیتیوم و سایر مواد معدنی موردنیاز باتری‌های خودرو‌های برقی کاهش دهد. دولت جو بایدن قول داده است که کل ناوگان دولت آمریکا که حدود ۶۴۰ هزار وسیله نقلیه می‌باشند را به خودرو‌های برقی تبدیل کند. اگر این طرح موفقیت‌آمیز باشد، تعداد کل تجهیزات الکترونیکی در ایالات‌متحده به بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از می‌متالز، تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۰۶۰۹۹، me-metals.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
قبول کنیم که علم باتری در ایران چند دهه از علمی که این روزها در جهان هست عقب تر افتاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین