پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب درباره سیاست خارجی کشور و صوت منتشر شده ظریف نمایندگان مجلس نسبت به این سخنان چه موضعگیری‌هایی گرفتند؟
شعار سال: بعد از منتشر شدن صوت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و جنجال‌هایی که بابت نظرات وی در سطح کشور ایجاد شد شب گذشته با سخنرانی رهبر معظم انقلاب مهر پایانی بر این ماجرا زده شد.

رهبر انقلاب در سخنان رمضانی خود درباره سیاست خارجی کشور بیان داشتند: از برخی مسئولین کشور هم این روز‌ها حرف‌هایی شنیده شد که برای انسان مایه تعجب و مایه تأسف است. شنیدیم که رسانه‌های دشمن و مخالف جمهوری اسلامی هم پخش کرده اند. انسان متأسف می‌شود وقتی این‌ها را می‌شنود. برخی از این حرف‌ها تکرار حرف‌های آمریکاست. فرض کنید آمریکایی‌ها سال‌هاست از نفوذ جمهوری اسلامی به شدت ناراحت هستند. از شهید سلیمانی به خاطر این ناراحت بودند و به این خاطر ایشان را به شهادت رساندند.. ما نباید حرفی بزنیم که این معنا را تداعی کند که داریم حرف آن‌ها را تکرار می‌کنیم چه در باره نیروی قدس چه شخص شهید سلیمانی. برنامه‌های کشور اعم از برنامه‌های نظامی و علمی و فرهنگی و دیپلماسی است و مجموعه این‌ها سیاست کشور را تشکیل می‌دهد. این که این بخش آن بخش را نفی کند اصلاً معنی ندارد و این خطای بزرگی است که از مسئول جمهوری اسلامی نباید سر بزند.

همچنین ایشان تاکید کردند: انصافاً نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی منفعل در غرب آسیاست. این نیرو، سیاست جمهوری اسلامی را تحقق بخشید.

آیت الله خامنه‌ای تصریح کرد: این را هم همه بدانند که سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود. در همه جای دنیا مربوط به مجامع بالادستی و مسئولین عالی رتبه هستند که تعیین می‌کنند. البته وزارتخارجه هم مشارکت دارد. امّا مجری است. در کشور ما هم شورای‌عالی امنیت ملی است و همه حضور دارند، تصمیم‌گیری می‌شود و وزارت خارجه به شیوه‌های خودش باید اجرا کند. مراقب دشمن شاد کردن هم باشیم. من امیدوارم همه مسئولین کشور که واقعا مایل هستند خدمت کنند به نظام جمهوری اسلامی و مردم‌شان ان‌شانءالله خدا توفیق دهد بتوانند به بهترین وجه انجام دهد.

اما ماجرا به این گفته خاتمه پیدا نکرد و محمد جواد ظریف در صفحه شخصی خود با ابراز پشیمانی نوشت: بیانات مشفقانه مقام معظم رهبری همچون همیشه برای من و همکارانم ختم کلام و نقطه پایانی برای بحث‌های کارشناسی است. به عنوان یک کارگزار و پژوهشگر روابط خارجی، همواره باور داشته‌ام برای قوام این مرز و بوم خدایی، سیاست خارجی باید موضوع وفاق و انسجام ملی باشد و از بالاترین سطح مدیریت و هدایت شود و بر این اساس پیروی از نظرات و تصمیمات رهبری ضرورتی غیرقابل انکار برای سیاست خارجی است.

بسیار متأسفم که برخی نقطه نظرات شخصی که صرفا برای انتقال صادقانه تجربیات و بدون قصدی برای انتشار بیان شده بود، دزدانه منتشر و به صورت گزینشی مورد بهره‌برداری و دستمایه خصومت ورزی بدخواهان کشور و مردم و انقلاب گردید و اسباب تکدر خاطر شریف مقام معظم رهبری را فراهم آورد.

امیدوارم به یاری خدا اینجانب و همکارانم بتوانیم در کنار دیگر خدمتگزاران در اجرای بی‌کم و کاست منویات مقام معظم رهبری برای پیشرفت ایران عزیزمان یکدل و یکصدا کوشا باشیم.

بعد از این ماجرا نمایندگان مجلس نسبت به اتفاق پیش آمده موضعگیری‌هایی گرفتند که در ادامه می‌آید:

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در صفحه شخصی خود بر وزیر امور خارجه متذکر شد: جناب ظریف! یادتان باشد شما مجری سیاست‌های خارجی هستید.
 
جناب ظریف! شما مجری سیاست‌های خارجی هستید نه صاحب اختیار
 
دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس در صفحه شخصی خود در رابطه با سخنان رهبری نوشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مثل همیشه خاموش کننده آتش اختلاف و عامل ناکامی فتنه گری است.
 
جناب ظریف! شما مجری سیاست‌های خارجی هستید نه صاحب اختیار
 
همچنین نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گریزی به مذاکرات زد و نوشت: بار‌ها در مجلس فریاد زدیم که مذاکرات نباید محرمانه از ملت ایران برگزار شود.
 
جناب ظریف! شما مجری سیاست‌های خارجی هستید نه صاحب اختیار
 
جواد حسینی کیا دیگر نماینده مجلس درباره سخنان رهبر انقلاب در صفحه شخصی خود اینگونه نوشت: رهبری هر آنچه که باید گفته می‌شد را فرمودند. آقای روحانی و آقای ظریف حرف‌ها و عملکرد شما دشمن شاد کن بوده است.
 
جناب ظریف! شما مجری سیاست‌های خارجی هستید نه صاحب اختیار

مالک شریعتی نماینده تهران در مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر سخنان رهبر انقلاب را تکرار کرد و هشتگ فصل الخطاب را برای آن جانمایی کرد.
 
جناب ظریف! شما مجری سیاست‌های خارجی هستید نه صاحب اختیار

همچنین بهروز محبی نجم آبادی نماینده مجلس در صفحه شخصی خود گریزی به کاندیدا شدن ظریف در انتخابات ریاست جمهوری زد و نوشت: چگونه کسی که سیاست‌های خارجی نظام را قبول ندارد بر مسند وزارت خارجه می‌نشیند؟ با این نگرش در تضاد با سیاست‌های کلی نظام، کاندیدای ریاست جمهوری شدن چه معنایی دارد؟
 
جناب ظریف! شما مجری سیاست‌های خارجی هستید نه صاحب اختیار

جلال رشیدی کوچی نماینده دیگر مجلس برداشت خود را از سخنان رهبری در رابطه با سیاست خارجی اینگونه در صفحه شخصی خود نوشت: شاید استیضاح ظریف آبی بر آتش دل سوزان انقلاب باشد، اما صحبت‌های رهبر انقلاب از هزاران استیضاح بدتر بود.
 
جناب ظریف! شما مجری سیاست‌های خارجی هستید نه صاحب اختیار

اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نقش مجلس در این ماجرا نوشت و تاکید کرد: اظهارات رهبر انقلاب فصل الخطاب بود.
 
جناب ظریف! شما مجری سیاست‌های خارجی هستید نه صاحب اختیار
 
دیگر نماینده مجلس با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در رابطه با نقش دستگاه دیپلماسی کشور در صفحه شخصی خود نوشت: تجربه ۸ سال اخیر نشان داد اگر اختیارات وزارت خارجه بیش از حد باشد علاوه بر خسارت محض، توهم فدا شدن میدان به پای دیپلماسی را نیز به همراه دارد.
 
جناب ظریف! شما مجری سیاست‌های خارجی هستید نه صاحب اختیار

محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس در صفحه شخصی خود اینگونه نوشت: آقای ظریف حرف‌های شما تکرار حرف‌های آمریکاست.
 
جناب ظریف! شما مجری سیاست‌های خارجی هستید نه صاحب اختیار

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۳۱۳۲۸، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
دیگه رهبری اتمام حجت خودشون رو کردن کسی نمیتونه جلوتر از منویات ایشون حرکتی بکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین