پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۲۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
نجابت گفت: در کل استان فارس تا این لحظه ۳ هزار و ۲۶۸ نفر برای شورا‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۳۰ نفر انصرافی بوده و ۳ هزار و ۳۸ نفر باقی ماندند. از این تعداد ۱۸۵۱ نفر تایید شدند که حدود ۶۰ درصد از افراد می‌شوند.
شعار سال: روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و رئیس شورای عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر در استان فارس به گزارشی از تعداد تایید صلاحیت‌شدگان در این استان پرداخت. متن این گفتگو از نظر می‌گذرد.

آیا در استان فارس حوزه‌ای وجود دارد که در آن تعداد تایید صلاحیت‌شدگان از تعداد کرسی‌های شورای شهر کمتر باشد؟

در استان فارس در ۴-۳ شهر این اتفاق افتاده است که جمعیت‌شان درمجموع به ۲۰هزار نفر نمی‌رسد و عمدتا مربوط به روستا‌هایی می‌شود که تازه شهر شده‌اند. در هرکدام از این شهر‌ها تعداد اعضای شورا ۵ نفر است که باید طبیعتا ۶ داوطلب در صحنه رقابت باشند تا انتخابات برگزار شود. البته هنوز نتیجه‌ها قطعی نیست و ممکن است با تایید صلاحیت‌های جدید شرایط تغییر کند، بنابراین قضاوت درمورد اینکه انتخابات در کدام بخش‌ها برگزار نمی‌شود از الان درست نیست.

آماری از تعداد داوطلبان تاییدشده تا این لحظه در استان فارس دارید؟

قبل از جواب دادن به سوال شما باید بگویم ما در هیات نظارت تلاش کردیم  وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام دهیم؛ چراکه مردم اعضای هیات نظارت را امین خود می‌دانند. تلاش شده است افرادی اداره شورا‌ها را برعهده بگیرند که به‌دور از هرگونه مسائل دیگری افراد شایسته باشند و در تایید صلاحیت‌ها به اینکه داوطلب عضو کدام دسته و عقبه سیاسی هستند، توجهی نشده است. مبنای تمامی ردصلاحیت‌ها تا این لحظه استعلامات مراجع نظارتی بوده است. درمجموع در کل استان فارس تا این لحظه ۳ هزار و ۲۶۸ نفر برای شورا‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۳۰ نفر انصرافی بوده و ۳ هزار و ۳۸ نفر باقی ماندند. از این تعداد ۱۸۵۱ نفر تایید شدند که حدود ۶۰ درصد از افراد می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از فرهیختگان، تاریخ انتشار:۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۵۴۳۱۰، www.farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
استان فارس در ایران به هیچ عنوان نتونسته کنترلی بر منابع و توزی خودش داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
طبق قوانینی که هست خود افراد هم می توانند تا حدودی صلاحیت خود را بدانند و اصلا ثبت نام نکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین