پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
هنرمند مجسمه ساز و بازیگر تئاتر شهرستان حاجی آباد با اشاره به اینکه هنر شهرستان حاجی آباد در آستانه نابودی است ، گفت :وعده های مسئولان با عمل همخوانی ندارد و با یک عکس یادگاری و یک پذیرایی سر و تهش را با وعده های سرخرمن بهم می آورند. محمد مرادی بازیگر تئاتر و مجسمه ...
شعارسال: هنرمند مجسمه ساز و بازیگر تئاتر شهرستان حاجی آباد با اشاره به اینکه هنر شهرستان حاجی آباد در آستانه نابودی است ، گفت :وعده های مسئولان با عمل همخوانی ندارد و با یک عکس یادگاری و یک پذیرایی سر و تهش را با وعده های سرخرمن بهم می آورند.

محمد مرادی بازیگر تئاتر و مجسمه ساز حاجی آبادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده اظهار کرد : از سال ۱۳۷۸ به صورت حرفه ای وارد عرصه تئاتر واقعه عاشورا . دو مرگ شدم و همچنین در زمینه های هنرهای تجسمی طراحی، نقاشی منظره ، تخت با رنگ پلاستیک، خط نستعلیق درحدخوش؛ ساخت مجسمه های گچی ؛گچ کار که یک نوع کارحجم وابداعی ازخودم است و در زمینه تئاترعاشورا و طنز ؛نوحه سرایی و از همه مهم تر در یادواره شهداکارطراحی سن و صحنه انجام می دهم که سبکم دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه تنها به دلیل زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی ودفاع مقدس و به فرموده آقام سیدعلی کارفرهنگی هرچه انجام بدیدکم است به سمت این هنر جذب شده‌ است ، عنوان کرد :تئاتری با عنوان «حنانه» در سال ۱۳۸۶آغاز شروع کار تئاتر من در حوزه دفاع مقدس بود و بیشتر در برنامه های بنیادشهید فعالیت ومسئول کانون فرهنگی هنری اوج وابسته به بنیادشهیدحاجی آبادهستم.

مرادی با اشاره به کار دست تدوین خود ، افزود : نمایشنامه ای باعنوان «مسافر» در حال آماده سازی است که سال آینده بعد از سیزده رجب روی صحنه می بریم که این نمایشنامه با موضوع مهدویت که اعتقاد و باور به مسئله امام زمان می باشد .

* هنر در شهرستان حاجی آباد در آستانه نابودی است

این هنرمند خوش ذوق حاجی آبادی بیان کرد : هنر در شهرستان حاجی آباد در آستانه نابودی است دلم برای نسل نوجوان ونونهال می سوزد و جایگاه تئاتر در این شهرستان زیر صفر که در استان طی این چند سال حرفی برای گفتن نداشتیم و همیشه شهرستان میناب حرفی برای گفتن دارد.

بازیگر تئاتر «حنانه» در پاسخ به سوال اینکه در زمینه هنری با چه مسائل و مشکلاتی روبه رو هستید ، اظهار کرد : در زمینه های هنری همیشه با عدم حمایت مسئولان چه مادی و چه مسائل دیگر روبه رو هستیم و در زمینه هنرهای تجسمی هیچ یک ازمسئولان حمایتی از آثار بنده نکردند و تمام هزینه های خرید و وسایل اولیه از جیب خودم برای مجسمه سازی گذاشتم.

* وعده های مسئولان با عمل همخوانی ندارد

مرادی نبود فضا و اساتید که بتوانم ازتجربیات آنان استفاده کنم یکی از دلایل عدم پیشرفت تئاتر در حاجی آباد دانست و خاطر نشان کرد : هرگز نشده که یک بار من را برای دوره وکارگاه آموزشی بفرستند و اینها جای تاسف را دارد وعده های مسئولان با عمل همخوانی ندارد و با یک عکس یادگاری و یک پذیرایی سر و تهش را با وعده های سرخرمن بهم می آورند.

* برای احیای هنر از تجارب پیشکسوتان باید استفاده کنیم

این مجسمه ساز به راهکارهایی جهت پیشرفت هنر در این شهرستان اشاره کرد و عنوان کرد : ما باید برای احیای هنر از تجارب پیشکسوتان باید استفاده کنیم تا راه برای نسل جدید باز شود زیرا آن‌ها گنجینه های ما در آینده هستند و نه اینکه به دنبال باند بازی و دیگر مسائل باشیم و باید کمیته ای شکل بگیرید که بتواند هنرمندان این رشته را دور هم جمع کند ولی باید به دور از حسادت و انتقاد باشد و دست در دست هم بتوانیم کاری را انجام دهیم که قابل دفاع و ازاعماق دل باشد.

وی تصریح کرد: تئاتر روح انسان را دگرگون می کند چه تئاتر یا هر هنری دیگر فقط بایدبتوانی با آن ارتباط برقرارکنی و روح انسان ها ومردم روبه سوی اهداف عالیه اسلام سوق داد.

مرادی افزود : بایدبادلت کارکنی تابتوانی کارقوی بزنی ولی وقتی من در فکر در آوردن یک لقمه نان روزم را شب میکنم دیگر وقتی برای کار هنری نمی ماند ولی اگر تامین مالی از سوی مسئولان باشم می توانم خوب کار کنم و فکرم هم آزاد است ولی در غیر این صورت بدون حمایت وقت و میلی به کار هنری ندارم .

مجسمه ساز حاجی آبادی گفت : از سال ۱۳۸۲ هنر مجسمه سازی را شروع کردم و در هیچ رشته ای نه استادی و نه کلاس رفتم و خودم تجربی کارکردم و این سبک و ابداع کردم.

وی با بیان اینکه اگر نهادی ما را از لحاظ مالی و بیمه و دیگر مزایا تامین کند من حاضر هستم خودم را وقف هنر کنم ، تصریح کرد : تاکنون به ما بهاء ای نداده اند ولی اگر نزدیک با پایتخت بودیم این مشکلات را نداشتیم و مسئولان با اقتصاد هنر آشنایی ندارند و به همین دلیل است که به فرهنگ و هنر عنایتی ندارند.

* مجسمه سازی یک امر هنری و ذاتی است

وی در پاسخ به سوال اینکه از نگاه شما مجسمه سازی بیشتر یک امر هنری است یا کاربردی ؟، اظهار کرد : نگاه من از مجسمه سازی یک امر هنری و ذاتی است بهتر است مجسمه‌سازی را یکی از پویاترین هنرهای معاصربدانیم .

وی اضافه کرد : مجسمه سازی هم میتواند به نماد شهر هویت ببخشد و هم لطافت و پر از احساس و جلا دادن روح و جسم است و تفاوتی که مجسمه های شهری با نمایشگاهی دارد در بازاری بودن آن است متاسفانه مجسمه های در سطح شهر از ظرافت خاصی برخوردار نیستند ولی مجسمه های نمایشگاهی اوج ظرافت وخلاقیت در آن موج می زند.

* مجسمه سازی باعث فراموشی دغدغه های روزمره می شود

وی با بیان اینکه مجسمه سازی باعث فراموشی دغدغه های روزمره می شود ، افزود : اگر کار هنری از دل باشد و حرف دل من در آن آمیخته باشد و تکراری نباشد می تواند مایه آرامش باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ کده، تاریخ انتشار: یکشنبه 15 آذر 1394، کدخبر: 43437 ، www.farhangkade.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین