پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
مردم جزیره قشم از وعده های عملی نشده نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی آسی شدند و اعتراض خود را در صفحه های شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشتند .
شعارسال: مردم جزیره قشم از وعده های عملی نشده نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی آسی شدند و اعتراض خود را در صفحه های شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشتند .

در این پیام که توسط جمعی از مردم جزیره قشم تنظیم و در شبکه های اجتماعی پخش شده است آمده است ” آقای اشوری ، آرامی و جراره سالهاست گوش مان از وعده ها و شعارهای تحقق نیافته شما در جزیره قشم پر شده است .

در بخش دیگری از این پیام آورده شده است ، مشکل آب ، راه ، اشتغال بهداشت و درمان و مسکن مردم این جزیره در دوره های قبل که برای جمع آوری رای ! به این جزیره سفر کردید و قول آن را به مردم همیشه در صحنه دفاع از آرمان های انقلاب پیش قدم و همراه دولت بودند داده بودید پشت گوش انداخته اید .

ما مردم جزیره قشم به شما نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اعلام می کنیم تا مشکلات اساسی و رفاهی مردم این جزیره حل نشود برای نصب پوستر تبلیغاتی و سخنرانی و غیره به این جزیره سفر نکنید .

آب شرب روستاهای جزیره قشم یکی از وعده های نمایندگان مردم قشم در مجلس بود که امروز باعث رنجوده خاطر شدن مردم جزیره قشم شده است .

رفع مشکل آب شرب روستاه های جزیره ، حل مشکلات راه های روستایی ، حل مشکل مسکن و اشتغال جوانان ، آزاد شدن تردد خودروهای پلاک جزیره در استان هرمزگان ، نگرفتن عوارض تردد از بومیان و فعالین اقتصادی و انتخاب مدیران بومی در سازمان منتطه آزاد قشم خواسته های مردم قشم از نمایندگان مجلس و مسئولین ارشد استان و کشوری است .

* آب مشکلی حل نشده در جزیره قشم

از ابتدای سال جدید قیمت آب از هر متر مربع ۶۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافته است که علت آن افزایش قیمت توسط شرکت آب وبرق و تاسیسات قشم و قطع یارانه پرداختی توسط آب و فاضلاب روستایی بوده است.

احمد بازماندگان ،رئیس شورای اسلامی روستای طولا در این خصوص گفت : یارانه آب شرب ۲۳ روستای بخش مرکزی از اول اسفند سال قبل قطع شده است و متاسفانه شرکت آبشرینکن هم از اول فروردین قیمت آب را افزایش داده و مدیر عامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم علت آن را افزایش تورم بیست درصدی در سال جدید عنوان نموده است.

بازماندگان با بیان اینکه که شهرک های صنعتی و هتلهای اطراف روستای طولا از شبکه لوله کشی آب شرب برخوردار هستند اما مردم این روستا که قبل از انقلاب هم لوله کشی آب داشتند امروز ناچارند برای تهیه آب مصرفی از تانکر های آب رسان استفاده کنند که در این بین هر خانواده مجبور است هزینه بالایی را برای حمل و نقل پرداخت نماید.

وی اظهار داشت : در طول ۱۵ روز نوروز شرکت آب شیرینکن به دلیل حضور مسافرین نوروزی در شهر قشم از تحویل آب به روستائیان با قیمت آزاد هم خودداری نمود و مردم در این مدت ناچار شدند از آب تصفیه نشده و غیر بهداشتی چاه های لب شور اطراف استفاده کنند .

رئیس شورای اسلامی طولا با انتقاد از سوء مدیریت توزیع آب در تعطیلات نوروز بیان داشت :چرا اهالی روستا های قشم باید هزینه حضور مسافران را در تعطیلات نوروزی پرداخت کنند و اگر منطقه آزاد توانایی خدمات دهی به مسافران را ندارد چرا باید زندگی مردم تحت تاثیر قرار گیرد.

وی با بیان پیگیری های انجام شده برای انجام شبکه آب رسانی به روستای طولا عنوان کرد: از سال ۹۲ برای انجام شبکه آب رسانی به طولا پیگیری بوده ایم اما علی رغم قول مسئولین تا کنون اعتباری در این خصوص تامین نشده است و ما دیگر نمی توانیم پاسخگوی تعهدات مسئولین به مردم باشیم.

بازماندگان ادامه داد : بر اساس توافق حاصل شده مقرر گردیده سازمان منطقه آزاد هزینه شبکه آب رسانی روستای طولا را پرداخت کند و قرار بود تا بهمن سال ۹۳ این طرح به بهره برداری برسد که متاسفانه اکنون این مشکل بصورت لاینحل درآمده است.

یکی از اهالی روستای طولا گفت : منزل بنده با محل توزیع آب ۵۰۰ متر فاصله دارد و مجبورم برای حمل آب ۲۲ هزار تومان کرایه بدهم سئوال من این است چرا باید در توزیع اب تبعیض وجود داشته باشد و گناه مردم طولا چیست؟

اعضای شورای اسلامی روستای باسعیدو ، گوری و مرادی در گفتگو با خبرنگار قشم آزاد اظهار کردند : در سال قبل قیمت هر مترمربع آب با یارانه پرداختی آب و فاضلاب روستایی متری ۶۰۰ تومان بود اما بدلیل پایان قرداد آبفا با شرکت آب و برق و تاسیسات منطقه آزاد و ۸۰۰ تومان افزایش توسط این شرکت هم اکنون هر متر مربع آب برای مردم محروم این منطقه ۴۲۰۰ تومان تعیین شده است.

بر اساس اظهارات اعضای شورای روستاهای مذکور هر خانوار مجبور است برای یک تانکر آب بسته به مسافت روستاهای مجاور باسعیدو بین ۳۵ تا ۶۰ هزار تومان پرداخت کند که با توجه به گرمی هوای جزیره هر خانواده باید ماهیانه بین ۱۵۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان هزینه کند.

اعضای شورای گوری گفت : یارانه پرداختی آبفا برای ساکنان روستا کافی نیست و خانواده ها مجبورند هر ماه مقداری آب را به نرخ آزاد خریداری کنند واز طرفی منطقه آزاد هم هیچ گونه سوبسیدی برای روستاهای غرب جزیره پرداخت نمی کند.

وی افزود: منطقه آزاد هر جا منافع آن ایجاب کند در جزیره هر اقدامی می کند اما اگر پای مشکلات و منافع مردم پیش بیاید مسئولین منطقه آزاد قشم اظهار می کنند روستاهای غرب جزیره در محدوده منطقه آزاد نیستند.

بر اساس این گزارش نرخ آب در روستاهایی که مستقیما توسط آب و فاضلاب روستایی تامین می شود هر متر مربع ۱۵۰۰ تومان است که ۲۷۰۰ تومان ارزان تر از ۱۲ روستای انتهایی جزیره می باشد.

لازم به ذکر است دکتر روحانی در سفر به جزیره قشم بر تامین آب روستاهای جزیره قشم بر اساس نرخ دولتی تاکید کرده بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری میناب جنوب، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1394، کدخبر: 24517، www.minabjonoub.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین