پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
قاسم آهنین‌جان، شاعر و منتقد ادبی در سن ۶۳سالگی درگذشت. سعید بیابانکی، شاعر با تایید این خبر گفت که قاسم آهنین‌جان در غروب روز سه‌شنبه (چهاردهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰) در پی ابتلا به بیماری سرطان از دنیا رفت. این در حالی است که ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد قاسم آهنین جان، شاعر خوزستانی را قبل از مرگ به خاطر فقر از بیمارستان بیرون کردند!
شعار سال : قاسم آهنین‌جان که از شاعران مطرح خوزستان بود، در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۳۷ در شهر اردبیل متولد شد و بزرگ‌شده اهواز بود.
 
او فعالیت جدی خود در زمینه ادبیات را از اواخر دهه ۱۳۶۰ با انتشار شعرهایش در مجله «دنیای سخن» آغاز کرد. از آثار آهنین‌جان می‌توان به «ذکر خواب‌های بلوط»، «شاعر مرگ خویش می‌داند»، «خون و اشراق بر ارغوان جوشن‌ها»، «بخت تاریک در آفاق بنفشه و پروانه»، «گلی برای غریبان تا همیشه»، «برق رگ‌ها بر پولاد دریا» و ... اشاره کرد.
او که در کارنامه‌اش فعالیت سینمایی هم دارد در سال ۱۳۸۶ برنده بهترین فیلمنامه در جشنواره سراسری فیلم «وحدت» شد.
 
شاعری مستقل بود و عناصر شعری‌اش آکنده از حال‌وهوای جنوب و با مجموعۀ «ذکر خواب‌های بلوط» گُل کرد.

حمیدرضا محمدی، در گزارشی که می‌بینید مروری کرده است بر کارنامۀ او.
تعداد بازدید : 21
 
  بعد از انتشار خبر درگذشت این شاعر، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد قاسم آهنین جان، شاعر خوزستانی را قبل از مرگ به خاطر فقر از بیمارستان بیرون کردند!
 
تعداد بازدید : 14
 
قاسم آهنین‌جان، شاعر و منتقد ادبی غروب روز گذشته در پی ابتلا به بیماری سرطان از دنیا رفته است.
 
توضیحی درباره فیلم منتشرشده از مرحوم آهنین‌جان

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره فیلم منتشرشده از مرحوم آهنین‌جان، توضیحی داد:
فیلمی که از استاد مرحوم آهنین‌جان منتشر شده مربوط به ۲۰ روز قبل است که ایشان بعد از حضور در بیمارستان و بهبودی نسبی درخواست بازگشت به منزل نمودند. کادر بیمارستان بعد از انجام تمام خدمات لازم، ایشان را به آدرس اعلامی می‌برند، اما چون استاد در اواخر عمر دچار آلزایمر بودند آدرس منزل سابق‌شان را گفته بودند.
پرسنل اورژانس بعد از اطلاع از این موضوع سریعا ایشان را به بیمارستان بازمی‌گردانند و ایشان از آن زمان و تا شب گذشته که متاسفانه به علت بیماری سرطان درگذشتند تحت مراقبت کامل بودند.
متاسفانه فیلمی که از ایشان منتشر شده موجب برخی قضاوت‌های ناصحیح در این باره شده است و این ادعا که ایشان به علت مشکلات مالی تحت درمان قرار نگرفتند، کاملا اشتباه و عاری از واقعیت است.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از منابع گوناگون 
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
واقعا اسف بار و زجر آور است دیدن این کلیپ... خدایش بیامرزد. باید رئیس بیمارستان موآخذه شود !
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین