پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۲۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
متأسفانه هیچ گوش شنوایی نسبت به این طرح دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. نهایت عذری که از طرف صلح‌طلبان مطرح می‌شود این است که طرح بسیار عالی است، اما ما هر طرحی را که به تشکیل یک دولت منجر شود، نمی‌پذیریم.
شعار سال: ۲۸ مردادماه سال ۱۳۷۰، رهبر انقلاب طرح اجرای همه‌پرسی در فلسطین برای تعیین نظام آینده سیاسی این کشور را به‌عنوان راه‌حل قضیه فلسطین پس از مقاومت و ایستادگی مطرح کردند.

نخستین بار رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۰، در جمع تعدادی از آزادگان سرافراز میهن اسلامی فرمودند: «دولت آمریکا به چه مناسبت به خود حق می‌دهد در قضیه‌ای که متعلق به این ملت و این منطقه است، به‌صورت یک متولی، یک صاحب‌اختیار و یک قلدر وارد بشود و به این و آن دیکته بکند که چه‌کار باید بکنید؟! به شما چه؟ شما در قاره‌ی آمریکا دست‌اندازی و تجاوز کردید، بی‌اجازه وارد شدید و آدم کشتید؛ آیا بَستان نیست؟! در این منطقه‌ خاورمیانه، دل یکایک آحاد مردم هوشیار و آگاه این ملت‌ها، پُر از بغض و عداوت نسبت به شماست؛ باز نزدیک بیایید و به گمان خودتان بخواهید مسئله‌ی فلسطین را حل کنید! آیا راه‌حل این است؟! حل مسئله‌ی فلسطین به این است که دولت غاصب متلاشی بشود و از بین برود؛ صاحبان سرزمین بیایند و در آنجا حکومت تشکیل بدهند؛ و مسلمان و مسیحی و یهودی و هرچه هستند، باهم زندگی کنند.»

۱۰۴ سال پیش دولت انگلیس با انتشار بیانیه بالفور در اقدامی ننگین با تشکیل رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطینیان موافقت کرد و به‌وسیله بالفور (وزیر خارجه وقت این کشور) به روچیلد (سرمایه‌دار یهودی) قول داد: «وطن قومی برای یهودیان در فلسطین ایجاد کند.»

 
 
هیچ گوش شنوایی به طرح دموکراتیک جمهوری اسلامی وجود ندارد


مسئله‌ی فلسطین قدیمی‌ترین و پیچیده‌ترین بحران جهانی در مدت بیش از هفت دهه‌ی گذشته است. فلسطین از حقوق مسلم و لاینفک خویش محروم بوده و شرایط زندگی آنان روزبه‌روز رو به وخامت رفته است.

بر این اساس، آیت‌الله‌العظمی سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب موضوع رفراندوم برای حل مسئله فلسطین را مطرح کردند.

ایشان در بیانات خطبه‌های نماز عید سعید فطر (۱۳ آبان ۱۳۸۴) به موضوع برپایی رفراندوم در فلسطین برای تعیین نظام سیاسی آینده اشاره کردند و فرمودند: «ملت فلسطین؛ مردمانی که فلسطین متعلق به آن‌هاست؛ از مسلمان، یا مسیحی، یا یهودی - و سرزمین تاریخی آن‌هاست و تاریخ و جغرافیا به این گواهی می‌دهد، بایستی رأی و نظر بدهند؛ آن‌ها در یک نظرخواهیِ مقابل چشم مردم جهان، در یک رفراندوم، تکلیف دولت فلسطین را معین کنند؛ و آن دولت، دولت مشروعی خواهد بود.»

«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل سیاسی در خصوص سخنان اخیر مقام معظم رهبری در طرح رفراندوم فلسطین گفت: «طرح مقام معظم رهبری برای برگزاری رفراندوم و همه‌پرسی در اراضی اشغالی برای تعیین تکلیف وضعیت فلسطین یک طرح کاملاً انسانی، اسلامی و عملیاتی که با ادبیات جهانی کاملاً هم سو است.»

«طرح برگزاری همه‌پرسی ملی در سرزمین فلسطین» توسط نماینده جمهوری اسلامی ایران، در سازمان ملل متحد ثبت‌شده و بخش‌هایی از آن به شرح زیر است:

*مرام اجرای طرح

اجرای این طرح شامل ۴ مرحله‌ی اصلی است:

۱. اعمال حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین تاریخی خود

۲. برگزاری یک همه‌پرسی ملی در میان مردمان فلسطین که قبل از بیانیه‌ی بالفور در فلسطین ساکن بوده‌اند، شامل پیروان همه‌ی ادیان برای تعیین سرنوشت و تعیین نوع نظام سیاسی

٣. تشکیل نظام سیاسی مورد نظر اکثریت مردم فلسطین

۴. تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت ساکنان غیربومی فلسطین توسط نظام سیاسی منتخب اکثریت

* سازوکار‌های اجرایی

۱. تمامی مردم فلسطین از جمله مسلمانان، مسیحیان و یهودیان حق شرکت در همه‌پرسی را خواهند داشت.

٢. نمایندگان مردم فلسطین از بین مسلمانان، مسیحیان و یهودیان، نقش اساسی و مدیریتی در تمام مراحل برنامه‌ریزی و اجرای طرح را برعهده خواهند داشت.

٣. با هدف تسهیل مشارکت تمامی فلسطینیان، به‌ویژه آوارگان فلسطینی در این همه‌پرسی، پروژه‌ی جهانی شناسایی، سرشماری و ثبت هویت جامع کلیه شهروندان فلسطینی در فلسطین و سایر کشور‌ها اجرا خواهد شد. یک‌نهاد بین‌المللی با حضور نمایندگان مردم فلسطین وظیفه‌ی اجرای این پروژه را برعهده خواهد گرفت.

 
هیچ گوش شنوایی به طرح دموکراتیک جمهوری اسلامی وجود ندارد
 

۴. یک کمیته‌ی بین‌المللی تحت نظارت و با مشارکت سازمان ملل متحد با حضور نمایندگان مردم فلسطین برای اجرای طرح مذکور و تمرکز بر مباحث اساسی فلسطین از جمله مباحث تاریخی، حاکمیتی و سرزمینی فلسطین و قدس شریف تشکیل خواهد شد.

۵. یک صندوق بین‌المللی با کمک اعضای جامعه بین‌المللی تحت نظارت کمیته‌ی مذکور برای پیشبرد و حمایت از اجرای این طرح تشکیل خواهد شد.

مرحوم غضنفر رکن‌آبادی در گفت‌وگویی پیرامون این طرح گفته بود: «متأسفانه هیچ گوش شنوایی نسبت به این طرح دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. نهایت عذری که از طرف صلح‌طلبان مطرح می‌شود این است که طرح بسیار عالی است، اما ما هر طرحی را که به تشکیل یک دولت منجر شود، نمی‌پذیریم. راه‌حلی که آن‌ها ارائه می‌دهند، وجود دو دولت است: یک دولت فلسطینی و یک دولت اسرائیلی. ایراد این طرح را صرفاً این می‌دانند که اسرائیلی‌ها موافق آن نیستند؛ یعنی اگر همه‌ی دنیا نیز موافق باشند، چون اسرائیلی‌ها موافق نیستند، این طرح نباید اجرا شود.»

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۷۹۵۰۰، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
گوش ناشنوا که خداروشکر در مملکت و جهان خیلی زیاده از قدیم گفتن کو گوش شنوا؟و الا انقدر تبعیض جنسیتی، نقض حقوق بشر و نژاد پرستی و....نداشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان در طول تاریخ با شکوه خودش به کشوری تعرض نکرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین