پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۸۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
سومین جلسه از سلسله جلسات قرارگاه روشنگری ایران قوی، به همت بسیج دانشجویی تهران بزرگ با حضور مسعود پزشکیان، نماینده مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.
شعار سال: سومین جلسه از سلسله جلسات قرارگاه روشنگری ایران قوی، به همت بسیج دانشجویی تهران بزرگ با حضور مسعود پزشکیان، نماینده مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و با حضور دانشجویان و پرسش و پاسخ انتخاباتی، در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

بخش اول: نظر شما درمورد ساختار آموزش و پرورش و اصلاح برخی ساختار‌های آن و همین‌طور سند ۲۰۳۰ چیست؟
مسعود پزشکیان در بخش اول بیان کرد: من معتقد هستم که باید ساختار آموزش و پرورش ما تغییر کند و بسیاری از چارچوب‌های آن اصلاح شود. در مورد سند ۲۰۳۰ نیز نظر بنده مطابق نظر رهبری در این مورد است. آموزش باید بر اساس نیاز و واقعیت‌های جامعه تعریف و اجرا شود. در ساختار ما مدیریت و کار تیمی آموزش داده نمی‌شود و به طبع نخبگان ما نیز در هنگام رویارویی با مشکلات، به جای تقابل و حل آن، فرار کرده و به خارج از کشور می‌روند. در حال حاضر ما قرار بود در چشم‌انداز اول باشیم، ولی متأسفانه فاصله زیادی داریم. بین فهمیدن، گفتن، خواستن و توانستن فاصله بسیار زیادی وجود دارد. وقتی اسنادی برای ما وجود دارد، دلیل نمی‌شود که از تجربه و فعالیت‌های موفق دیگر کشور‌ها استفاده نکنیم.
 
وی افزود: علت برخی مشکلات ما در حوزه آموزش این است که معلم‌هایی داریم که برای تدریس، آموزش‌های لازم را ندیده‌اند. بنده معتقد هستم که مجموعه‌هایی که در حال حاضر، تربیت معلم دارند، معایب زیادی دارند و باید در آن‌ها اصلاحات اساسی صورت بگیرد. باید هم علم، هم رفتار و هم مهارت مورد نظر برای آموزش، به معلمان انتقال داده شود. در همین وضعیت موجود می‌توان خیلی از این ساختار‌های فعلی آموزش و پرورش را اصلاح کرد.
 
صنعت هسته‌ای برای مردم نان خواهد شد؟
بخش دوم: دیدگاه شما نسبت به جریانات سیاسی داخلی و نوع فعالیت‌های سیاسی فعلی چیست؟
نماینده مجلس شورای اسلامی، در بخش دوم اظهار کرد: بنده در انتخابات حاضر می‌شوم و دیدگاه‌های خود را مطرح خواهم کرد و هر کس در نظرسنجی مردم در جبهه اصلاحات، بیشتر به او اقبال شود، بنده به نفع او کنار خواهم کشید و به رأی مردم احترام خواهم گذاشت. من عضو هیچ حزب و دسته‌ای نیستم، اما به اصلاحات معتقد هستم. برای برخی اصلاح‌ها نیاز به تغییر برخی نگرش‌ها و باور‌ها دارد. من با نگاه بسته و اینکه مردم خوب و بد دارند، مخالف هستم. یک زمانی در کشور، هر کسی که برای حل مسائل کشور فعالیت می‌کرد، بسیجی بود، اما در حال حاضر عده‌ای سازمانی، بسیجی هستند و بقیه بسیجی نیستند.

پزشکیان بیان کرد: یک عده خاص خیال می‌کنند که آن‌ها همه چیز را می‌دانند و کاری به نظرات دیگران ندارند. این مسلمانی‌ای که برخی ایجاد کرده‌اند، چیزی جز تمامیت‌خواهی اسلامی نیست. کشور ما به وحدت و انسجام نیاز دارد نه قدرت‌طلبی و تمامیت‌خواهی. تمام دعوای ائمه و حتی جمهوری اسلامی بر سر مسئله عدالت است. در جامعه نباید ظلمی صورت بگیرد، ولی در حال حاضر این ظلم وجود دارد و هر کس دوست و قوم و خویش و انحصار خودش را دارد.

او در ادامه افزود: در حال حاضر مردم از ما ناراضی هستند و ما باید خود را با مردم تطبیق دهیم نه مردم خود را با ما. در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم، باید رضایت اکثریت در آن باشد. اگر قرار است در جامعه‌ای با گروه‌ها و قومیت‌ها و دیدگاه‌های گوناگون، اتفاقی حاصل شود، باید سعه صدر داشت و همه مردم را تحمل کرد. بنده بسیجی هستم و به آن نیز افتخار هم خواهم کرد. اگر در کشور قرار بر حل مسئله‌ای باشد، با همین تفکر بسیجی مسائل حل خواهد شد و با دعوا و زور نمی‌توان کشور را اداره کرد. به خاطر تمامی خون‌هایی که ریخته شده، وضعیت حال حاضر، برازنده این کشور و جامعه نیست. در حال حاضر دعوا بر روی مسائل اساسی وجود ندارد و دعوا بر سر قدرت است.
 
صنعت هسته‌ای برای مردم نان خواهد شد؟

بخش سوم: دیدگاه شما در مورد سیاست خارجه و مسئله تحریم‌ها و ارتباط آن با مشکلات داخلی چیست؟
مسعود پزشکیان در بخش سوم بیان کرد: حتی در صورتی که مرز‌های ما نیز بسته شود، می‌توانیم توسعه پیدا کنیم و پیشرفت داشته باشیم و باعزت زندگی کنیم. باید گفت که تحریم‌ها باعث مشکلات فعلی کشور نیست، ولی این نگاه که ما مرز‌ها را ببندیم و کشور را تبدیل به کره شمالی بکنیم، تدبیر عاقلانه‌ای نیست. ما باید از تجربیات دیگر کشور‌ها به شدت استفاده کنیم. اولویت ما باید این باشد که مسلمانان با هم باشند و پشت هم بایستند. در حال حاضر ما با کشور‌های مسلمان دیگر، دعوا‌های مختلف داریم. چرا اروپایی‌ها مرز مشترک دارند، اما ما نداریم؟ باید نگاه بسته کنار رود و تعامل‌ها با کشور‌های دیگر بیشتر شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ما دو راه داریم و یا باید برجام را بپذیریم و یا نپذیریم و هر کدام مزایا و معایبی دارد. باید به صورت تخصصی بررسی کرد که بودن یا نبودن در برجام چه فایده‌ای ندارد. اگر ما برجام را نپذیریم، نهایتاً هسته‌ای را تقویت می‌کنیم. در حال حاضر کل اورانیوم غنی‌شده‌ای که داریم، ۱۲۰۰ تن است و بعد از اتمام آن، می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم؟ آیا هسته‌ای برای سفره مردم ما نان می‌شود یا موجب پیشرفت و توسعه ما می‌شود؟ از روز اجرای برجام، هم در داخل و هم خارج، همه کاری کردند که برجام اجرا نشود. باید گفت که آمریکا برای ما مشکل ایجاد نکرده است و خود ما و نوع فعالیت‌ها، باعث وضع موجود است. حکمرانی فعلی ما نه علمی است و نه اسلامی و در زمان پیامبر و هیچکدام از خلفا نیز وجود نداشته است.

صنعت هسته‌ای برای مردم نان خواهد شد؟
بخش چهارم: نظر و برنامه شما درمورد مسئله مسکن و بازار ارز و بورس چیست؟
پزشکیان با توجه به تجربه خود در ساخت مسکن بهداشت، اظهار کرد: من در زمانی که رئیس دانشگاه بودم، در عرض شش ماه، با اینکه همه می‌گفتند نمی‌شود، ششصد خانه بهداشت را تأسیس کردم. اگر همان نگاه بسیجی همراه با باور و اعتقاد وجود داشته باشد، دیگر کسی در کشور بی‌مسکن نخواهد ماند. علم، مشارکت و ایمان و باور، مثلثی هستند که با آن می‌توان دنیا را جابه‌جا کرد. در حال حاضر خانه‌هایی که تحت عنوان مسکن مهر ساخته شده است، طرح بسیار ناقصی دارد و از نظر بافت اجتماعی، بافت نامرغوبی محسوب می‌شود. باید خانه‌هایی ساخته شود که متناسب با نوع تفکر و سبک زندگی قومیت‌ها و شهر‌های مختلف باشد.

وی افزود: ساختار‌های مالی و ارزی ما مشکلات فراوان دارد. تا زمانی که ارز ما در بازار با رانت عرضه می‌شود، مشکلات حل نخواهد شد. جایی که تقاضا وجود داشته باشد، ما نمی‌توانیم جلوی عرضه را بگیریم و هر کسی آن پول را می‌گیرد، رانت‌خوار است. باید برگشت و رانت را از ریشه حذف کرد. قدم اول برای تورم، این است که جلوی کسری بودجه که توسط دولت هر سال اضافه می‌شود را گرفت و قدم بعدی این است که یارانه‌های غیرهدفمند، هدفمند شود.

بخش پنجم: دیدگاه و رویکرد شما در قبال مسئله جمعیت، زنان و خانواده چیست؟
مسعود پزشکیان در بخش پایانی گفت: اول باید گفت که فرهنگ را چه کسی به ما آموزش می‌دهد؟ ما به دولت‌ها و افراد نقد می‌کنیم، ولی به نهاد‌هایی که فرهنگ ما را در اختیار دارند، کاری نداریم. بسیاری از جوانان ما مشکلات زیادی دارند. مانند مشکلات روحی و اینگونه مشکلات را نیز یک روحانی باید ترمیم بکند که متأسفانه در حال حاضر اینگونه نیست. مشکلات به صورت سطحی حل نخواهد شد و باید چندین مسئله در اولویت مطرح شده و روی آنان کار و تحقیق انجام شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۴اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: snn.ir، ۹۳۱۰۵۸
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
صنعت هسته ای تنها باید در جهت امتیاز گیری در ایران مورد بهره برداری قرار میگرفت اما خب نذاشتن
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
بی پناه مردم ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین